Kyllä on mennyt jenkkitouhuksi! Ysiluokkalaisen pitää pyytää suosituksia, kun pyrkii lukioon!
Onko muut vielä törmänneet tällaiseen? Kyseessä erikoislukio.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Sitä että peruskoululaisen oman näytön/taitojen pitäisi olla riittävää, eikä katsota kuinka hyvin on onnistunut nuoleskelemaan opettajia.
Suosittelen pikku-Villeä lukioon. Osaa lukea suht hyvin. Ei paljoa varastele ja kiroile. Käyttää satunnaisesti jopa veistä ja haarukkaa samanaikaisesti syödessä. Lukio vähän kinostelee.
Puuttuu enää video, LinkedIn profiili, siihen instaa lisäksi ja opetella hissipuhe, zädäm "only in America my dreams will come true"
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu enää video, LinkedIn profiili, siihen instaa lisäksi ja opetella hissipuhe, zädäm "only in America my dreams will come true"
Yhdessä Turun lukiossa pyydettiin esittelyvideota...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Sitä että peruskoululaisen oman näytön/taitojen pitäisi olla riittävää, eikä katsota kuinka hyvin on onnistunut nuoleskelemaan opettajia.
Ei tarvitse nuoleskella. Mutta nykyään lukion (kin ) opettajilla menee niin paljon aikaa myös kasvatukselliseen työhön, että tällainen "piirrearvio" on ihan hyväkin keino karsia sellaiset opiskelijat pois, kenellä ei motivaatiota koulutyöhön
Tottakai kaikkea voi pitää aina negatiivisena, mutta ihan järkisyyt tämänkin taustalla ovat.
Olen aloittanut lukiossa yli kymmenen vuotta sitten ja kyllä tuollaista oli erityislukioihin jo silloin. Toki ilman suosituksiakin on mahdollista päästä, silloin pitää vaan saada pisteitä sitten jostain muusta. Eikä suosittelijan tarvinnut olla peruskoulun opettaja, vaan myös esimerkiksi harrastuksen opettaja/valmentaja kävi. Peruslukioihin pääsee edelleen ilman suosituksia, huoli pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Sitä että peruskoululaisen oman näytön/taitojen pitäisi olla riittävää, eikä katsota kuinka hyvin on onnistunut nuoleskelemaan opettajia.
Ei tarvitse nuoleskella. Mutta nykyään lukion (kin ) opettajilla menee niin paljon aikaa myös kasvatukselliseen työhön, että tällainen "piirrearvio" on ihan hyväkin keino karsia sellaiset opiskelijat pois, kenellä ei motivaatiota koulutyöhön
Tottakai kaikkea voi pitää aina negatiivisena, mutta ihan järkisyyt tämänkin taustalla ovat.
Kai sen nyt numeroistakin näkee onko motivaatiota! Numerot on tulleet kuitenkin lukuisilta eri opettajilta, joku suositus taas on yhden tyypin subjektiivinen mielipide. Ja toiset oppilaat voi olla paremmassa asemassa esim. vanhempien suhteiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Totta, silloin, kun piti pyrkiä oppikouluun, niin opettaja antoi kansakoulusta suosituksia ja köyhät sai huonot ja rikkaat hyvät suositukset.
Hain 1992 Kallioon ja oli sama meininki. Hyvän koulumenestyksen lisäksi piti olla harrastuneisuuspisteet ja lausunto. Jotenkinhan ne erot meidän kympin tyttöjenkin väliin piti saada.
Tuo on sitä tietynlaista korruptiota ja lahjontaa. Muulla maailmassa raha liikkuu noissa suosituksessa. Rahalla kirjoitetaan suositukset. Myös naamataulu ja taustat merkitsee.
Työtä hakiessa maku meni paikoista välittömästi, kun haastattelussa kysyttiin suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Sitä että peruskoululaisen oman näytön/taitojen pitäisi olla riittävää, eikä katsota kuinka hyvin on onnistunut nuoleskelemaan opettajia.
Ei tarvitse nuoleskella. Mutta nykyään lukion (kin ) opettajilla menee niin paljon aikaa myös kasvatukselliseen työhön, että tällainen "piirrearvio" on ihan hyväkin keino karsia sellaiset opiskelijat pois, kenellä ei motivaatiota koulutyöhön
Tottakai kaikkea voi pitää aina negatiivisena, mutta ihan järkisyyt tämänkin taustalla ovat.
Siis miten joku negatiivinen tyyppi muka tuolla karsiutuisi. Eihän suosituksiin mitään negatiivisia piirteitä kirjata.
Kai tässä tarkastetaan, että sukutausta on oikea, eikä köyhät pääse sekoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Sitä että peruskoululaisen oman näytön/taitojen pitäisi olla riittävää, eikä katsota kuinka hyvin on onnistunut nuoleskelemaan opettajia.
Ei tarvitse nuoleskella. Mutta nykyään lukion (kin ) opettajilla menee niin paljon aikaa myös kasvatukselliseen työhön, että tällainen "piirrearvio" on ihan hyväkin keino karsia sellaiset opiskelijat pois, kenellä ei motivaatiota koulutyöhön
Tottakai kaikkea voi pitää aina negatiivisena, mutta ihan järkisyyt tämänkin taustalla ovat.
Kai sen nyt numeroistakin näkee onko motivaatiota! Numerot on tulleet kuitenkin lukuisilta eri opettajilta, joku suositus taas on yhden tyypin subjektiivinen mielipide. Ja toiset oppilaat voi olla paremmassa asemassa esim. vanhempien suhteiden vuoksi.
