Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina halunnut vain yhden lapsen, nyt olen raskaana ja tulossa kolmoset...

Vierailija
09.07.2010 |

Tietyista syista en ole koskaan halunnut kun yhden lapsen. Mm. laakarien mukaan raskauteni tulisi olemaan vaikea eika siksi toinen raskaus valttamatta olisi mahdollinen jne. Mieheni ollut samoilla linjoilla lapsiluvusta.



Paatimme mieheni kanssa noin 2v sitten, etta vauva olisi tervetullut. Raskaus antoi kuitenkin odotuttaa itseaan ja nyt kun kavin ultrassa niin siella selvisi, etta tulossa on yhden sijasta kolme.



Olen viela ihan shokissa ja mietin, miten sita jaksaa kolmen kanssa. Asumme viela ulkomailla, mutta palaamme Suomeen ennen vauvojen syntymaa. Luultavasti ihan varmuuden vuoksi hankimme lastenhoitajan, ei minun kadet mitenkaan riita kolmelle pienelle, saati sitten, jos sattuvat olemaan vaativampia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi raskauteni alkoi kolmosraskautena, mutta n. rv 25 yhden vauvan sydänääniä ei enää kuulunut ja saimme "vain" kaksoset. Raskasta oli kaksostenkin kanssa alkuun, mutta kyllä sitä pärjää.



Kannattaa vieraille tehdä selväksi jo etukäteen, että jos tulevat kylään vauvojen synnyttyä niin tuovat mukanaan kahvipullan ja tai ruokaa, koska sinä et todellakaan ehdi heitä passata ja voi myös sanoa, että kahvin saa keittää itse.

Vierailija
2/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jo muutenkin riskejä, kannattanee oikeasti hakeutua päteville lääkäreille, ettei käy ikävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot5sikko antoi jotenkin aiheen...

Vierailija
4/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat kodinhoitoapua ihan automaattisesti alussa.



Vierailija
5/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti tulee olemaan rankkaa, mutta nauti ihanista ihmeistä mitä on sinulle suotu!!

Vierailija
6/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä joskus on,ei aina tiedä mitä elämä eteen tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kayn useammankin laakarin luona ihan siksi, että jo yksosraskaus saattaisi olla minulle riskiraskaus. Suomeen olemme palaamassa vajaan 2kk paasta.

ap

Jos sulla on jo muutenkin riskejä, kannattanee oikeasti hakeutua päteville lääkäreille, ettei käy ikävästi.

Vierailija
8/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei voi saada monikkoja???

Onko provo? Ot5sikko antoi jotenkin aiheen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä osaanko mitään järkevää sanoa mutta koitan kuitenkin.



Minäkin olen aina halunnut vain yhden lapsen. Sen olen myös saanut eikä toista ole toiveissa joten en tietenkään osaa tietää minkälainen fiilis sinulla ihan oikeasti on. Kuitenkin koitan tosiaan jotain sanoa.



En tiedä mikä sinulla on ollut päällimmäisenä ajatuksena "vain" yhdestä lapsesta. Luultavasti tuo vaikea raskausaika mutta ehkä muukin? Minulla oli yksi iso asia se että en halua kokea kahta tai kolmea kertaa pikkulapsiaikaa. Halusin olla yhden kanssa useamman vuoden kotona mutta "se on sitten siinä" tyylisesti jatkaa elämääni. Kun nyt ajattelen tilannettanne niin teillä onneksi myös tulee vain yksi pikkulapsiaika vaikkakin kolmella lapsella höystettynä. Aika on kuitenkin sama vuosissa ja kuukausissa kuin jos teillä olisi vain yksi lapsi. Kun lapset kasvavat heillä on seuraa toisistaan (käsittääkseni kaksosilla, kolmosilla on yleensä erittäin hyvät välit toistensa kanssa eikä samanlaista mustasukkaisuutta kuin eri ikäisillä sisaruksilla nuorena). Teillä helpottaa miehen kanssa kun lapset ovat hieman vanhempia. Ei teille kuitenkaan ole tulossa esim. 3 kertaa 3 vuoden pätkää jonka olette sidottuna ihan pieneen lapseen.



