Matkahuolto sekoilee pakettien kanssa? Kokemuksia?
Olen myynyt tänä vuonna paljon tavaroita pois ja lähettänyt todella paljon paketteja.
Matkahuollon tietyillä toimipisteillä on ollut sanottakoon hiukan vaikeuksia pakettien kanssa. Paikallinen Matkahuollon toimipiste on kadottanut keskimäärin 1/5 paketeista. Eli 20 paketista 4 kadonnut/viivästynyt. Kadotus/viivästys prosentti paketeille siis 20%. Sanoisin että melko paljon.
Eli siis ne on kirjattu sinne toimipisteeseen ja menee viikko ettei ne ole liikkuneet seurannan mukaan mihinkään.
Niitä sitten saanut kysellä vähän väliä MH:n asiakaspalvelusta ja lopulta kaikki paketit ovat aina löytyneet jostain, osa mennyt ihan väärälle puolelle Suomea, osa unohtunut toimipaikan hyllylle ettei ole laitettu eteenpäin ym... Viikon viivästys ei ole kiva, ja kun tätä tapahtuu JATKUVASTI
Aivan älyttömän noloa selitellä näitä ostajille, onneksi ovat ymmärtäväisiä.
Viime viikolla jätin toiseen MH:n toimipisteeseen paketin ja taas ei mitään päivityksiä moneen arkipäivään. Tänään otin yhteyttä asiakaspalveluun ja paketti onneksi löytyi.
Ja ennen kun joku sanoo että miksi käytät MH niin kyllä olen siirtynyt Postin asiakkaaksi. Ostin vaan useita MH:n sarjapaketteja kerralla kauan sitten kun oli tarjous ja käytän ne pois ensin.
Kommentit (25)
Postikin sekoilee, veljeni synttärikortti kesti matkalla kolme viikkoa. Selitä siinä sitte vammautuneelle veljelle että varmasti olen lähettänyt kortin.
Mulla on yleensä sujunut hyvin Matkahuollon kanssa. Kerran vain viivästys, joka oli pieni ja siitä luki sivuilla. En tiedä tosin voiko paketti mennä "väärään paikkaan" ellei lähettäjä (yritys tai myyjä) merkitse tarkasti mihin pitäisi mennä. Postin paketeissa oli joskus suurempi riski, että menee kauas, paitsi nyt merkkaan yhden noutopisteen johon menen bussilla - jos on välttämätöntä sen kautta tilata. Jouluna kaikki paikat täynnä, ennen joulua ei kannata tilailla.
Kohta viikon on jo paketti ollut seurannan mukaan matkalla noutopisteeseen.
On varmaan alettava kysellä paketin perään. Asiakaspalveluun soitto maksaa kohtuuttomasti lähes 2 euroa /minuutti.
Sitten on chatbotti, josta ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta viikon on jo paketti ollut seurannan mukaan matkalla noutopisteeseen.
On varmaan alettava kysellä paketin perään. Asiakaspalveluun soitto maksaa kohtuuttomasti lähes 2 euroa /minuutti.
Sitten on chatbotti, josta ei ole mitään hyötyä.
Voisiko se olla lähettäjästä kiinni? Usein Postin kanssa oli niin, että oli kiinni lähettäjästä. Tai sitten jossain varastolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta viikon on jo paketti ollut seurannan mukaan matkalla noutopisteeseen.
On varmaan alettava kysellä paketin perään. Asiakaspalveluun soitto maksaa kohtuuttomasti lähes 2 euroa /minuutti.
Sitten on chatbotti, josta ei ole mitään hyötyä.Voisiko se olla lähettäjästä kiinni? Usein Postin kanssa oli niin, että oli kiinni lähettäjästä. Tai sitten jossain varastolla?
Lähettäjä on tunnettu verkkokauppa. Seurannan mukaan paketti on rekisteröity ja matkalla tiettyyn noutopisteeseen.
Todellisuudessahan se voi olla missä vain, tuskin se kuljetusauton kyydissä on ollut matkalla kaikki nämä päivät.
Pakko varmaan soittaa ja kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta viikon on jo paketti ollut seurannan mukaan matkalla noutopisteeseen.
On varmaan alettava kysellä paketin perään. Asiakaspalveluun soitto maksaa kohtuuttomasti lähes 2 euroa /minuutti.
Sitten on chatbotti, josta ei ole mitään hyötyä.Voisiko se olla lähettäjästä kiinni? Usein Postin kanssa oli niin, että oli kiinni lähettäjästä. Tai sitten jossain varastolla?
Lähettäjä on tunnettu verkkokauppa. Seurannan mukaan paketti on rekisteröity ja matkalla tiettyyn noutopisteeseen.
