Prisma kauppa myöntää ryöstävänsä ihmisiä
Myymälä varkaus toisinpäin. Asiakkan pitäisi tehdä rikosilmoitus kun hinta hyllyssä on eri, kuin kuitissa. Prismakin kutsuu polisin paikalle jo pienimmästäkin asiakkaan inhimillisestä virheestä, jonka prisma tulkitsee varkaudeksi
"Prismassa hinnat nousevat hyllyn ja kassan välillä"
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009215565.html
Näitä on muissakin prismoissa ja tokmanni vasta onkin. Yrittävät selitellä, etteivät kerkeä vaihtamaan hintoja hyllyihin, kerkiävöt vaihtaa kuitenkin järjestelmään. Olisikohan ratkaisu palkata väkeä lisää.
Suurin osa ei edes huomaa tulleensa myymälässä varastetuksi.
Kommentit (30)
Ei kannata selitellä, tätä varastamista on tapahtunut jo vuosia.
Joillain kaupoilla on elekroniset hintalaput, jotka päivittyvöt samaan aikaan järjestelmän kanssa.
Prisman kannattaisi vaihtaa hinnat ensin hyllyyn vasta sitten järjestelmään, jos haluaisivat olla rehellisiä!!!
Eivät halua, selitykset uppoavat tyhmempiin ihmisiin näköjään
Osaavat ne muutkin kaupat. Kävin paikallisessa K-supermerketissa. Viikko sitten Elovena-pakkauksen hinta (2kg) oli yli 4 euroa. Hieman aikaisemmin vain liki 2 e. Hyllyssä ei ollut uutta hintaa, mutta huomasin kassalapussa , että hinta oli noussut yli 100%. En viitsinyt enää autolta kääntyä palauttamaan.
Tuote on myytävä sillä hinnalla joka on hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Tuote on myytävä sillä hinnalla joka on hyllyssä.
Näin tekikin mukava S-marketin myyjä minulle vähän aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tuote on myytävä sillä hinnalla joka on hyllyssä.
Näin on, mutta moniko muistaa jokaisen tuotteen hinnan vaikka 10-20 tuotteesta, pitäisi vissiin kuvata hinnat prismassa ja kutsua poliisi välittömästi paikalle, kun tekevät varkauden.
En asioi s- ryhmän kaupoissa enkä Lidl:ssä. Olen k- kaupan asiakas ja tyytyväinen k- kauppaan että cittariin.
Tyytyväinen k- kaupan asiakas kirjoitti:
En asioi s- ryhmän kaupoissa enkä Lidl:ssä. Olen k- kaupan asiakas ja tyytyväinen k- kauppaan että cittariin.
Tyhmä ja varasteleva k-kauppias sinä olet.
Toihan on ollut Tokmannin vakiintunut käytäntö jo vuosia. Hinta on aina alempi hyllyssä kuin kassalla. Erityisesti tarjouksien kohdalla tarjouslappu laitetaan hämäävästi hyllyyn niin, että siinä on normaalihintaisia ja tarjoustuotteita sekaisin, jotta asiakas ottaa normaalihintaisen isolla todennäköisyydellä. Sitten jos asiakas huomaa kassalla, että ei saa tarjoushintaa, alkaa käsikirjoitettu näytelmä jossa kassa selaileen tarjouslehteä ja ottaa yhteyttää "osaston myyjään", takana jono kasvaa ja asiakas saa muiden vihaiset katseet päälleen. Tällä tavalla yritetään saada asiakas nöyryytettyä niin, että ei ensi kerralla pitäisi kiinni oikeuksistaan. Ihan sairas toimintamalli.
Vierailija kirjoitti:
Tuote on myytävä sillä hinnalla joka on hyllyssä.
Ei välttämättä. Tuo pätee ainoastaan, jos virhe on järjen rajoissa. Esim kahvipaketin hinta hyllyssä on 3 euroa ja kassalla 3,5 euroa. Jos hintalappuun olisi tulostunut hinnaksi vahingossa 0 euroa, niin siitä pitäisi silti maksaa, koska kaupasta ei yleensä saa asioita ilmaiseksi.
tokmanni on vielä pahempi hintahuijari
tuo näpistyssyyte oli hyvä idea. antaa ihan pokkana kassan varastaa korkeampi hinta ja sitten kun on kuitti todisteena, soitetaan poliisit paikalle ja kaupalle syyte näpistyksestä. tulee huijauksesta kauppiaallekin kuluja, kun asiakkaat tekee siviilipidätyksen ja kassa on tunnin nippusiteissä poliisia odottamassa.
