Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina halunnut vain yhden lapsen, nyt olen raskaana ja tulossa kolmoset...

Vierailija
09.07.2010 |

Tietyista syista en ole koskaan halunnut kun yhden lapsen. Mm. laakarien mukaan raskauteni tulisi olemaan vaikea eika siksi toinen raskaus valttamatta olisi mahdollinen jne. Mieheni ollut samoilla linjoilla lapsiluvusta.



Paatimme mieheni kanssa noin 2v sitten, etta vauva olisi tervetullut. Raskaus antoi kuitenkin odotuttaa itseaan ja nyt kun kavin ultrassa niin siella selvisi, etta tulossa on yhden sijasta kolme.



Olen viela ihan shokissa ja mietin, miten sita jaksaa kolmen kanssa. Asumme viela ulkomailla, mutta palaamme Suomeen ennen vauvojen syntymaa. Luultavasti ihan varmuuden vuoksi hankimme lastenhoitajan, ei minun kadet mitenkaan riita kolmelle pienelle, saati sitten, jos sattuvat olemaan vaativampia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotin kolmosia mutta menetin heidät kaikki juuri noilla viikoilla. Aluksi olin kolmosuutisesta tosi järkyttynyt, mutta kyllä sitä vaan kummasti asiasta alkoi löytymään ihaniakin puolia. Kyllä te sopeudutte. Tsemiä!

Vierailija
22/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuohonkin liity jotain riskejä???

Jos kerran raskaus on vaarallinen terveydellesi ja riskejä on monia. Parempi varmaankin yksi loppuun asti elävänä oleva vauva kuin kolme kuollutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap käy tuuri ja 2 sikiötä kuolee kohtuun. saat sitten sen yhden vauvasi.

Vierailija
24/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap käy tuuri ja 2 sikiötä kuolee kohtuun. saat sitten sen yhden vauvasi.

t. ei ap.

Vierailija
25/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap käy tuuri ja 2 sikiötä kuolee kohtuun. saat sitten sen yhden vauvasi.

t. ei ap.

Vierailija
26/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia kun saat kolme yhdellä vaivalla. Huono asia tuo sun riski raskaudessa eli ensi tilassa Suomeen pätevälle läääkärille konsultaatioon. Kolmosraskaus on jo itsessään riski ja jos sun terveys vielä aiheuttaa lisäriskin niin ei hyvältä kuulosta. On myös mahdollista, että vauvat menee kesken eli siihenkin täytyy varautua tai osa tulee spontaanisti ulos ja vain yksi kehittyy loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(käsittääkseni kaksosilla, kolmosilla on yleensä erittäin hyvät välit toistensa kanssa eikä samanlaista mustasukkaisuutta kuin eri ikäisillä sisaruksilla nuorena)

Vierailija
28/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaukaa olet tulossa? Pitkä lentomatka voi olla tuossa vaiheessa jo suuri rasitus ja käynnistää synnytyksen tms. Moni kolmosodottaja joutuu myös jo rv 20-25 aikoihin sairaalaan vuodelepoon.

Kayn useammankin laakarin luona ihan siksi, että jo yksosraskaus saattaisi olla minulle riskiraskaus. Suomeen olemme palaamassa vajaan 2kk paasta.

ap

Jos sulla on jo muutenkin riskejä, kannattanee oikeasti hakeutua päteville lääkäreille, ettei käy ikävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahan asti raskaus on sujunut hyvin, ei ole ollut pahoinvointia tai muitakaan vaivoja paitsi jarjeton vasymys ja ainakin viela laakarit ovat sita mielta, etta voisin lentaa Suomeen n. rv 20. Olemme myös harkinneet sita, etta mina tulisin Suomeen jo lahiviikkoina ja mies sitten myohemmin. Tulen joka tapauksessa kaymaan Suomessa eraalla laakarilla ja kuulemassa hanen mielipiteensa, mahdollisesti jaan jo tuolloin Suomeen.

Olen etsinyt tietoa googlettamalla kolmosraskaudesta ja sen riskeista ja lisaksi naista ovat laakarit kertoneet. Osakeskeytyksestakin netista luin ja jos oikein ymmarsin niin mita suuremmilla viikoilla tehdaan niin sita suurempi riski, etta kaikki menee kesken. Tietysti kolmosraskaudessakin on riskinsa jo itsessaan. Meille taalla kaksi laakaria sanoi, etta paatos osakeskeytyksesta on meidan, mutta kun tahan asti raskaus on sujunut melkeinpa ongelmitta niin raskaus saattaisi sujua hyvin tarpeeksi pitkallekin.

ap

Miten kaukaa olet tulossa? Pitkä lentomatka voi olla tuossa vaiheessa jo suuri rasitus ja käynnistää synnytyksen tms. Moni kolmosodottaja joutuu myös jo rv 20-25 aikoihin sairaalaan vuodelepoon.

Kayn useammankin laakarin luona ihan siksi, että jo yksosraskaus saattaisi olla minulle riskiraskaus. Suomeen olemme palaamassa vajaan 2kk paasta.

ap

Jos sulla on jo muutenkin riskejä, kannattanee oikeasti hakeutua päteville lääkäreille, ettei käy ikävästi.

Vierailija
30/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin että kolmosraskauksista päättyisi vähintään yhden sikiön keskenmenoon 30-40% mutta tässä on mukana kaikki ihan alkuraskauden keskenmenotkin. Ja raskaustyyppi vaikuttaa hirveästi myös tuohon lukuun, jos on 3 eri istukkaa niin parempi todennäköisyys että kaikki selviää hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/31 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin että kolmosraskauksista päättyisi vähintään yhden sikiön keskenmenoon 30-40% mutta tässä on mukana kaikki ihan alkuraskauden keskenmenotkin. Ja raskaustyyppi vaikuttaa hirveästi myös tuohon lukuun, jos on 3 eri istukkaa niin parempi todennäköisyys että kaikki selviää hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi