Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL Pääkirjoitus: Helsinki haluaa estää autoilijoiden tulon kaupunkiin

Vierailija
22.09.2023 |

Vihreiden pitäisi pysyä kaukana kaikesta päätöksistä. Jälki on rumaa.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/ce832872-1046-45aa-ab7e-cb166e7…

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ihmettelevät kun kulutetut eurot menevät naapurkuntien peltomarketteihin. Näivettynyt keskusta ei palvele ketään.

Vierailija
2/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin liikenne noin vuoteen 2005 oli oikein toimiva, sen jälkeen aivan täysin takapuolesta, joka vuosi pahentuen. Onneksi on Jumbo. Onneksi on kaikki muut kaupungit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELLsinkiläisen itku on musiikkia korville

Vierailija
4/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnetännemäki &co virheät..

Vierailija
5/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntavammaiset,vanhukset ym. ryhmät tarvii autoa kauppaan ja asiointiin. tätä ei muista ketään.

invalätkällä ei pääse keskustaan......syrjintää liikuntaongelmaisia kohtaan.

Vierailija
6/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoinkin asiaa! Koska HS julkaisee pääkirjoituksen tai edes jonkun artikkelin tällä näkökulmalla? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä tehdään maailman toimivinta kaupunkia" 😎

Vierailija
8/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on kieltämättä onnistunut tavoitteessaan, en menisi kyseiseen kaupunkiin vaikka minulle maksettaisiin siitä. En autolla, pyörällä tai jalkaisin. Miksi maksaisin itseni kipeäksi jossain junttilassa joka esittää olevansa kaupunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HELLsinkiläisen itku on musiikkia korville

😢Tällä HELLsinki-incelillä on pahoja ongelmia. Toivottavasti saa apua.

Vierailija
10/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millonka se Kaivokatu suljetaan yksityisautoilulta, mikä seuraavaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa nyt helsinkiläiset, tätä olette äänestäneet.

Vierailija
12/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöti höpöti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa nyt helsinkiläiset, tätä olette äänestäneet.

Eiköhän tämä persujen syyksi saada kääntymään. (ps. en muuten äänestänyt)

Vierailija
14/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uutinen! Toivottavasti Kaivokadun sulkemisen lisäksi toteutetaan muuallakin vastaavia toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä kun muissa Euroopan pääkaupungeissa osataan kävellä ja käyttää julkisia mutta suomalainen ei pyllyään auton penkistä nosta...

Vierailija
16/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa nyt helsinkiläiset, tätä olette äänestäneet.

Eiköhän tämä persujen syyksi saada kääntymään. (ps. en muuten äänestänyt)

"Mersupersujen vika kun eivät osaa jättää asemaparkkeihin ja tulla ostoksille keskustaan, kun eivät halua raahata saalissäkkejään julkisissa..."

Onneksi kakkoslähikauppani on Ideapark. Kaikki tarvittava löytyy eikä kulku/parkkiongelmia omalla autolla.

Vierailija
17/38 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä kun muissa Euroopan pääkaupungeissa osataan kävellä ja käyttää julkisia mutta suomalainen ei pyllyään auton penkistä nosta...

Se bussi seisoo samalla tavalla ruuhkassa kuin se henkilöauto. Liikennettä ei paranneta kaventamalla väyliä, vaan leventämällä niitä. Käytännössä tarvitaan keskustatunneli, jotta ruuhkista päästään eroon. En enää viitsi julkisilla lähteä Pohjois-Helsingistä keskustaan, kun myöhästyy aina kun bussi jää ruuhkaan. Muutamassa vuodessa julkinen liikenne on tuhottu samalla, kun autoilua on vaikeutettu. Nyt ei toimi mikään. Ei edes pyöräily, paitsi keskuspuiston läpi.

Vierailija
18/38 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä kun muissa Euroopan pääkaupungeissa osataan kävellä ja käyttää julkisia mutta suomalainen ei pyllyään auton penkistä nosta...

Se bussi seisoo samalla tavalla ruuhkassa kuin se henkilöauto. Liikennettä ei paranneta kaventamalla väyliä, vaan leventämällä niitä. Käytännössä tarvitaan keskustatunneli, jotta ruuhkista päästään eroon. En enää viitsi julkisilla lähteä Pohjois-Helsingistä keskustaan, kun myöhästyy aina kun bussi jää ruuhkaan. Muutamassa vuodessa julkinen liikenne on tuhottu samalla, kun autoilua on vaikeutettu. Nyt ei toimi mikään. Ei edes pyöräily, paitsi keskuspuiston läpi.