Hieman karumpaa tekstiä tähän perään (josta varmaan saan haukut päälle aaveella). Oletteko missä vaiheessa raskaudessa? Ystäväni (asuu ulkomailla) sai kaksoset mutta heille sanottiin alkuraskauden ultrassa rv8+ että mahdollisuus siihen että kumpikin lapsi saadaan elävänä kotiin on vain 25%. He kuuluivat tuohon 25%:iin. Ihan maalaisjärjellä ajateltuna kolmosraskaudessa tuo luku on varmaan vielä pienempi eli jos raskaus ei ole vielä kovin pitkällä niin ehkä niitä lapsia ei tule kolmea. Tottakai kolmeen pitää nyt henkisesti varautua mutta ei se kirkossa kuulutettua ole välttämättä.



Vielä pieni positiivinen tsemppaus lopuksi. Kun oma lapseni oli 6kk ikäinen totesin olevani raskaana. Olimme miehen kanssa pienimuotoisessa shokissa koska mekin olimme halunneet aina vain yhden lapsen. Raskaus meni kesken rv8 maissa mutta jo siinä muutamassa viikossa jonka ehdin tietoisesti olla raskaana asiasta rupesi löytymään hyviä puolia. Tällä hetkellä olen taas sitä mieltä että yksi lapsi on aivan ehdottomasti se oikea määrä lapsia eli en ole ajattelumalliani muuttanut mutta koitan sanoa että aika nopeasti sitä ihminen näyttää löytävän myös hyviä puolia sellaisista asioista joita on aikaisemmin pitänyt täysin huonona ja mahdottomana JOS näyttää siltä että asiat menevätkin toisella tavalla.



Toivon sinulla paljon jaksamista ja sitä että vuoden kuluttua tunnet että asiat menivät juuri niin kuin pitikin - miten sitten raskaudessa kävikään.

Vierailija
10/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempia katsoa kuin katua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosodottajia suhteutettuna siihen kuinka paljon kolmosia oikeasti syntyy per vuosi.

Vierailija
12/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei heillä ollut mitään apuja...ihan täällä pk seudulla asuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat kodinhoitoapua ihan automaattisesti alussa.


Ei ole mikään automaattisesti saatava apu, jotkut kunnat veloittavat 12-15 e/h

Vierailija
14/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ainakin pari tapausta jossa odotettu kolmosia ja onkin vain yksi säilynyt synnytyksestä elossa kun kaksi ehtinyt kuolla kohtuun joten turhaa murehdit etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosodottajia suhteutettuna siihen kuinka paljon kolmosia oikeasti syntyy per vuosi.

Vierailija
16/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ystavallesi annettiinkin tuo 25% luku, niin sille on varmasti ollut joku oma syynsa. Eihan se nyt niin ole, etta KAIKILLA tuplaraskauksilla olisi vain 25% onnistumismahdollisuus !!



Kaikkea hyvaa AP:lle, ja kuten taalla jo sanottiinkin, niin ainakin teilla on kunnon perhe kertarysayksella ! :-)

Vierailija
17/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisista prosenteista. Olin hieman samankaltaisessa tilanteessa kun ap, siis että oman terveyteni kannalta raskaus voisi olla riski, tosin minä olin aina haaveillut suurperheestä. Raskaus sujui olosuhteisiin nähden hyvin ja pääsin hyville viikoille ja meidän kolmoset ovat nyt 6v.



Lisäksi tiedän useampia, jotka ovat saaneet kaksoset enkä muista, että heillekään olisi noin sanottu.

Vierailija
18/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos osasit lukea niin ap sanoi, että halusi lapsen ja mites muuten se onnistuu kun seksiä harrastamalla, siis jos ei lasketa lapsettomuushoitoja?

anna kaksi adoptioon, olisit myös voinut olla kokonaan harrastamatta seksiä parempia katsoa kuin katua

Vierailija
19/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosodottajia suhteutettuna siihen kuinka paljon kolmosia oikeasti syntyy per vuosi.

Mutta kolmosten kohdalla varmasti!

Aloittajalle paljon onnea raskauteen! Niin käy, on tarkoitus käydä!

Vierailija
20/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran raskaus on vaarallinen terveydellesi ja riskejä on monia. Parempi varmaankin yksi loppuun asti elävänä oleva vauva kuin kolme kuollutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi