Kokoomus: Painotusluokkia EI lopeteta- köyhätkin perheet ja lapset ansaitsevat mahdollisuuden
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5741588
Kaikki vanhemmat eivät voi valita asuinaluettaan.
Isoissa sekakouluissa painotusluokat ainoa toimiva ja sosiaalisesti hyväksytty tapa ryhmäyttää oppilaat "tasoluokkiin".
Moni köyhä lapsi saanut opettajan viisauden takia onnellisen lapsuuden ja ikuisen harrastuksen vaikkapa musiikista painotusluokkien ansiosta.
Keskustelusta haluttu vielä rajata pois tosiasia että painotusluokkia hyvin erilaisia; vaikkapa matemaatikan painotusluokkien avulla esimerkiksi voidaan muodostaa vaikkapa täysin suomalaisista koostuvia luokkia.
Ehkä enemmän painotusluokkia myös s2-lapsille, näillä luokilla enemmän laulua, käsitöitä ja urheilua.
Lapset erilaisia ja tämä täytyy hyväksyä, muuten valkoiset lapset täysin uhreja koululaitoksen romahtaessa; jo nyt huu.meita, ase.ita ja as.eellista vä.kivaltaa kouluissa.
Kommentit (29)
Apulaispormestarin kannattais seurata uutisiakin.
Opettajana nimenomaan olen nähnyt, miten Helsingissä painotusluokat eriarvoistavat. Mutta sehän ei ole kokoomusta koskaan haitannut.
Kaiken takana on kokoomus jota vihataan nyt Suomessa(Kuuluu Venäjälle) .... EI ÄÄNIÄ joten ei jatkoon...
Nazima woman, dark, foreigner.
Kokoomus they, white, Finnish.
Nazima higher - victimpyramidrank.
Nazima idea proceeds.
Kokoomuksella ei ole paluumuutto ohjelmaa
Selkeästi apulaispormestari ei ymmärrä kasvatuksen ja koulutuksen toimialaa.
1) monelle lapselle/nuorelle se painotettu luokka on henkireikä
2) sinne paintuksen voi akeuua kuka tahansa.Sitä ei ole mitenkään rajattu.
3) siellä painotusluokalla idea on se, että painotusta voidaan opiskella luokan kanssa muissakin aineissa.
4) painotusoppilaiden muu toiminta lakkaa täysin (mm. opintoköynnit painotuksen mukaan)
5) painotusoppilaiden omat tunnit ovat jatkossa aamulla tai iltapäiväällä. Koska jos oppilaat on ripoteltu eri luokille, ei ainetta voi opettaa keskellä päivää.
6) painotusaineiden opettajat tulevat todennäköisesti ilmoittamaan, etteivät aio olla aina niitä, jotka on iltapäivän viisempiä tunteja koko ajan tekemässä ja aamun ensimmäisiä, koska oppilaita ei voi opettaa muina aikoina ja siten painotusaineiden opettajien hyppytunnit räjähtävät käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Apulaispormestari Nasima Razmyar (sd.) sanoi maanantaina Helsingin Uutisissa, että erilliset painotetut luokat lisäävät muun muassa koulujen sisäistä segregaatiota ja tutkimusnäyttö tukee luokkamuotoisen painotetun opetuksen purkamista.
Millähän koulutuksella ja työkokemuksella tuo puhuu yhtään mitään? Näin opettajna ihmettelen, että tuo on ylipäänsä apulaispormestari muuten kuin populisimia tavoitellen. Millään tavoin ole ajanut koulujen etuja.
Kerrankin hyvä päätös kokoomukselta, että lasten annetaan myös viihtyä kouluissa eikä kaikki ajeta samaan pazcaan Valitettavasti poliitikot eivät tee asian eteen mitään, että kouluissa olisi viihtyisää ja myös opettajat äänestävät jaloillaan nykyään. Ei löydy opettajien keskuudessa huonoihin kouluihin tekijöitä ja hyvissäkin alkaa olla jo pula, koska opettajat ovat jo pitkään menneet muihin töihin. Pahiten kärsii jo matemaattiset aineet, joissa huutava pula. Kohta meillä ei ole matematiikan opettajia enää. Tästä kirjoitta yle pari vuotta sitten jo.
Helppo sieltä Lauttasaaresta ankkalammesta huudella. Oksettava eukko.
Vierailija kirjoitti:
Opettajana nimenomaan olen nähnyt, miten Helsingissä painotusluokat eriarvoistavat. Mutta sehän ei ole kokoomusta koskaan haitannut.
Eivät ne eriarvoita, sen sijaan ne vanhemmat kyllä, jotka eivät huolehdi lastensa koulujen käynnistä tekevät sen ihan itse. Meillä tulee aina olemaan lapsia, joiden vanhemmat pyrkivät antamaan heille parhaan mahdollisen tien ja niitä, joita se ei mitenkään jaksa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Opettajana nimenomaan olen nähnyt, miten Helsingissä painotusluokat eriarvoistavat. Mutta sehän ei ole kokoomusta koskaan haitannut.
