Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

soittajan kuuluu lopettaa puhelu?

Vierailija
25.09.2010 |

Mä en ole koskaan tajunnut tätä, mistä ihmiset ovat saaneet päähänsä että soittajan pitää lopettaa puhelu? Kyllä minä ainakin lopetan puhelun just sillon kun tilanne esim. kotona, autossa (missä olenkin kun puhelu tulee) sen vaatii tai asia on loppuun käsitelty, huolimattaa siitä kumpi meistä on soittanut. Ärsyttävää kun yksi kaveri aina hokee tätä että soittaja lopettaa ja sitte pällistelee sitä kun joku muu hänen kaverinsa oli lopettanut puhelun, vaikka tämä kaverini oli soittanut! Mitäs pällistelemistä siinä on? Se on ihan sallittua. Samoin kun soittelen tämän kaverin kanssa, jos hänellä ei ole enää asiaa, niin alkaa se mankuminen ettei hän voi lopettaa puhelua kun minä olen soittanut, vaikka siis HÄNELTÄ loppuu asia. Totta helkkarissa mielestäni voi. Jos taas itseltä loppuu asia eikä vastapuolellakaan kovin kummoista sanottavaa enää ole niin tottakai lopetan puhelun ihan sama kumpi on soittanut kummalle.



Onko tämä yleinenkin käsitys ettei puhelua voi lopettaa kuin soittaja?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa.

Vierailija
2/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista kuullenikaa moisesta "säännöstä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota on maaseudulla 'paremmat' ihmiset opettaneet lapsilleen.



Minä kuulin tuon ensimmäisen kerran kun mieheni toinen nainen perusteli sillä puheluitaan mieheni kanssa. Mieheni oli siis aina vaan soittanut, eikä hän voinut lopettaa puhelua tuolla verukkeella vaikka tiesi mieheni olevan varattu ja lapsiperheen isä.

Vierailija
4/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun soittaja maksaa puhelun, hän voi sen myös lopettaa eikä tartte jäädä jaarittelemaan, kun asia on hoidettu. Mutta vastaajahan voi aina päättää, vastaako puheluun voi soittaako itse takaisin.

Itselläni on työsuhdepuhelin, joten kustannusvaikutus ei siis tunnu, mutta kyllä mua harmittaa, jos soitan jollekin (esim äidille), joka heti lopettaa puhelun kun telkkarista tulee Kaunarit tai Salkkarit

Vierailija
5/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullulta kuulostaa tullainen sääntö!! Koskaan ole kuullutkaan tuollaisesta.



Hulluahan se olisi että joutuisin jaarittelemaan minulle soittaneen ihmisen kanssa niin kauan että hän puhelun lopettaa. Hänellähän voi olla kaikki aika maailmassa jutella ja jaaritella, mutta minulla kiire kotona siivoiusten, ruunalaiton yms. kanssa. Minulla ainakin on sellaisia ystäviä jotka jatkaisivat juttua puhelimessa loputtomiin vaikka kuinka sanoisin että pitää laittaa ruokaa/lähteä jonnekkin/siivota... ja jos en voisi itse puhelua lopettaa jäisi kyllä muut hommat tekemättä ja lapset oman onnensa nojaan... :D

Vierailija
6/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mustakin on kohteliasta antaasoittajan lopettaa puhelu. Tietty jos puhelu pitkittyy maratonpuheluksi niin sit voi toinenkin lopettaa. Niin tai jos vastaanottajalla on jokin "akuutti" syy miksi pitää lopettaa, esim. pitää mennä laittaa lapset nukkumaan tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on opetettu just noin että soittaja lopettaa ja mun mielestä tuo sääntö on pätenyt puolin ja toisin koko elämäni kenen hyvänsä kanssa sitten olen puhunutkin. Aina se on lopettanut kuka on soittanut! Toki jos tulee pakottava tarve lopettaa niin silloin voi kuka vaan lopettaa heti siihen paikkaan. Luulin et tää on päivänselvää kaikille ihmisille. Itse en muuten ole mikään vanhojen tapojen noudattaja, päinvastoin vähän vastarannan kiiski tapojen suhteen mut tää on ollut mulle aina päivänselvä asia.

Vierailija
8/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista nykyajan rahvas ei "ole kuullutkaan". Harmi.



Muutkin vanhat käytöstavat ja -säännöt kannattaisi joiltain osin säilyttää, mahdollisuuksien mukaan.



Mutta eihän nykyajan ihmisillä ole mitään muuta mielessä kuin MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ. Huoh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös itsestäänselvyys, että kohteliasta on soittajan osata lopettaa puhelu aikanaan. Ja toisaalta soittajalla on "oikeus" lopettaa puhelu milloin vain.



Totta kai kumpi tahansa voi lopettaa, jos tilanne sitä vaatii.

Vierailija
10/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aikoinaan tuollainen jaarittelija-poikaystävä joka halusi aina roikkua puhelimessa ja puhua niitä näitä.



Sitten kun joskus yritin hiukan tylystikin lopettaa puhelua (tyyppi ei kiinnostanut kovinkaan paljoa), niin vetosi juuri tuohon "soittaja lopettaa puhelun" -sääntöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puhelun soittanut myös lopettaa sen, koska hän tietää onko puhelun perusteena olleet asiat jo käsitelty. Lisäksi hän on puhelun kustantaja. Jos puheluun vastannut joutuu lopettamaan keskustelun jonkin asian takia, tulee hänen pahoitella asiaa.



Tämän tosin sanoo jo maalaisjärkikin, mutta eipä sitä sinne kaupunkiin asti vissiin kanneta...

Vierailija
12/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noinhan se menee usein ihan luonnostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puhelun soittanut myös lopettaa sen, koska hän tietää onko puhelun perusteena olleet asiat jo käsitelty. Lisäksi hän on puhelun kustantaja.


Jos vastaanottaja on ulkomailla, hän maksaa puhelusta aika paljon.