Inflaatiovauhti kiihtyy kun ei ehdi kävellä hyllyltä kassalle kun hinta on nousee jo matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Inflaatiovauhti kiihtyy kun ei ehdi kävellä hyllyltä kassalle kun hinta on nousee jo matkalla.
jossain vihreätkin siis ovat olleet tehokkaita
Tyytyväinen k- kaupan asiakas kirjoitti:
En asioi s- ryhmän kaupoissa enkä Lidl:ssä. Olen k- kaupan asiakas ja tyytyväinen k- kauppaan että cittariin.
K-kaupat ne vasta kalliita ovatkin ja myös Cittari. Johan ne Cittareiden kauppiaat tienaa todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
tokmanni on vielä pahempi hintahuijari
Melkein joka kerta, kun Tokmannilla asioi, on jollain kassalla joku hintahässäkkä. Tarkistan aina kuitin, mutta vaikea muistaa jos tuotteita useampi.
Ainakaan meillä järjestelmästä ei voi saada uusia hintoja ulos ennen kuin ne on muuttuneet. Lähtökohtaisesti en usko kaupan tahallaan huijaavan asiakkaita, tulkaa käymään kaupassa töissä niin näette mitä se työ haasteineen on.
Tyytyväinen k- kaupan asiakas kirjoitti:
En asioi s- ryhmän kaupoissa enkä Lidl:ssä. Olen k- kaupan asiakas ja tyytyväinen k- kauppaan että cittariin.
Olen itsekkin palannut itä helsinki: takaisin KKK kauppaan Kuin Citymarket. Laajaat valikoimat ymm.Satunasesti käyn nykyisin Prisma tai S-market. Lidi käyn myös.Henkilä kunta mahtava kaikissa S ketjun kaupoissa. Mutta on aina ollut vältämättä hinta hylyissä ei sama kuin kassa kutissa. Prisma kun isoja latikot tai hylynpässä tarjousmaterialia. Vältämättä kassoja ei koodattu ja maksat täyden hinnan. Ment jonotta inffo piste .Jossa palvelu hyvää.Mute jätän tunoten otan rahat takaisin. Oppinut myös aina kassalla kysymään: Tämä oli ale korissa,mitä kassa konen näytä hinnan.Jos sanoo normaali hinta? Sanon en osta tuotetaa. Saman kysyn aina Tokmman.Kohdallani itis on likessä itse ottanut väärän tuoteen.Mutta jätän kassalle ja pahoitelen asia.Kiitän kassaa.Joten otan ale tuoten vain jos sinä on se alenus hinta lapussa kaikista mymälöistäTiedän silloin mistä maksan.Tarkistan myös aina likessä aulassa kassa kuitin.
Pari kertaa kävi k-kaupassa niin, että hinta oli kassalla suurempi kuin hyllyssä. Aloin tuon takia ottamaan aina kuitin jos ostan yli 2 tuotetta.
Kassalla tuote on myytävä siihen hintaan kuin mikä hyllyn laidassa lukee sillä hetkellä kun asiakas pakkauksen käteensä ottaa.
Ja siis kysehän on siis tästä:
"Hinnat kohoavat nyt ennätystahtia. Tästä johtuu myös kaupan hintasekoilu. Käsiparit eivät yksinkertaisesti pysy muuttuvien hintojen perässä.
Hintojen muutokset kyllä päivittyvät kassajärjestelmään, mutta kaikki hyllyjen hintalaput on vaihdettava käsityönä, Riiali kertoo.
Joskus hinta ehtii päivittyä kassaan ennen kuin kaupan työntekijät ennättävät vaihtaa hyllyyn kiinnitettävän hintalapun.
Uudet hinnat ajetaan kassaan usein aamuyön aikana. Kauppa on kuitenkin auki vuorokauden ympäri, joten väkisinkin tulee hetkiä, jolloin kassan ja hyllyn hinnat eroavat. Vaihdettavia hintalappuja on pahimmillaan tuhannesta kahteen tuhanteen."