Sama täällä.

Luovuin HSL:n kortista kun lähin bussipysäkki poistettiin, AB lipun hintaa nostettiin ja Helsingin lähimmän raitiovaunun reittiä päätettiin muuttaa niin ettei sillä enää pääse minnekään minne haluan mennä.

Kun autopaikat on poistettu keskustasta ja parkkihalline paikoituksen hintaa nostettu pilviin , en aja enää kesksutan parkkiluoliinkaan.

Nykysin on pakko ajella ällöttäviin ostareihin tekemään ostoksia ankeisin sisätiloihin sen sijaan että voisi shoppailla .

NIin ja meillä on päästötön sähköauto, ja lataamme itse sähköä enemmän kuin automme kuluttaa.

Sähköautoiluni on varmasti päästöttömämpää kuin tyhijien bussien ja raitsikoiden ajeluttaminen turhaan ympäriinsä ja järjettömät kalliit rakennushankkeet näiden vuoksi joissa tuhotaan aiemmin kalliisti rakennettua infraa.

Niin, seuraavaksi runotytöt ym muut ekohörhöt alkavat jauhaa autoni valmistuksen päästöistä.

Todistetusti saman valmistajan sähköautolla on jo ajettu 1,5 miljoonaa kilometria

Ei ne kilometrikohtaiset päästöt enää niin suuria ole ja koko ajan valmistusta kehitetään vähäpäästöisemmäksi.

Teslakin kierrättää jo kaiken.

Voisko joku vähän takoa tietoa ja järkeä kaupunginvaltuuston vihervasemmiston päähän ja vaihtaa koko liikennesuunittelun johdon Helsingissä ?

Vierailija
19/38 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä kun muissa Euroopan pääkaupungeissa osataan kävellä ja käyttää julkisia mutta suomalainen ei pyllyään auton penkistä nosta...

Se bussi seisoo samalla tavalla ruuhkassa kuin se henkilöauto. Liikennettä ei paranneta kaventamalla väyliä, vaan leventämällä niitä. Käytännössä tarvitaan keskustatunneli, jotta ruuhkista päästään eroon. En enää viitsi julkisilla lähteä Pohjois-Helsingistä keskustaan, kun myöhästyy aina kun bussi jää ruuhkaan. Muutamassa vuodessa julkinen liikenne on tuhottu samalla, kun autoilua on vaikeutettu. Nyt ei toimi mikään. Ei edes pyöräily, paitsi keskuspuiston läpi.

Sama täällä.

Luovuin HSL:n kortista kun lähin bussipysäkki poistettiin, AB lipun hintaa nostettiin ja Helsingin lähimmän raitiovaunun reittiä päätettiin muuttaa niin ettei sillä enää pääse minnekään minne haluan mennä.

Kun autopaikat on poistettu keskustasta ja parkkihalline paikoituksen hintaa nostettu pilviin , en aja enää kesksutan parkkiluoliinkaan.

Nykysin on pakko ajella ällöttäviin ostareihin tekemään ostoksia ankeisin sisätiloihin sen sijaan että voisi shoppailla .

NIin ja meillä on päästötön sähköauto, ja lataamme itse sähköä enemmän kuin automme kuluttaa.

Sähköautoiluni on varmasti päästöttömämpää kuin tyhijien bussien ja raitsikoiden ajeluttaminen turhaan ympäriinsä ja järjettömät kalliit rakennushankkeet näiden vuoksi joissa tuhotaan aiemmin kalliisti rakennettua infraa.

Niin, seuraavaksi runotytöt ym muut ekohörhöt alkavat jauhaa autoni valmistuksen päästöistä.

Todistetusti saman valmistajan sähköautolla on jo ajettu 1,5 miljoonaa kilometria

Ei ne kilometrikohtaiset päästöt enää niin suuria ole ja koko ajan valmistusta kehitetään vähäpäästöisemmäksi.

Teslakin kierrättää jo kaiken.

Voisko joku vähän takoa tietoa ja järkeä kaupunginvaltuuston vihervasemmiston päähän ja vaihtaa koko liikennesuunittelun johdon Helsingissä ?

