Helsinki-Vantaan lentoasema ja työntekijän käytös
Kävin kesällä EU:n ulkopuolisessa Euroopan maassa ja kun menin passintarkastukseen (tälle voi olla joku hieno nimi, josta en ole tietoinen) työntekijä, jonka työnkuva on katsoa passia ja painaa jotain nappia avatakseen oven kysyi minulta, että mitä aion tehdä kohdemaassa.
Kohdemaan päässä minulta ei kysytty yhtään mitään. Oliko työntekijällä 'power trip' vai kuuluuko tuollainen normaaliin käytäntöön, että kysellään yksityisasioita? Minulla ei ole aiempaa lentokokemusta ja en tietenkään kehdannut ensimmäiseksi sanoa, että kyse on yksityiasasiasta.
Kommentit (7)
Passintarkastajat ovat muuten rajavartioita nimeltään.
Voi vee että noi asiakkaat jaksaa aina valittaa kaikesta.
No voi itku vonku :D Tuo on sama kuin alkaisi valittaa taksikuskille sen kysyessä "mihis ajetaan", että mitä se se sulle kuuluu :D
Vierailija kirjoitti:
No voi itku vonku :D Tuo on sama kuin alkaisi valittaa taksikuskille sen kysyessä "mihis ajetaan", että mitä se se sulle kuuluu :D
Mä olin opiskeluaikioina viikonloppuduunissa Matkahuollon aikatauluneuvonnassa, eikä ollut ihan yksi tai kaksi kertaa kun kysyin soittajalta mihin he ovat menossa ja he tiuskaisivat mitä se sulle kuuluu vastaukseksi.
Nämä oli siis niitä tyyppejä saattoivat kysyä esim että mites tolta pysäkiltä x menee niitä busseja, kertomatta minne olivat menossa. Yleensä selitin miksi olisi tärkeää tietää mikä heidän määränpäänsä on etten turhaa kerro Alahikiän aikatauluja jos ovat menossa Perähikiälle, toisinaan huonona päivänä harvinaisen vittumaisen asiakkaan osuessa kohdalle, kanssa saatoin luetella pysäkiltä lähtevien bussien aikatauluja määränpäätä kertomatta.
Kannattaa seuraavalla kerralla vastata että viet sinne huumeita, ymmärtää sitten ettei kuulu hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Voi vee että noi asiakkaat jaksaa aina valittaa kaikesta.
Asiakkaat? Onko vankilassakin ne vangit vartijoiden asiakkaita?
No siihen riittää vastaukseksi työ-tai lomamatka, ei tarvitse kertoa yksityiskohtaisesti mitä siellä aikoo tehdä