Sähköautoja syytettiin turhaan 2 700 autoa tuhonnut laivapalo ei alkanut sähköautoista
Sähköautoja syytettiin turhaan 2 700 autoa tuhonnut laivapalo ei alkanut sähköautoista
Hollannin edustalla roihunneen rahtilaivan tuhoista on saatu lisätietoa. Palon epäiltiin aluksi käynnistyneen kyydissä olleista sähköautoista, mutta nyt tuo epäily on osoittautunut perättömäksi.
Kommentit (33)
Tää oli jo täällä. Ja selvisi että kyllä se oli sittenkin sähköauto syypäänä.
Siihen on syynsä miksi ap ei laittanut linkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli jo täällä. Ja selvisi että kyllä se oli sittenkin sähköauto syypäänä.
Siihen on syynsä miksi ap ei laittanut linkkiä.
No tässä sulle: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7707ba55-4310-4680-886b-d9bd5c53…
Ja alempana uutisessa kerrotaan, että palon syttymissyy on edelleen epäselvä. Tavallisen auton palo myös sammuu laivan sammutusjärjestelmällä, mutta litiumakkuisen sähköauton palo ei sammu millään tunnetulla sammutustavalla. Eli vaikka palon olisi sytyttänyt tavallinen auto, sähköautot aiheuttivat laajan palon, koska niitä ei kyetä sammuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli jo täällä. Ja selvisi että kyllä se oli sittenkin sähköauto syypäänä.
Siihen on syynsä miksi ap ei laittanut linkkiä.
No tässä sulle: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7707ba55-4310-4680-886b-d9bd5c53…
– Emme tiedä palon alkusyytä. Mutta sen sanottuani, uskoakseni kaikki asiantuntijat joilla on mitään käsitystä tästä aiheesta ovat yhtä mieltä siitä, että sähköautojen kuljettamiseen liittyy suurempia riskejä, Berdowski sanoi aiemmin Bloombergille.
Vierailija kirjoitti:
Ja alempana uutisessa kerrotaan, että palon syttymissyy on edelleen epäselvä. Tavallisen auton palo myös sammuu laivan sammutusjärjestelmällä, mutta litiumakkuisen sähköauton palo ei sammu millään tunnetulla sammutustavalla. Eli vaikka palon olisi sytyttänyt tavallinen auto, sähköautot aiheuttivat laajan palon, koska niitä ei kyetä sammuttamaan.
Palon syttymissyy on epäselvä. Ainoa asia, mikä on selvä, on se, että se ei syttynyt sähköautosta koska yksikään sähköauto ei palanut vaan ne ovat kaikki kunnossa.
Juu täällä uskotaan tiiviisti, että vaikka yksikään sähköauto ei palanut, niin niistä se varmasti kumminkin syttyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alempana uutisessa kerrotaan, että palon syttymissyy on edelleen epäselvä. Tavallisen auton palo myös sammuu laivan sammutusjärjestelmällä, mutta litiumakkuisen sähköauton palo ei sammu millään tunnetulla sammutustavalla. Eli vaikka palon olisi sytyttänyt tavallinen auto, sähköautot aiheuttivat laajan palon, koska niitä ei kyetä sammuttamaan.
Palon syttymissyy on epäselvä. Ainoa asia, mikä on selvä, on se, että se ei syttynyt sähköautosta koska yksikään sähköauto ei palanut vaan ne ovat kaikki kunnossa.
Älä viitsi satuilla. Suurin osa autoista paloi, mukana myös sähköautoja. Tavallisen auton palo olisi sammunut laivan automaattisella sammutusjärjestelmälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alempana uutisessa kerrotaan, että palon syttymissyy on edelleen epäselvä. Tavallisen auton palo myös sammuu laivan sammutusjärjestelmällä, mutta litiumakkuisen sähköauton palo ei sammu millään tunnetulla sammutustavalla. Eli vaikka palon olisi sytyttänyt tavallinen auto, sähköautot aiheuttivat laajan palon, koska niitä ei kyetä sammuttamaan.
Palon syttymissyy on epäselvä. Ainoa asia, mikä on selvä, on se, että se ei syttynyt sähköautosta koska yksikään sähköauto ei palanut vaan ne ovat kaikki kunnossa.
Älä viitsi satuilla. Suurin osa autoista paloi, mukana myös sähköautoja. Tavallisen auton palo olisi sammunut laivan automaattisella sammutusjärjestelmälläkin.
Kyydissä oli 3700 autoa. Niistä 2700 paloi. 1000 autoa säilyi hyvässä kunnossa, mukaan lukien kaikki kyydissä olleet 498 sähköautoa.
Tällä kertaa ei ollut sähköautojen syy.
Jännästi näitä autojen kuljetuslaivojen laajoja tulipaloja alkoi esiintyä vasta kun sähköautoja alettiin kuljettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jännästi näitä autojen kuljetuslaivojen laajoja tulipaloja alkoi esiintyä vasta kun sähköautoja alettiin kuljettamaan.
Jännästi tuokaa. ei pidä paikkaansa.
Öljy-yhtiöiden trolliarmeija yrittää räpiköidä kehitystä vastaan. Ei onnistu.
