Finnairin hölmöläisjohto jatkaa hölmöilyään ja tekee lyhytnäköisesti typeriä säästötoimia
Vasta poistettiin tyynyt säästösyistä ja sellaista hienoutta kuin kuumia pyyhkeitä ei tässä maailman kalleimmassa halpalentoyhtiössä tietenkään matkustamolle tarjoilla. Aterioiden laadussakin näkee selvästi säästämisen. Itse lennän usein top 10 kategorian lentoyhtiöillä, joten tiedän mihin verrata ja Finnairilla ei ole ollut mitään asiaa top 10 joukkoon moniin vuosiin. Nyt uusimpana hölmöilynä ja säästötoimena ovat lopettamassa lentoyhteydet Turkuun ja Tampereelle.
Kommentit (13)
No kyllähän se on aika moista hölmöyttä lentää Turusta Helsinkiin. Bussilla pääsee kuitenkin sen välin huomattavasti nopeammin, kun ottaa huomioon kentillä vietetyn ajan + siirtymät kentille.
Oletettavasti linjat ovat myös rankasti tappiollisia tai niitä ei lopetettaisi.
Maakuntakentille tulee jatkossa pienillä sähkölentokoneilla lennettävät yhteydet.
Ylivoimainen enemmistö valitsee lentonsa hinnan perusteella ja tyytyy valittamaan palvelun laadusta. Finnairilla oli vielä hetki sitten merkittävä kilpailuetu muihin nähden, koska Suomesta oli lyhyempi lentoaika kaukoitään kuin Keski-Euroopasta. Ukrainan sodan takia Finnair menetti kilpailuetunsa, joten minkä ihmeen takia ihmiset lentäisivät enää Finnairilla, koska Finnairin hubi on tämän hetken poliittisessa tilanteessa maailman laidalla.
Ei Finskin johdon tehtävä ole mitenkään helppo.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se on aika moista hölmöyttä lentää Turusta Helsinkiin. Bussilla pääsee kuitenkin sen välin huomattavasti nopeammin, kun ottaa huomioon kentillä vietetyn ajan + siirtymät kentille.
Oletettavasti linjat ovat myös rankasti tappiollisia tai niitä ei lopetettaisi.
Minä lennän aina maakuntakentältä kun vaan aikataulut sopii yhteen jatkolentojen kanssa. Niissä ei ole jonoja turvatarkastuksiin ja paikalle voi mennä ihan viime tipassa. Harvempi lentää pelkästään Helsinkiin, suurimmalla osalla on jatkolennot jonnekin ja silloin bussi on paljon hitaampi.
Vierailija kirjoitti:
Maakuntakentille tulee jatkossa pienillä sähkölentokoneilla lennettävät yhteydet.
Voi olla, mutta tuo ei ole mikään ihan lähivuosien skenaario.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se on aika moista hölmöyttä lentää Turusta Helsinkiin. Bussilla pääsee kuitenkin sen välin huomattavasti nopeammin, kun ottaa huomioon kentillä vietetyn ajan + siirtymät kentille.
Oletettavasti linjat ovat myös rankasti tappiollisia tai niitä ei lopetettaisi.
Minä lennän aina maakuntakentältä kun vaan aikataulut sopii yhteen jatkolentojen kanssa. Niissä ei ole jonoja turvatarkastuksiin ja paikalle voi mennä ihan viime tipassa. Harvempi lentää pelkästään Helsinkiin, suurimmalla osalla on jatkolennot jonnekin ja silloin bussi on paljon hitaampi.
No ei ole. Bussi Turusta Helsinkiin kestää pari tuntia. Mitään ihan valtavaa ajan säästöä ei saa aikaiseksi lentämällä.
Kuumia pyyhkeitä?? Mitä ruumiinosaa ja tarkoitusta varten sellaiset on? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se on aika moista hölmöyttä lentää Turusta Helsinkiin. Bussilla pääsee kuitenkin sen välin huomattavasti nopeammin, kun ottaa huomioon kentillä vietetyn ajan + siirtymät kentille.
Oletettavasti linjat ovat myös rankasti tappiollisia tai niitä ei lopetettaisi.
Minä lennän aina maakuntakentältä kun vaan aikataulut sopii yhteen jatkolentojen kanssa. Niissä ei ole jonoja turvatarkastuksiin ja paikalle voi mennä ihan viime tipassa. Harvempi lentää pelkästään Helsinkiin, suurimmalla osalla on jatkolennot jonnekin ja silloin bussi on paljon hitaampi.
