IL Pääkirjoitus: Helsinki haluaa estää autoilijoiden tulon kaupunkiin
Vihreiden pitäisi pysyä kaukana kaikesta päätöksistä. Jälki on rumaa.
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/ce832872-1046-45aa-ab7e-cb166e7…
Kommentit (38)
Helsingin liikenne noin vuoteen 2005 oli oikein toimiva, sen jälkeen aivan täysin takapuolesta, joka vuosi pahentuen. Onneksi on Jumbo. Onneksi on kaikki muut kaupungit.
HELLsinkiläisen itku on musiikkia korville
liikuntavammaiset,vanhukset ym. ryhmät tarvii autoa kauppaan ja asiointiin. tätä ei muista ketään.
invalätkällä ei pääse keskustaan......syrjintää liikuntaongelmaisia kohtaan.
vihdoinkin asiaa! Koska HS julkaisee pääkirjoituksen tai edes jonkun artikkelin tällä näkökulmalla? :D
"Tässä tehdään maailman toimivinta kaupunkia" 😎
Helsinki on kieltämättä onnistunut tavoitteessaan, en menisi kyseiseen kaupunkiin vaikka minulle maksettaisiin siitä. En autolla, pyörällä tai jalkaisin. Miksi maksaisin itseni kipeäksi jossain junttilassa joka esittää olevansa kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
HELLsinkiläisen itku on musiikkia korville
😢Tällä HELLsinki-incelillä on pahoja ongelmia. Toivottavasti saa apua.
Millonka se Kaivokatu suljetaan yksityisautoilulta, mikä seuraavaksi?
Nauttikaa nyt helsinkiläiset, tätä olette äänestäneet.
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa nyt helsinkiläiset, tätä olette äänestäneet.
Eiköhän tämä persujen syyksi saada kääntymään. (ps. en muuten äänestänyt)
Hyvä uutinen! Toivottavasti Kaivokadun sulkemisen lisäksi toteutetaan muuallakin vastaavia toimia.
Se on jännä kun muissa Euroopan pääkaupungeissa osataan kävellä ja käyttää julkisia mutta suomalainen ei pyllyään auton penkistä nosta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa nyt helsinkiläiset, tätä olette äänestäneet.
Eiköhän tämä persujen syyksi saada kääntymään. (ps. en muuten äänestänyt)
"Mersupersujen vika kun eivät osaa jättää asemaparkkeihin ja tulla ostoksille keskustaan, kun eivät halua raahata saalissäkkejään julkisissa..."
Onneksi kakkoslähikauppani on Ideapark. Kaikki tarvittava löytyy eikä kulku/parkkiongelmia omalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä kun muissa Euroopan pääkaupungeissa osataan kävellä ja käyttää julkisia mutta suomalainen ei pyllyään auton penkistä nosta...
Se bussi seisoo samalla tavalla ruuhkassa kuin se henkilöauto. Liikennettä ei paranneta kaventamalla väyliä, vaan leventämällä niitä. Käytännössä tarvitaan keskustatunneli, jotta ruuhkista päästään eroon. En enää viitsi julkisilla lähteä Pohjois-Helsingistä keskustaan, kun myöhästyy aina kun bussi jää ruuhkaan. Muutamassa vuodessa julkinen liikenne on tuhottu samalla, kun autoilua on vaikeutettu. Nyt ei toimi mikään. Ei edes pyöräily, paitsi keskuspuiston läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä kun muissa Euroopan pääkaupungeissa osataan kävellä ja käyttää julkisia mutta suomalainen ei pyllyään auton penkistä nosta...
Se bussi seisoo samalla tavalla ruuhkassa kuin se henkilöauto. Liikennettä ei paranneta kaventamalla väyliä, vaan leventämällä niitä. Käytännössä tarvitaan keskustatunneli, jotta ruuhkista päästään eroon. En enää viitsi julkisilla lähteä Pohjois-Helsingistä keskustaan, kun myöhästyy aina kun bussi jää ruuhkaan. Muutamassa vuodessa julkinen liikenne on tuhottu samalla, kun autoilua on vaikeutettu. Nyt ei toimi mikään. Ei edes pyöräily, paitsi keskuspuiston läpi.
Sama täällä.
