Mikä on oma perusteesi ostaa sähköauto?
Kommentit (1739)
Vääntäå nollasta sataan ja helppo ajaa. Huoltovapaa.
Ei mikään. Ei tulisi mieleenkään ostaa sähköautoa. Varsinkin kun tiedän että niissä on kyse pelkästä bisneksestä, joka yritetään myydä ekologisuuden nimissä, ja että sähköautoihin siirtyminen tulee lopulta olemaan mahdottomuus, sillä maapallon mineraalit eivät yksinkertaisesti riitä.
Ohiksena sanoisin, että hos mulle maksetaan, niin voin niillä rahoilla ostaa mokoman rakkineen.
Ajan bioetanolla ja se on ympäristöteko.
En ole vielä keksinyt yhtäkään syytä ostaa sähköauto
No eihän sellaista perustetta ole. Syitä miksi en osta, niillähän ei pääse mihinkään, en todellakaan ala junnaamaan esim 600km matkalla missään latausasemalla jos vaihtoehtona on parin minuutin pysähdys tai ei sitäkään. Toinen, kuinka sähkölelu pärjää kun laitetaan iso kärry tai vaunu perään ja lähdetään matkoille. Sitten kun sähköautojen valmistus alkaa ja sähkölelujen valmistus loppuu mietin asiaa...
Vanha 3 litrainen neliveto bemari litki yli 8 litraa dieseliä satasella, sähköautolla olen ajanut ilmaisella sähköllä nyt reilun kaksivuotta, riittääkö perusteeksi sinulle?
Niitä saa etenkin nyt käytettyinä halvalla Saksasta. Autoverottomuus. Ajo- ja huoltokustannukset. Ja ne revitään täällä käsistä joten ainakaan ekana vuonna ei edes arvonalenemaa.
Yksi tärkein syy. Niitä ei ole sellaisia jotka vastaavat tarpeitani. Ajan noin. 30 000km vuodessa ja siihen minulle riittää oikein hyvin 2003vm Volkkarin golf. Ehkä 500€ auto. Ei mitään järkeä laittaa autoon kymmeniä tuhansia euroja.
Ei juuri mikään. Sitten kun käytetyn sähköauton saa 2000 eurolla, voin harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vanha 3 litrainen neliveto bemari litki yli 8 litraa dieseliä satasella, sähköautolla olen ajanut ilmaisella sähköllä nyt reilun kaksivuotta, riittääkö perusteeksi sinulle?
Mistä saat ilmaista sähköä? Kotonani sähkö maksaa siirtoineen pian 25 senttiä kwh.
Ei ole mitään perustetta, en ole ostamassa ennenkun on ihan pakko.
Ne ovat vielä ihan pilipali kaupunkiautoja, ajan paljon ja pitkiä matkoja, en halua leikkiä minkään piuhanpääsä olevan koppimopon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"tankkaamisen" hinta.
Tätä kuulee yllättävän usein mutta sähköauton hinnallahan saisi "rajattoman määrän" polttoainetta, joten en ymmärrä tätä, eli super rikkaalla joka voi ostaa sähköauton, ei ole varaa ostaa bensaa halpaan bensa-autoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tankkaamisen" hinta.
Tätä kuulee yllättävän usein mutta sähköauton hinnallahan saisi "rajattoman määrän" polttoainetta, joten en ymmärrä tätä, eli super rikkaalla joka voi ostaa sähköauton, ei ole varaa ostaa bensaa halpaan bensa-autoon?
Riippuu, paljon ajaa. Lisäksi ehdin ostoksille ennen hintojen nousua.
Koska minulle mukavin vaihtoehto. Lataan omassa pihassa, ajan enimmäkseen kaupungissa ja olisin muutenkin vaihtamassa suunnilleen saman hintaluokan autoon.
Suhteellinen ekologisuus, kätevyys ja alhaiset käyttökustannukset. En tiedä statuksesta, mutta jonkinlainen statement se myös on.
En ikinä aja yli 300km putkeen pysähtymättä muutenkaan. En pasko vaippoihin ajaessani.
Tässäkin yksi syy olla ostamatta sähköautoa:
https://www.is.fi/autot/art-2000009169428.html
Nyt myös vakuutusyhtiö varoittaa sähköautojen renkaanvaihtajia – ”Vakuutus ei ikävä kyllä korvaa”
Ajoakun korjaus voi maksaa jopa yli 40000 euroa ja viedä viikkoja, kertoo Pohjola Vakuutus.
SÄHKÖAUTON pohjassa sijaitseva ajoakku ei välttämättä kestä vääränlaista nostamista tunkilla tai pohjakosketuksista aiheutuvia kovia iskuja samalla tavalla kuin polttomoottoriauto, tiedottaa nyt Pohjola Vakuutus.
Vakuuttamisnäkökulmasta esimerkiksi talvirenkaiden vaihtaminen sähköautoon voi siis olla riskialtis toimenpide, eikä vakuutus korvaa asiakkaan omasta selvästä huolimattomuudesta johtuvaa itse aiheutettua vahinkoa.
Sähköauton ajotuntuma on todella miellyttävä. Käyttökustannukset ovat alhaiset, eikä hankintahintakaan uuteen bensa-autoon nähden ollut paha. Myös uusi tekniikka kiinnosti.
Status ja nopeus. Myös polttomoottoriautoja löytyy.