Asiakaspalvelija vai auktoriteetti?
Pyysin uusimaan lastenkirjan kirjastossa. Tyttö sanoi haukkuvalla sävyllä "saanko kirjastokortin ja sen kirjan". Olin tehnyt jonkin virheen, kun en ollut tuonut kirjaa. Tiedän, että uusinta onnistuu kirjaa näyttämättä. Vastasin niin ivailevaan sävyyn kuin pystyn "ei minulla ole sitä kirjaa". Kirjastokortti kyllä on. Tyttö vastasi "no, saanko sen kirjastokortin näin aluksi". Hän osoitti herruutta, täydellistä hallintaa minun asioistani ja määritteli ne itsevaltaisesti siten, että hän hallitsee aluksi ja jatkossa ja minä tein jotain väärää kirjan kanssa. Liutin kortin pitkän matkan pöydän reunanviertä hänen käteensä. "Valitettavasti sitä ei voi uusia, koska siinä on varaus". Valitettavasti on autoritaarisen työntekijän essentialismi ja voimasana, jolla hän viestii olevansa vallassa, ja naamioi sen empatiaksi asiakasta kohtaan. Niiiiii, jooooo. Vastasin hakevani sen ja käänsin hänelle selkäni.
Kommentit (13)
Ja saman asian olisit voinut hoitaa netissä tekemättä itsestäsi idioottia????
Miksi et uusinut netissä? Taisit vaan haluta päästä näpäyttämään kirjastotätiä.
Halusin lähettää turvaviestin kunnan virastoon, koska siinä oli arkaluonteista tietoa sisältäviä liitteitä. Kysyin hyvinvointialueen chatista missä on turvapostin tai turvaviestin osoite.
Hän sanoi ei meillä ole täällä sellaista tietoa.
Hän selvästi suhtautui tunteellisesti sanaan turva anonyymissä chatissa.
Sanoin, että se on julkinen palvelu ja löytyy netistä. Hän linkitti minulle väärä Turvaposti-sivuston.
Hän tietää, että kaupungin ja julkishallinnon työntekijät käyttävät turvaviestiä, eli sähköpostin salauspalvelua, mutta ei suostunut kertomaan sitä minulle, koska chat oli anonyymi. Niin kuin en saisi tietää.
Palvelu tökkäsi hänen auktoriteettiinsa enkä saanut vastausta.
Ap,ota seuraavalla kerralla lääkkeesi ennenkuin asioit jonkun kanssa,sulla ei ole nyt kaikki kotona.
Ongelma on sinussa, ei tytössä. Vedit herneet nenään jo siinä, kun normaalisti kysyttiin kirjastokorttia ja kirjaa ja sen jälkeen käyttäydyit kuin mu'lkku. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa jne.
Musta tuntuu, että tää valtataistelu auktoriteetista käytiin ihan vaan sun pääsi sisällä. Ihan mielenkiinnosta, oletko ap koskaan itse ollut asiakaspalvelutöissä?
Aloitus osoittaa ettei asiakas ole nykypäivänä enää mikään muu kuin itseriittoinen piloille hemmoteltu kakara suuruusharhoineen.
Saavutus sekin.
Onnea siitä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus osoittaa ettei asiakas ole nykypäivänä enää mikään muu kuin itseriittoinen piloille hemmoteltu kakara suuruusharhoineen.
Saavutus sekin.
Onnea siitä.
Jysäytin alapeukun viestiisi. Toivottavasti se korventaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus osoittaa ettei asiakas ole nykypäivänä enää mikään muu kuin itseriittoinen piloille hemmoteltu kakara suuruusharhoineen.
Saavutus sekin.
Onnea siitä.
Jysäytin alapeukun viestiisi. Toivottavasti se korventaa.
Ei korvenna.
Osoittaa vain osuneen ja uponneen.
Ehkä toivut siitä joskus.
Oikealla lääkityksellä sekä terapialla.
Jos kirjaan on varaus, ei sitä pysty uusimaan netissä eikä kirjastovirkailijan kautta. Jos ap haluaa pitää kirjansa, tulee siitä sakkoa joka päivältä. Tyhmempikin sen asian tietää, mutta tyhmin ei tajua.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjaan on varaus, ei sitä pysty uusimaan netissä eikä kirjastovirkailijan kautta. Jos ap haluaa pitää kirjansa, tulee siitä sakkoa joka päivältä. Tyhmempikin sen asian tietää, mutta tyhmin ei tajua.
Tämä.
Olen ruokakuski.
Menin pitseriaan ja pidin korkealla tilausnumeroa. Muistakaa, että autoritaariset myyjät ovat pompotelleet minua siitä, että en näytä numeroa ja vaativat sanomaan sen. myyjä toi paketit ja ja käski laittaa repun pöydälle niin kuin muutkin, jotta hän pakkaa. En ymmärtänyt vaatimusta ja odotin numerokysymystä. Hän katsoi suoraan silmiin, siristi ja pudisti päätään niin kuin "oletko tyhmä". kysyin mitä ja selvensi haluavansa pakata. Sanoin, että eiku minä pakkaan. Hän sanoi joo. Hän kysyi miksi odotat siinä ja käveli pois. Kommentoin asiakkaille kiusaako hän minua ja nyt jos sanon vastaan, saan potkut. Laukkua ei pidä laittaa pöydille ruokaravintoloissa, koska ne ovat epähygienisiä.Pakkasin tavarat itse lattialla olevaan reppuun, kun myyjä oli asettanut pakkaukset valmiiksi pöydälle. Kommentoin, että en minä mitään odota, sinä halusit jotain ja minä en ymmärtänyt mitä. Kiitin lähtiessäni ja hän vastasi kiitos. Olisi pitänyt sanoa, että näytän numeroa, koska sinä ehkä vaadit sitä.