Luovuin HSL:n kortista kun lähin bussipysäkki poistettiin, AB lipun hintaa nostettiin ja Helsingin lähimmän raitiovaunun reittiä päätettiin muuttaa niin ettei sillä enää pääse minnekään minne haluan mennä.
Kun autopaikat on poistettu keskustasta ja parkkihalline paikoituksen hintaa nostettu pilviin , en aja enää kesksutan parkkiluoliinkaan.
Nykysin on pakko ajella ällöttäviin ostareihin tekemään ostoksia ankeisin sisätiloihin sen sijaan että voisi shoppailla .
NIin ja meillä on päästötön sähköauto, ja lataamme itse sähköä enemmän kuin automme kuluttaa.
Sähköautoiluni on varmasti päästöttömämpää kuin tyhijien bussien ja raitsikoiden ajeluttaminen turhaan ympäriinsä ja järjettömät kalliit rakennushankkeet näiden vuoksi joissa tuhotaan aiemmin kalliisti rakennettua infraa.
Niin, seuraavaksi runotytöt ym muut ekohörhöt alkavat jauhaa autoni valmistuksen päästöistä.
Todistetusti saman valmistajan sähköautolla on jo ajettu 1,5 miljoonaa kilometria
Ei ne kilometrikohtaiset päästöt enää niin suuria ole ja koko ajan valmistusta kehitetään vähäpäästöisemmäksi.
Teslakin kierrättää jo kaiken.
Voisko joku vähän takoa tietoa ja järkeä kaupunginvaltuuston vihervasemmiston päähän ja vaihtaa koko liikennesuunittelun johdon Helsingissä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä kun muissa Euroopan pääkaupungeissa osataan kävellä ja käyttää julkisia mutta suomalainen ei pyllyään auton penkistä nosta...
Se bussi seisoo samalla tavalla ruuhkassa kuin se henkilöauto. Liikennettä ei paranneta kaventamalla väyliä, vaan leventämällä niitä. Käytännössä tarvitaan keskustatunneli, jotta ruuhkista päästään eroon. En enää viitsi julkisilla lähteä Pohjois-Helsingistä keskustaan, kun myöhästyy aina kun bussi jää ruuhkaan. Muutamassa vuodessa julkinen liikenne on tuhottu samalla, kun autoilua on vaikeutettu. Nyt ei toimi mikään. Ei edes pyöräily, paitsi keskuspuiston läpi.
Sama täällä.
Luovuin HSL:n kortista kun lähin bussipysäkki poistettiin, AB lipun hintaa nostettiin ja Helsingin lähimmän raitiovaunun reittiä päätettiin muuttaa niin ettei sillä enää pääse minnekään minne haluan mennä.
Kun autopaikat on poistettu keskustasta ja parkkihalline paikoituksen hintaa nostettu pilviin , en aja enää kesksutan parkkiluoliinkaan.Nykysin on pakko ajella ällöttäviin ostareihin tekemään ostoksia ankeisin sisätiloihin sen sijaan että voisi shoppailla .
NIin ja meillä on päästötön sähköauto, ja lataamme itse sähköä enemmän kuin automme kuluttaa.
Sähköautoiluni on varmasti päästöttömämpää kuin tyhijien bussien ja raitsikoiden ajeluttaminen turhaan ympäriinsä ja järjettömät kalliit rakennushankkeet näiden vuoksi joissa tuhotaan aiemmin kalliisti rakennettua infraa.
Niin, seuraavaksi runotytöt ym muut ekohörhöt alkavat jauhaa autoni valmistuksen päästöistä.
Todistetusti saman valmistajan sähköautolla on jo ajettu 1,5 miljoonaa kilometria
Ei ne kilometrikohtaiset päästöt enää niin suuria ole ja koko ajan valmistusta kehitetään vähäpäästöisemmäksi.
Teslakin kierrättää jo kaiken.Voisko joku vähän takoa tietoa ja järkeä kaupunginvaltuuston vihervasemmiston päähän ja vaihtaa koko liikennesuunittelun johdon Helsingissä ?
Ennemmin kannattaisi vaihtaa valtuuston vihervasemmisto.
Katso tuolta vasemmiston ja vihreiden edustajat.