Näin opettajana kiinnostaisi tietää millä tavoin eriarvoistavat?
Olen toiminut kahdessa painotuskoulussa pitkään ja tehnyt töitä kahden eri painotusluokan kanssa. Oma oppiaineeni ei ole kuulu painotuksiin.
Se mitä näille painotusoppilaille olen voinut twrjota omassa oppiaineessani, on tehdä projekteja jotka liittyy juuri painotukseen. Näitä on tieha tehdä koko luokalle kuin ns. kutistettuna mallina, koska ne joota asia ei kiinnosta, tekee sen projektin tunnissa kasaan ja painotusluokalaiset taas tekee projektin ihan viimeiseen minuuttiin - ja eron lopputuloksessa ja oppimisessa huomaa. Miksi koskaan heille ei tarjottaisi muuta?
Painotusluokkalaisia on kuitenkin todella vähän oppilaista Suurin osa on edelleen yleisopetuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apulaispormestari Nasima Razmyar (sd.) sanoi maanantaina Helsingin Uutisissa, että erilliset painotetut luokat lisäävät muun muassa koulujen sisäistä segregaatiota ja tutkimusnäyttö tukee luokkamuotoisen painotetun opetuksen purkamista.
Millähän koulutuksella ja työkokemuksella tuo puhuu yhtään mitään? Näin opettajna ihmettelen, että tuo on ylipäänsä apulaispormestari muuten kuin populisimia tavoitellen. Millään tavoin ole ajanut koulujen etuja.
Kerrankin hyvä päätös kokoomukselta, että lasten annetaan myös viihtyä kouluissa eikä kaikki ajeta samaan pazcaan Valitettavasti poliitikot eivät tee asian eteen mitään, että kouluissa olisi viihtyisää ja myös opettajat äänestävät jaloillaan nykyään. Ei löydy opettajien keskuudessa huonoihin kouluihin tekijöitä ja hyvissäkin alkaa olla jo pula, koska opettajat ovat jo pitkään menneet muihin töihin. Pahiten kärsii jo matemaattiset aineet, joissa huutava pula. Kohta meillä ei ole matematiikan opettajia enää. Tästä kirjoitta yle pari vuotta sitten jo.
Helppo sieltä Lauttasaaresta ankkalammesta huudella. Oksettava eukko.
kuka?
Aloittajalla on hyvä pointti, mutta sen verran haluaisin lisätä, että S2-oppilaille ei tarvita omia painotusluokkia. S2-oppilaita vain pitää saada hakeutumaan enemmän omien vahvuusalueidensa painotusopetukseen.
T. Painotusopetuksessa olevien lasten mamma, joka tietää, että painotusluokilla on myös S2-oppilaita.
Opetajana väitä, eä ongelma ei ole paiotusluokissa vaan tasapäismisessä. Opettajana väitän myös kokemukseeni perustuen, että valitettavasti yleisopesen ryhmässä ei vda taata oppiista sekä entisille apukouluaisille, emut ja esyt, eikä liiemmin niille kympin oppilallekaan. Opettajalla on luokassa 25-30 oppilasta ja pakko valita se kultainen keskitie, että saadaan suurin osa ppimaan, jolloin vailla oman tasoista opetusta jäävät ne erityisluokille kuuluvat ja toisaalta samalta ne kympin oppilaat. Opettajan aika menee niille kaikille siellä luokassa, eikä opettajaa voida kiinnitää heikkjen opettamiseen ja priorisoiden apuja tarvitsevalle annetaan aikaa. Miten kukaan pöättäjä voi uvitela, että 45 minutin aiana pystyisin eriyttämään apukoulusta lahjakkaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apulaispormestari Nasima Razmyar (sd.) sanoi maanantaina Helsingin Uutisissa, että erilliset painotetut luokat lisäävät muun muassa koulujen sisäistä segregaatiota ja tutkimusnäyttö tukee luokkamuotoisen painotetun opetuksen purkamista.
Millähän koulutuksella ja työkokemuksella tuo puhuu yhtään mitään? Näin opettajna ihmettelen, että tuo on ylipäänsä apulaispormestari muuten kuin populisimia tavoitellen. Millään tavoin ole ajanut koulujen etuja.
Kerrankin hyvä päätös kokoomukselta, että lasten annetaan myös viihtyä kouluissa eikä kaikki ajeta samaan pazcaan Valitettavasti poliitikot eivät tee asian eteen mitään, että kouluissa olisi viihtyisää ja myös opettajat äänestävät jaloillaan nykyään. Ei löydy opettajien keskuudessa huonoihin kouluihin tekijöitä ja hyvissäkin alkaa olla jo pula, koska opettajat ovat jo pitkään menneet muihin töihin. Pahiten kärsii jo matemaattiset aineet, joissa huutava pula. Kohta meillä ei ole matematiikan opettajia enää. Tästä kirjoitta yle pari vuotta sitten jo.