Todellisuudessahan se voi olla missä vain, tuskin se kuljetusauton kyydissä on ollut matkalla kaikki nämä päivät.Pakko varmaan soittaa ja kysellä.
Niin. Verkkokauppa ei taida ottaa selvää, eli asiakas sitten?
Ei Posti valitettavasti ole yhtään sen parempi.
Ihan kaikkien pakettifirmojen kanssa sattuu ja tapahtuu joskus.
Itselleni Matkahuolto on toimittanut hyvin. Posti ja Budbee myös, kun sovittu kotijakelu. Schenkerin kanssa ollut eniten sähläystä, jopa kadonnut paketteja.
Matkahuolto on laittanut keskeiset infonsa robottien varaan ja pakettien lähetyshinnat nousseet pilviin. Chat ei toimi ja puhelu maksaa 2 euroa minuutilta. Kirottu tietotekninen helvetti.
Matkahuolto on nykyisin vitsi. Sama suuntaus kuin julkisessa liikenteessä, köyhät kyykkyyn ja palvelut hankaliksi. Ilmasto muuttuu, joten kaikki järkevä pitää luhistaa, että riistohintaiset isot firmat saavat kaapia voittoja ennen kuin sydän repeää ja pallo on pilalla.
Mulla on toiminut aika hyvin. Kerran meni tosin Mikkeliin kiertolenkille ja viivästys. Tuntuu että länsi-suomessa tulee helpommin länsi-suomeen, kun taas idästä voi kestää länteen hivenen kauemmin. Eli tilaan mieluummin lännestä länteen. Idässä oli myös Matkahuollon palvelut Postilla, yhdessä firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä sujunut hyvin Matkahuollon kanssa. Kerran vain viivästys, joka oli pieni ja siitä luki sivuilla. En tiedä tosin voiko paketti mennä "väärään paikkaan" ellei lähettäjä (yritys tai myyjä) merkitse tarkasti mihin pitäisi mennä. Postin paketeissa oli joskus suurempi riski, että menee kauas, paitsi nyt merkkaan yhden noutopisteen johon menen bussilla - jos on välttämätöntä sen kautta tilata. Jouluna kaikki paikat täynnä, ennen joulua ei kannata tilailla.
Kyllä Matkahuollon lähipaketitkin menevät nykyään herkästi väärään toimipisteeseen, etenkin jos valittu toimipiste on jokin pienempi lähikauppa tms. Hyvin herkästi väittävät, että toimipiste oli "täynnä", vaikka omiin silmiin ei kyllä osuisi kyseisessä kaupassa mitään pakettikaaosta.
Tältä tuntuu myös Joensuussa käyvän. Vievät esim k-market Pohjanneitoon.
Mulle kävi niin että paketti oli toimitettu markettiin kassan noutopisteelle, mutta marketin työntekijä oli vaan unohtanut scannata sen, eli se paketti lojui viikon siellä marketissa, selvisi vasta kun soitin Matkahuollon asiakaspalveluun, he ottivat yhteyttä markettiin ja se paketti scannattiin saman tien ja sain viestin että noudettavissa.
Selitys oli että kun paketteja oli tullut niin paljon ja marketissa muutenkin kiire, niin mennyt ohi.
Matkahuollon paketit pyörii tai odottaa usein 2-3 vuorokautta ennenkuin päätyvät automaattiin.
Jos paketti lähtee Vantaalta ja Tuusulasta, ja määränpää Helsinki. Tuolloin luulisi jaeltavan vuorokaudessa.
Tähän mennessä matkahuollon kautta tulleet tilaukset ok mutta posti sekoilee yksikin tilaus oli mennyt 100km pieleen se oli viety sen paikkakunnan city marketin lokeroon
Minun paketit menee aina K-markettiin, vaikka tilaukseen laittaa viereisen S-marketin lokeron. K-marketissa yksi kassa, joka hoitaa veikkaukset ja paketit sekä normaalit ostokset. Aina pitkä jono, koska usein ainut kassa, joka palvelee.
Taas yksi paketti teillä tietämättömillä, jos ei löydy lähipäivinä niin seuraava osoite on POLIISI ja rikosilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Posti ja MH molemmat mennyt ihan alas, hinnat vaan nousee ja palvelu surkeaa
OK. Mulla ei taas ole kummastakaan mitään valitettavaa. Aina kun tilaukset ovat toimitettu postille tai matkahuollolle, niin paketti on ollut perillä viimeistään kolmantena arkipäivänä.
Mutta tottakai tänne tulee kitisijöiden kokoontumisajot, kun eihän me tyytyväiset asiakkaat keskimäärin jakseta näitä edes lukea, saati kommentoida.
Posti ja MH molemmat mennyt ihan alas, hinnat vaan nousee ja palvelu surkeaa