Näyttävätkö mielestäsi siltä että kokemusta ja pätevyyttä löytyy tekemään päätöksiä Helsingin liikenneratkaisuista ?
Sinnemäen runot ovat hienoja mutta kaupunkisuunnitteluratkaisut ovat jo tuhonneet Helsingin.
Ehkä runojen kirjoittaminen ei sittenkään pätevöitä ratkaisemaan Helsingin liikenneongelmia ?
Olisikohan insinöörin koulutuksesta ja muutaman kymmenen vuoden todellisesta työkokemuksesta ollut enemmän hyötyä ?
https://paatokset.hel.fi/fi/paattajat/kaupunkiymparistolautakunta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä kun muissa Euroopan pääkaupungeissa osataan kävellä ja käyttää julkisia mutta suomalainen ei pyllyään auton penkistä nosta...
Se bussi seisoo samalla tavalla ruuhkassa kuin se henkilöauto. Liikennettä ei paranneta kaventamalla väyliä, vaan leventämällä niitä. Käytännössä tarvitaan keskustatunneli, jotta ruuhkista päästään eroon. En enää viitsi julkisilla lähteä Pohjois-Helsingistä keskustaan, kun myöhästyy aina kun bussi jää ruuhkaan. Muutamassa vuodessa julkinen liikenne on tuhottu samalla, kun autoilua on vaikeutettu. Nyt ei toimi mikään. Ei edes pyöräily, paitsi keskuspuiston läpi.
Sama täällä.
Luovuin HSL:n kortista kun lähin bussipysäkki poistettiin, AB lipun hintaa nostettiin ja Helsingin lähimmän raitiovaunun reittiä päätettiin muuttaa niin ettei sillä enää pääse minnekään minne haluan mennä.
Kun autopaikat on poistettu keskustasta ja parkkihalline paikoituksen hintaa nostettu pilviin , en aja enää kesksutan parkkiluoliinkaan.Nykysin on pakko ajella ällöttäviin ostareihin tekemään ostoksia ankeisin sisätiloihin sen sijaan että voisi shoppailla .
NIin ja meillä on päästötön sähköauto, ja lataamme itse sähköä enemmän kuin automme kuluttaa.
Sähköautoiluni on varmasti päästöttömämpää kuin tyhijien bussien ja raitsikoiden ajeluttaminen turhaan ympäriinsä ja järjettömät kalliit rakennushankkeet näiden vuoksi joissa tuhotaan aiemmin kalliisti rakennettua infraa.
Niin, seuraavaksi runotytöt ym muut ekohörhöt alkavat jauhaa autoni valmistuksen päästöistä.
Todistetusti saman valmistajan sähköautolla on jo ajettu 1,5 miljoonaa kilometria
Ei ne kilometrikohtaiset päästöt enää niin suuria ole ja koko ajan valmistusta kehitetään vähäpäästöisemmäksi.
Teslakin kierrättää jo kaiken.Voisko joku vähän takoa tietoa ja järkeä kaupunginvaltuuston vihervasemmiston päähän ja vaihtaa koko liikennesuunittelun johdon Helsingissä ?
Tämä pakkoautoiluni ostareihin in aiheuttanut lisäksi sen että hyötyliikunta on vähentynyt .
Aiemmin kävelin iltaisin ja viikonloppuisin pitkin Aleksia ja Espaa, Korkeavuorenkatu ja Robertinkatua. Sovitin huollella vaatteeni ja pääsin tutkimaan ostoksiani paremmin.
Nyt keskustaan on niin hankalaa ja kallista mennä, ikkunaostokset, sovittaminen ja kävely on jäänyt pois ja tilalle on tullut autoilu lähimpää ostariin ja verkkokauppojen sivuilla surffaaminen.
Netistä sovittamatta tehdyt ostokset menevät melkein aina vähän väärin ja kaappiin kertyy turhaa vaatetta ja romua.
En näe tässä kehityksessä mitään positivista terveyden ja ilmastonmuutoksen kannalta. Lihon, turhaa tavaraa tulee ostettua ja kaikkialle kuljen nykyisin autolla.
Ennen oli paremmin.
Siinähän ihmettelevät kun kulutetut eurot menevät naapurkuntien peltomarketteihin. Näivettynyt keskusta ei palvele ketään.