Tuskinpa lentäisit, jos joutuisit maksamaan siitä lipusta todellisia kustannuksia vastaavan hinnan. Noita linjoja subventoidaan erittäin paljon ja se näkyy sitten kaikkien muiden lentojen hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Suhteellisuuden taju, osaamattomuus brändäyksessä ja palvelunlaadussa ovat nykyisen Finnairin johdon heikkouksia. Todella uuno johto Finskillä johon kannattaisi valtion puuttua, koska kyse on verovaroin tuettavasta valtionyhtiöstä. Suomella ei ole varaa idiootteihin.
Jep. Tällaisten uunojen miljoonapalkkoja perustellaan sillä, että muuten lähtisivät ulkomaille parempien palkkojen perään. Ulkomailla ei välttämättä kaivata tällaista strategista silmää...
Ja ovat tiukentamassa myös käsimatkatavaroiden mittoja ja nostamassa näiden hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se on aika moista hölmöyttä lentää Turusta Helsinkiin. Bussilla pääsee kuitenkin sen välin huomattavasti nopeammin, kun ottaa huomioon kentillä vietetyn ajan + siirtymät kentille.
Oletettavasti linjat ovat myös rankasti tappiollisia tai niitä ei lopetettaisi.
Minä lennän aina maakuntakentältä kun vaan aikataulut sopii yhteen jatkolentojen kanssa. Niissä ei ole jonoja turvatarkastuksiin ja paikalle voi mennä ihan viime tipassa. Harvempi lentää pelkästään Helsinkiin, suurimmalla osalla on jatkolennot jonnekin ja silloin bussi on paljon hitaampi.
No ei ole. Bussi Turusta Helsinkiin kestää pari tuntia. Mitään ihan valtavaa ajan säästöä ei saa aikaiseksi lentämällä.
Mulla on lähin maakuntakenttä 20 min ajomatkan päässä. Kentällä pitää olla puoli tuntia ennen lentoa ja lento kestää vajaan tunnin. Perillä ei tarvitse tehdä uudelleen turvatarkastusta vaan voi kävellä suoraan seuraavalle lennolle.
Jos tekisin saman matkan bussilla, kestäisi ensin 45 minuuttia mennä bussilla keskustaan, siellä vaihto Hki-Vantaalle menevään bussiin jolla matka kestää 3,5 tuntia. Perillä on oltava paria tuntia ennen lentoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se on aika moista hölmöyttä lentää Turusta Helsinkiin. Bussilla pääsee kuitenkin sen välin huomattavasti nopeammin, kun ottaa huomioon kentillä vietetyn ajan + siirtymät kentille.
Oletettavasti linjat ovat myös rankasti tappiollisia tai niitä ei lopetettaisi.
Minä lennän aina maakuntakentältä kun vaan aikataulut sopii yhteen jatkolentojen kanssa. Niissä ei ole jonoja turvatarkastuksiin ja paikalle voi mennä ihan viime tipassa. Harvempi lentää pelkästään Helsinkiin, suurimmalla osalla on jatkolennot jonnekin ja silloin bussi on paljon hitaampi.
No ei ole. Bussi Turusta Helsinkiin kestää pari tuntia. Mitään ihan valtavaa ajan säästöä ei saa aikaiseksi lentämällä.
Mulla on lähin maakuntakenttä 20 min ajomatkan päässä. Kentällä pitää olla puoli tuntia ennen lentoa ja lento kestää vajaan tunnin. Perillä ei tarvitse tehdä uudelleen turvatarkastusta vaan voi kävellä suoraan seuraavalle lennolle.
Jos tekisin saman matkan bussilla, kestäisi ensin 45 minuuttia mennä bussilla keskustaan, siellä vaihto Hki-Vantaalle menevään bussiin jolla matka kestää 3,5 tuntia. Perillä on oltava paria tuntia ennen lentoa.
No silloin sinä et varmaankaan asu noitten kenttien lähellä, joilta lentoja ollaan lakkauttamassa, vaan jossain kauempana. Lisäksi ne muutama hassu ihminen, jotka sattuvat asumaan 20 min päässä lentokentältä eivät riitä pitämään lentolinjoja kannattavina.
Suhteellisuuden taju, osaamattomuus brändäyksessä ja palvelunlaadussa ovat nykyisen Finnairin johdon heikkouksia. Todella uuno johto Finskillä johon kannattaisi valtion puuttua, koska kyse on verovaroin tuettavasta valtionyhtiöstä. Suomella ei ole varaa idiootteihin.