Ennemmin kannattaisi vaihtaa valtuuston vihervasemmisto.

Katso tuolta vasemmiston ja vihreiden edustajat.

Näyttävätkö mielestäsi siltä että kokemusta ja pätevyyttä löytyy tekemään päätöksiä Helsingin liikenneratkaisuista ?

Sinnemäen runot ovat hienoja mutta kaupunkisuunnitteluratkaisut ovat jo tuhonneet Helsingin.

Ehkä runojen kirjoittaminen ei sittenkään pätevöitä ratkaisemaan Helsingin liikenneongelmia ?

Olisikohan insinöörin koulutuksesta ja muutaman kymmenen vuoden todellisesta työkokemuksesta ollut enemmän hyötyä ?

https://paatokset.hel.fi/fi/paattajat/kaupunkiymparistolautakunta

Vierailija
20/38 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä kun muissa Euroopan pääkaupungeissa osataan kävellä ja käyttää julkisia mutta suomalainen ei pyllyään auton penkistä nosta...

Se bussi seisoo samalla tavalla ruuhkassa kuin se henkilöauto. Liikennettä ei paranneta kaventamalla väyliä, vaan leventämällä niitä. Käytännössä tarvitaan keskustatunneli, jotta ruuhkista päästään eroon. En enää viitsi julkisilla lähteä Pohjois-Helsingistä keskustaan, kun myöhästyy aina kun bussi jää ruuhkaan. Muutamassa vuodessa julkinen liikenne on tuhottu samalla, kun autoilua on vaikeutettu. Nyt ei toimi mikään. Ei edes pyöräily, paitsi keskuspuiston läpi.

Sama täällä.

Luovuin HSL:n kortista kun lähin bussipysäkki poistettiin, AB lipun hintaa nostettiin ja Helsingin lähimmän raitiovaunun reittiä päätettiin muuttaa niin ettei sillä enää pääse minnekään minne haluan mennä.

Kun autopaikat on poistettu keskustasta ja parkkihalline paikoituksen hintaa nostettu pilviin , en aja enää kesksutan parkkiluoliinkaan.

Nykysin on pakko ajella ällöttäviin ostareihin tekemään ostoksia ankeisin sisätiloihin sen sijaan että voisi shoppailla .

NIin ja meillä on päästötön sähköauto, ja lataamme itse sähköä enemmän kuin automme kuluttaa.

Sähköautoiluni on varmasti päästöttömämpää kuin tyhijien bussien ja raitsikoiden ajeluttaminen turhaan ympäriinsä ja järjettömät kalliit rakennushankkeet näiden vuoksi joissa tuhotaan aiemmin kalliisti rakennettua infraa.

Niin, seuraavaksi runotytöt ym muut ekohörhöt alkavat jauhaa autoni valmistuksen päästöistä.

Todistetusti saman valmistajan sähköautolla on jo ajettu 1,5 miljoonaa kilometria

Ei ne kilometrikohtaiset päästöt enää niin suuria ole ja koko ajan valmistusta kehitetään vähäpäästöisemmäksi.

Teslakin kierrättää jo kaiken.

Voisko joku vähän takoa tietoa ja järkeä kaupunginvaltuuston vihervasemmiston päähän ja vaihtaa koko liikennesuunittelun johdon Helsingissä ?

Tämä pakkoautoiluni ostareihin in aiheuttanut lisäksi sen että hyötyliikunta on vähentynyt .

Aiemmin kävelin iltaisin ja viikonloppuisin pitkin Aleksia ja Espaa, Korkeavuorenkatu ja Robertinkatua. Sovitin huollella vaatteeni ja pääsin tutkimaan ostoksiani paremmin.

Nyt keskustaan on niin hankalaa ja kallista mennä, ikkunaostokset, sovittaminen ja kävely on jäänyt pois ja tilalle on tullut autoilu lähimpää ostariin ja verkkokauppojen sivuilla surffaaminen.

Netistä sovittamatta tehdyt ostokset menevät melkein aina vähän väärin ja kaappiin kertyy turhaa vaatetta ja romua.

En näe tässä kehityksessä mitään positivista terveyden ja ilmastonmuutoksen kannalta. Lihon, turhaa tavaraa tulee ostettua ja kaikkialle kuljen nykyisin autolla.

Ennen oli paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi