Kummalle näistä antaisit isomman palkan?
1. Kuljettajan työ, jossa ajoneuvon pysyminen tiellä riippuu koko ajan kuljettajasta. Työhön kuuluu asiakaspalvelu, rahastus ja rahdinkäsittely.
2. Kuljettajan työ, johon ei kuulu asiakaspalvelu, rahastus eikä rahdinkäsittely ja kulunvalvonta varmistaa, ettei vahinkoja voi tapahtua.
Kommentit (8)
Tasa-arvon vuoksi hyvä palkka kummallekin. Vaativampi työ bonuksilla? Kumpikin on silti vaativaa työtä ja ajat liian pitkiä varmaan. Onko joustoja ja henkilökuntaa tarpeeksi vaihtariksi. Entä aikataulujoustoja vai ei. Turvallisuuteen pitäisi teillä ja kaluston suhteen panostaa.
Jätit tahallasi pois oleellisimman palkkaan vaikuttavan seikan eli kolmivuoro vs. päivä- tai kaksivuorotyö.
Med dessa kriterier kunde ett skepp med 2.500 passagerare ställas mot en taxi.
Vastaus on tietenkin 1, mutta todellisuudessa on päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Jätit tahallasi pois oleellisimman palkkaan vaikuttavan seikan eli kolmivuoro vs. päivä- tai kaksivuorotyö.
Vuorotyö korvataan lisillä, ei peruspalkassa.
Ei se palkka muodostu tuollasilla kriteereillä joten kysymys on turha.
Vierailija kirjoitti:
Ei se palkka muodostu tuollasilla kriteereillä joten kysymys on turha.
Palkkaero johtuu siitä, että toisella toimialalla on monopolin mahdollistama ylihinnoittelu. Ryhmän 1 työ on selvästi vaativampaa
1. Tietysti.