Helppo sieltä Lauttasaaresta ankkalammesta huudella. Oksettava eukko.
kuka?
Natsima.
Vierailija kirjoitti:
Opetajana väitä, eä ongelma ei ole paiotusluokissa vaan tasapäismisessä. Opettajana väitän myös kokemukseeni perustuen, että valitettavasti yleisopesen ryhmässä ei vda taata oppiista sekä entisille apukouluaisille, emut ja esyt, eikä liiemmin niille kympin oppilallekaan. Opettajalla on luokassa 25-30 oppilasta ja pakko valita se kultainen keskitie, että saadaan suurin osa ppimaan, jolloin vailla oman tasoista opetusta jäävät ne erityisluokille kuuluvat ja toisaalta samalta ne kympin oppilaat. Opettajan aika menee niille kaikille siellä luokassa, eikä opettajaa voida kiinnitää heikkjen opettamiseen ja priorisoiden apuja tarvitsevalle annetaan aikaa. Miten kukaan pöättäjä voi uvitela, että 45 minutin aiana pystyisin eriyttämään apukoulusta lahjakkaisiin?
Sori, junassa kännykällä kirjoitettu juuri ennen pysäkkiä vailla oikolukemista =D
Muslimioppilaat eivät voi opiskella esimerkiksi painotettua musiikkia, tanssia tai kuvataidetta. Ja tytöt ei edes liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Muslimioppilaat eivät voi opiskella esimerkiksi painotettua musiikkia, tanssia tai kuvataidetta. Ja tytöt ei edes liikuntaa.
Ai jaa. Ilmeisesti tätä ei ole kukaan kertonut lapseni luokkakaverille.
Vierailija kirjoitti:
Apulaispormestari Nasima Razmyar (sd.) sanoi maanantaina Helsingin Uutisissa, että erilliset painotetut luokat lisäävät muun muassa koulujen sisäistä segregaatiota ja tutkimusnäyttö tukee luokkamuotoisen painotetun opetuksen purkamista.
Millähän koulutuksella ja työkokemuksella tuo puhuu yhtään mitään? Näin opettajna ihmettelen, että tuo on ylipäänsä apulaispormestari muuten kuin populisimia tavoitellen. Millään tavoin ole ajanut koulujen etuja.
Kerrankin hyvä päätös kokoomukselta, että lasten annetaan myös viihtyä kouluissa eikä kaikki ajeta samaan pazcaan Valitettavasti poliitikot eivät tee asian eteen mitään, että kouluissa olisi viihtyisää ja myös opettajat äänestävät jaloillaan nykyään. Ei löydy opettajien keskuudessa huonoihin kouluihin tekijöitä ja hyvissäkin alkaa olla jo pula, koska opettajat ovat jo pitkään menneet muihin töihin. Pahiten kärsii jo matemaattiset aineet, joissa huutava pula. Kohta meillä ei ole matematiikan opettajia enää. Tästä kirjoitta yle pari vuotta sitten jo.
Afganistanilaisella kommunistilla ei ole kompetenssia puhua opetuksesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Muslimioppilaat eivät voi opiskella esimerkiksi painotettua musiikkia, tanssia tai kuvataidetta. Ja tytöt ei edes liikuntaa.
Mun lapswn kuvispainotuksessa on vaikka kuinka paljon somalityttöjä.
Apulaispormestari Nasima Razmyar (sd.) sanoi maanantaina Helsingin Uutisissa, että erilliset painotetut luokat lisäävät muun muassa koulujen sisäistä segregaatiota ja tutkimusnäyttö tukee luokkamuotoisen painotetun opetuksen purkamista.
Millähän koulutuksella ja työkokemuksella tuo puhuu yhtään mitään? Näin opettajna ihmettelen, että tuo on ylipäänsä apulaispormestari muuten kuin populisimia tavoitellen. Millään tavoin ole ajanut koulujen etuja.
Kerrankin hyvä päätös kokoomukselta, että lasten annetaan myös viihtyä kouluissa eikä kaikki ajeta samaan pazcaan Valitettavasti poliitikot eivät tee asian eteen mitään, että kouluissa olisi viihtyisää ja myös opettajat äänestävät jaloillaan nykyään. Ei löydy opettajien keskuudessa huonoihin kouluihin tekijöitä ja hyvissäkin alkaa olla jo pula, koska opettajat ovat jo pitkään menneet muihin töihin. Pahiten kärsii jo matemaattiset aineet, joissa huutava pula. Kohta meillä ei ole matematiikan opettajia enää. Tästä kirjoitta yle pari vuotta sitten jo.