Miksi Suomessa tiet ovat niin hemmetin paskassa kunnossa?
Ainakin täällä Oulussa. Kävelytiet ja autotiet monessa paikassa aivan paskaa. Vaarallistakin.
Kommentit (44)
Ja tulevat nykyisen hallituksen jälkeen olemaan vielä huonommassa kunnossa: tieverkoston huollosta katsitaan muutama sata miljoonaa.
Autoilusta kerätyt vuosittaiset 8 miljardia menee muuhun kuin tiestön ylläpitoon ja kehittämiseen. Kiitos vihervassarit.
Vierailija kirjoitti:
Jotta jengi alkaisi pyöräilemään?
Se juuri onkin vaarallista pyöräillä kun et tiedä mihin kaadut kun tiet paskassa kunnossa.
Koska suomen valtiolla ei ole varaa kunnostaa niitä, joko maksamme liian vähän veroja tai sitten valtio käyttää huonosti rahansa.
Ei ole vielä aloitetttu köyhiltä poistamaan tukia että saadan päällysteet kuntoon, mutta eiköhän Orpo kumppaneineen tämänkin hoida.
Vierailija kirjoitti:
Jotta jengi alkaisi pyöräilemään?
Pyöräilessä pitää aina katsoa eteenpäin tiehen. Jos vähänkin katsot sivulle, niin ajat kuoppaan tai jonkun kiven päältä.
Täälläkin on tiet suurimmaksi osaksi sellaisia kuoppa kuopan vieressä ihan kuin jossain takaryssälässä !
Vähän veronmaksajia, pitkät etäisyydet ja ennen kaikkea routa ja sen sulamisen vuorottelu.
Kato kun rahaa on vain rikkaiden veronkevennyksiin. Nyt pitää säästää kun vuorineuvokset on ihan pulassa.
Sepä. Eilen ajeltiin pitkät pätkät ja tiet oli paikattuja siellä täällä. Kuopiossa on hyvät tiet.
Katsos kun ihqu Sanna Marin jakeli miljardit mieluummin Saksaan, Italiaan jne., kunhan ei vaan suomalaisille ja Suomen hyväksi.
Miten ihmeessä ne ennen pidettiin kuitenkin suht kunnossa? Miksei nykyään muka rahat riitä?
Vierailija kirjoitti:
Autoilusta kerätyt vuosittaiset 8 miljardia menee muuhun kuin tiestön ylläpitoon ja kehittämiseen. Kiitos vihervassarit.
Muuta Suomen tiestöä kurittanut iso projekti E18-tietä tehtiin Kataisen hallituksen aikaan ja muutama muukin iso valtatieprojekti. Muille tavallisille teille ei riittänyt rahaa. Lisäksi nämä isot valtatiekorjaukset menevät niin, että sitä varten tehdyt kiertotietkin pitävät olla vimeisen päälle asfaltoituja, jottei Ruuhka-Suomen autoilijan tarvitse yhtään vähentää ajonopeuttaan tietyömaan takia. Sama hullutus on jatkunut seuraavienkin hallitusten aikana, turha syyttää pelkästään vihervassareita.
Tiet täälläpäin alkaa olemaan todella vaarallisia. Ensin oli reiät asfaltissa, no ne paikattiin. Paitsi että ne paikat ainoastaan käänsi ne reiät ylösalaisin ja nyt asfaltissa on valtavia patteja. Ei asfalttimiehet ilmeisesti ole tasoittamisesta olleet tietoisia. Nyt niitä poukurapaikkoja joutuu väistellä vielä enemmän, kun ovat alkuperäisiä reikiä leveämpiä. Ja nyt vielä tuli uusia paikkoja, jotka tällä kertaa on ihan asiallisesti tehty. Paitsi että nyt ei enää erota niitä vanhoja pattipaikkoja uusista sileämmistä paikoista (ellei niitä kohtia muista) ja välillä niihin pattipaikkoihin ajaa niin että iskarit pamahtaa. Kyllä v-tuttaa tämä touhu näin autoilijan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Edellisen hallituksen syy. Hölväsivät rahat maailmalle mieluummin.
Rahaa ei ollut ennen edellistä hallitustakaan teiden korjaamiseen.
Suomessa on kommunisti maan tiet. Kaikki rahat menee byrokratiaan.