Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkahuolto sekoilee pakettien kanssa? Kokemuksia?

Vierailija
09.08.2023 |

Olen myynyt tänä vuonna paljon tavaroita pois ja lähettänyt todella paljon paketteja.

Matkahuollon tietyillä toimipisteillä on ollut sanottakoon hiukan vaikeuksia pakettien kanssa. Paikallinen Matkahuollon toimipiste on kadottanut keskimäärin 1/5 paketeista. Eli 20 paketista 4 kadonnut/viivästynyt. Kadotus/viivästys prosentti paketeille siis 20%. Sanoisin että melko paljon.

Eli siis ne on kirjattu sinne toimipisteeseen ja menee viikko ettei ne ole liikkuneet seurannan mukaan mihinkään.

Niitä sitten saanut kysellä vähän väliä MH:n asiakaspalvelusta ja lopulta kaikki paketit ovat aina löytyneet jostain, osa mennyt ihan väärälle puolelle Suomea, osa unohtunut toimipaikan hyllylle ettei ole laitettu eteenpäin ym... Viikon viivästys ei ole kiva, ja kun tätä tapahtuu JATKUVASTI

Aivan älyttömän noloa selitellä näitä ostajille, onneksi ovat ymmärtäväisiä.

Viime viikolla jätin toiseen MH:n toimipisteeseen paketin ja taas ei mitään päivityksiä moneen arkipäivään. Tänään otin yhteyttä asiakaspalveluun ja paketti onneksi löytyi.

Ja ennen kun joku sanoo että miksi käytät MH niin kyllä olen siirtynyt Postin asiakkaaksi. Ostin vaan useita MH:n sarjapaketteja kerralla kauan sitten kun oli tarjous ja käytän ne pois ensin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on seuranta, toimiiko se. Posti toimittaa itä-suomesta länteen Matkahuollon paketteja EHKÄ, siinä voi kestää, jos se kiertää Helsingin kautta. Tai jos lähtee väärälle reitille koko paketti. Automaatit pieniä jos on ulkoautomaatti, se kääntyy muualle. Joten pitää hakea kaupasta kauempaa. Ellei joku ota kotipaketin. Jos haluaa noutopaikan siirron, noutajalla pitää olla sovellus ja se pitää maksaa uudelleen, siirtää ajoissa. Joulun aikaan voi olla ruuhkaa, ehkei kaikissa paikoissa.

Vierailija
22/25 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun paketit menee aina K-markettiin, vaikka tilaukseen laittaa viereisen S-marketin lokeron. K-marketissa yksi kassa, joka hoitaa veikkaukset ja paketit sekä normaalit ostokset. Aina pitkä jono, koska usein ainut kassa, joka palvelee. 

Sama. S-marketin lokero tilattu ja aina MH paketit menee johonkin K-markettiin tai K-superiin. "Lokerot täynnä". Aiemmin ne sentään meni samana päivänä niihin K-kauppoihin että kun iltapäivällä tuli "täynnä"-viesti, niin illalla sai hakea toisaalta. Tuorein tapaus on odottanut 3 päivää eikä vieläkään näy K-superissa.

Onkohan tuo koko MH menossa konkurssiin? Ajavat toimintaa alas ettei kukaan käyttäisi niin voi lopettaa. Chat-bot on ihan turha. Aspaan saa jonottaa 3-4 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 5 e:lla matkahuollon äppistä AJOISSA lisää säilytysaikaa koska olin reissun päällä. Noh, menen myymälään. Pakettia ei löydy vaikka äppi ilmoittaa ettå paketti myymälässä. Katsoin niin aikamoista kasaa olivat paketteja pinonneet ja voi miettiä kuinka järjestelmållisesti. Seurannan mukaan paketin piti olla myymälässä ja myyjänkin mukaan se näytti niin mutta myyjä alkoi jotain sönköttämään kuinka ei järjestelmät päivity ja sitä sun tätä ja paketti on voinut lähteä takaisin. No jos järjestelmåt ei päivity niin ei varmaan kannata tuollaisia palveluita myydä jossa asiakas menettää rahoha turhaan. Pahinta on että pakettia ei löydy, se ei ole päivittynyt järjestelmään vaan että on myymälässä. Painoin vielä kotiinkuljetuksen jos se jotain kautta löytäisi kotiini koska olen maksanutkin koko paskan. Tänään oli äppin mukaan hakuaikaa ja myyjä sönköttää jotain jostain järjestelmistä. 

GLS:llä lukee vielä delivered. (?) niin mihin? Suunnilleen samaan aikaan kun tilasin kotiinkuljetuksen. En ihmettelisi jos koko paketti on kadonnut kuin pieru saharaan.

Jos paketti lähtee ulkomaille takaisin kestää iäisyys saada rahat takaisin ja tuote loppuunmyyty. Olen vihainen. Ja hittoako se äppi juoksuttaa minua kauas myymälään jonne se vietiin lähipisteen jälkeen ei oon takia. 

Vierailija
24/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ulkoautomaatti ei ole varma keino. Ainoastaan noutotiski, jos ei täynnä tai ei ole joulunalusaika. Tai jos tilaat ovelle.

Vierailija
25/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asiakaspalveluasenne oli matkahuollon tiskillä tasoa kaupassa "no tilasitko milloin lisäaikaa". Siis anteeksi nyt, mutta mitä merkitystä sillä on?! Postilla jos tilaa lisäaikaa sitä ei pysty tilaamaan liian myöhään. Siitä häviää koko mahdollisuus koska äppi toimii ja ongelmia ei ole koskaan ollut. Ihan ajoissa tilasin lisäaikaa. Lisäaika lukee matkahuollon sovelluksessa.

En voi mitään asiakkaana sille jos matkahuollon järjestelmät kusee tai on teknisiä vikoja. Äppien aikakaudella jossa asiakas ei meinaa edes löytää koko asiakaspalvelua vaan chatin ja chattibotin appista pitäisi voida luottaa sovelluksiin, etenkin kun niistä palveluista on maksanut.