Eipä sitä ihan niin suoraviivaisesti näe. Yläaste on kuitenkin vielä helppoa, jos vähänkin viitsii kuunnella ja pikkuisen läksyjä lukea.
Mutta tuo tietysti on mahdollista, että sinne voi joku open kaverin lapsi väärin perustein päästä.
Samaa on muuten myös yliopistoissa, sinne voidaan helposti laittaa kaverin lapsia tai kaverin kaverin lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Sitä että peruskoululaisen oman näytön/taitojen pitäisi olla riittävää, eikä katsota kuinka hyvin on onnistunut nuoleskelemaan opettajia.
Ei tarvitse nuoleskella. Mutta nykyään lukion (kin ) opettajilla menee niin paljon aikaa myös kasvatukselliseen työhön, että tällainen "piirrearvio" on ihan hyväkin keino karsia sellaiset opiskelijat pois, kenellä ei motivaatiota koulutyöhön
Tottakai kaikkea voi pitää aina negatiivisena, mutta ihan järkisyyt tämänkin taustalla ovat.
Kai sen nyt numeroistakin näkee onko motivaatiota! Numerot on tulleet kuitenkin lukuisilta eri opettajilta, joku suositus taas on yhden tyypin subjektiivinen mielipide. Ja toiset oppilaat voi olla paremmassa asemassa esim. vanhempien suhteiden vuoksi.
Jos esimerkiksi musiikkilukion 60 paikkaa hakee 120 nuorta, joilla on musiikista kymppi, niin joku muukin erottelija tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Hain 1992 Kallioon ja oli sama meininki. Hyvän koulumenestyksen lisäksi piti olla harrastuneisuuspisteet ja lausunto. Jotenkinhan ne erot meidän kympin tyttöjenkin väliin piti saada.
Tuossa on se vaara että perhesuhteet vaikuttaa, ei oppilaan oma todellinen osaaminen.
Kuvottavaa, luokkayhteiskunnan merkki, kaiken maailman turhajulkkisten ja näyttelijöiden lapset saa vanhempiensa kavereilta suosituksia ristiin rastiin ja ohittavat niillä lahjakkaammat, jotka eivät ole syntyneet sopivaan perheeseen. Vastenmielistä ja kaikilta osin yhteiskunnallisen tasa-arvon vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Sitä että peruskoululaisen oman näytön/taitojen pitäisi olla riittävää, eikä katsota kuinka hyvin on onnistunut nuoleskelemaan opettajia.
Ei tarvitse nuoleskella. Mutta nykyään lukion (kin ) opettajilla menee niin paljon aikaa myös kasvatukselliseen työhön, että tällainen "piirrearvio" on ihan hyväkin keino karsia sellaiset opiskelijat pois, kenellä ei motivaatiota koulutyöhön
Tottakai kaikkea voi pitää aina negatiivisena, mutta ihan järkisyyt tämänkin taustalla ovat.
Kai sen nyt numeroistakin näkee onko motivaatiota! Numerot on tulleet kuitenkin lukuisilta eri opettajilta, joku suositus taas on yhden tyypin subjektiivinen mielipide. Ja toiset oppilaat voi olla paremmassa asemassa esim. vanhempien suhteiden vuoksi.
Jos esimerkiksi musiikkilukion 60 paikkaa hakee 120 nuorta, joilla on musiikista kymppi, niin joku muukin erottelija tarvitaan.
Ei mihinkään lukioon kysytä pelkkää musiikin numeroa, myös keskiarvo ja harrastukset huomioidaan. Lisäksi on pääsykoe (laulu- ja soittonäytteet ym.) Suositukset on ihan turhia, kertoo vain siitä onko kontakteja joihinkin nimekkäisiiin tyyppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Sitä että peruskoululaisen oman näytön/taitojen pitäisi olla riittävää, eikä katsota kuinka hyvin on onnistunut nuoleskelemaan opettajia.
Ei tarvitse nuoleskella. Mutta nykyään lukion (kin ) opettajilla menee niin paljon aikaa myös kasvatukselliseen työhön, että tällainen "piirrearvio" on ihan hyväkin keino karsia sellaiset opiskelijat pois, kenellä ei motivaatiota koulutyöhön
Tottakai kaikkea voi pitää aina negatiivisena, mutta ihan järkisyyt tämänkin taustalla ovat.
Kai sen nyt numeroistakin näkee onko motivaatiota! Numerot on tulleet kuitenkin lukuisilta eri opettajilta, joku suositus taas on yhden tyypin subjektiivinen mielipide. Ja toiset oppilaat voi olla paremmassa asemassa esim. vanhempien suhteiden vuoksi.
Eipä sitä ihan niin suoraviivaisesti näe. Yläaste on kuitenkin vielä helppoa, jos vähänkin viitsii kuunnella ja pikkuisen läksyjä lukea.
Mutta tuo tietysti on mahdollista, että sinne voi joku open kaverin lapsi väärin perustein päästä.
Samaa on muuten myös yliopistoissa, sinne voidaan helposti laittaa kaverin lapsia tai kaverin kaverin lapsia
Yliopistoihin? Korkeintaan koskee jotain teatterikorkeaa, muutenhan hakuprosessit on anonyymejä (todistusvalinta/pääsykoe).
Kyllä esim. Kallion lukioon tuota on ollut pitkään.