Polttomoottorilla varustettu auto syttyy herkemmin kuin sähköauto! Eihän sähköautossa ole edes kuumenevia osia samalla tavalla kuin perinteisissä diesel- tai bensa-autoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jännästi näitä autojen kuljetuslaivojen laajoja tulipaloja alkoi esiintyä vasta kun sähköautoja alettiin kuljettamaan.
No tuohan ei lainkaan pidä paikkaansa. Rahtilaivapaloja syttyy tasaisesti keskimäärin 10 päivän välein. Mutta sähköautojen paloista jännästi alettiin uutisoida vasta sen jälkeen kun sähköautoja alkoi olla olemassa.
Autonkuljetuslaivojen palot ovat tuhoisia koska autoja ei kuljeteta konteissa niin kuin muuta rahtia joten tuli pääsee leviämään. Sähköautot itsessään eivät ole mitenkään yleinen syttymissyy ja toisin kuin matkustajalaivoilla, sähköautot voidaan rahdata niin, että niiden akut ovat melko tyhjät jolloin niissä on vähemmän paloa ylläpitävää energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli jo täällä. Ja selvisi että kyllä se oli sittenkin sähköauto syypäänä.
Siihen on syynsä miksi ap ei laittanut linkkiä.
No tässä sulle: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7707ba55-4310-4680-886b-d9bd5c53…
Niin, siis tuossa siterataan vanhaa uutista. Selvisi että noita sähköautoja olikin enemmän.
Etkö ollenkaan pitänyt sitä outona että yli 1700 autoa paloi mutta yksikään sähköauto ei nyt vaan sattunut olemaan niissä mukana... taitaa olla todennäköisempää voittaa lotossa.
Tässä on uudempi uutinen.
https://sasatimes.com/fremantle-highway-fire-cars-in-smoke-for-300-mill…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alempana uutisessa kerrotaan, että palon syttymissyy on edelleen epäselvä. Tavallisen auton palo myös sammuu laivan sammutusjärjestelmällä, mutta litiumakkuisen sähköauton palo ei sammu millään tunnetulla sammutustavalla. Eli vaikka palon olisi sytyttänyt tavallinen auto, sähköautot aiheuttivat laajan palon, koska niitä ei kyetä sammuttamaan.
Palon syttymissyy on epäselvä. Ainoa asia, mikä on selvä, on se, että se ei syttynyt sähköautosta koska yksikään sähköauto ei palanut vaan ne ovat kaikki kunnossa.
Entäs hybridiautot? Litium akut niissäkin ja melkein kaikki uudet autot ovat vähintään hybrideitä. Kun ottaa tuon huomioon niin ei takuulla laskettu hybrideitä sähköautoiksi koska niitä oli vain vajaa 500 ja autoja oli yhteensä noin 3200.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli jo täällä. Ja selvisi että kyllä se oli sittenkin sähköauto syypäänä.
Siihen on syynsä miksi ap ei laittanut linkkiä.
No tässä sulle: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7707ba55-4310-4680-886b-d9bd5c53…
Niin, siis tuossa siterataan vanhaa uutista. Selvisi että noita sähköautoja olikin enemmän.
Etkö ollenkaan pitänyt sitä outona että yli 1700 autoa paloi mutta yksikään sähköauto ei nyt vaan sattunut olemaan niissä mukana... taitaa olla todennäköisempää voittaa lotossa.
Tässä on uudempi uutinen.
https://sasatimes.com/fremantle-highway-fire-cars-in-smoke-for-300-mill…
Ai saatana nyt on lähteet taas kunnossa :D
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottorilla varustettu auto syttyy herkemmin kuin sähköauto! Eihän sähköautossa ole edes kuumenevia osia samalla tavalla kuin perinteisissä diesel- tai bensa-autoissa.
Mutta polttomoottoriauto syttyy harvemmin itsekseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alempana uutisessa kerrotaan, että palon syttymissyy on edelleen epäselvä. Tavallisen auton palo myös sammuu laivan sammutusjärjestelmällä, mutta litiumakkuisen sähköauton palo ei sammu millään tunnetulla sammutustavalla. Eli vaikka palon olisi sytyttänyt tavallinen auto, sähköautot aiheuttivat laajan palon, koska niitä ei kyetä sammuttamaan.
Palon syttymissyy on epäselvä. Ainoa asia, mikä on selvä, on se, että se ei syttynyt sähköautosta koska yksikään sähköauto ei palanut vaan ne ovat kaikki kunnossa.
Älä viitsi satuilla. Suurin osa autoista paloi, mukana myös sähköautoja. Tavallisen auton palo olisi sammunut laivan automaattisella sammutusjärjestelmälläkin.
Ei palanut. Kuten oli edellisessäkin ketjussa.
Silloin Englanniksi ja saksaksi ja nyt sitten vielä SUOMEKSI sama.
"neljällä alimmalla kannella olleet noin 1 000 autoa ovat ensiarvion mukaan hyvässä kunnossa. Niiden joukossa ovat kaikki aluksen kyydissä olleet 498 sähköautoa."
Berdowskin mukaan neljällä alimmalla kannella olleet noin 1 000 autoa ovat ensiarvion mukaan hyvässä kunnossa. Niiden joukossa ovat kaikki aluksen kyydissä olleet 498 sähköautoa. Aivan katastrofin alkuvaiheessa sähköautoa jopa epäiltiin palon syttymissyyksi.