Vakuutusyhtiö vaatii kuittia
Tein vahinkoilmoituksen muutossa rikkoutuneesta huonekalusta. Arvioin uuden vastaavan tuotteen hinnan. Nyt vakuutusyhtiö vaatii kuittia maksusta. No ei ole tallessa. Kysyin liikkeestäkin mutta ei löydy kun ei ollut mikään tilaustuote ja maksettu käteisellä.
Mitä nyt tehdä? En ole ymmärtänyt säästää kolmen vuoden takaista kuittia kun takuuaikaakaan ei ole.
Kommentit (68)
Huonekalu joka maksettu käteisellä kolme vuotta sitten ja nyt haet korvauksia kun "hajosi" muutossa? Anna mä arvaan, kyseessä on vähintään Aretkin Rival tjmsp?
on hyvä että vaativat kuittia, niin ettet ala olemattomasta sohvasta korvauksia vaatimaan.
Miksi vakuutusyhtiö vaatii jotain 3 vuoden takaista kuittia? Ilmoitat, ettei sitä kuittia ole enää tallessa.
Ota valokuva vauriosta ja sohvasta ja kysy auttaisiko asiassa.
Yleensä yrityksillä on sellainen pakollinen asia kuin kirjanpito ja sieltä pitäisi löytyä kaikki kuitit, myös käteiskuitit. Toki vaatii liikkeeltä vaivaa etsiä jotain tiettyä kuittia 3 vuoden takaa.
3 vuotta vanhan sohvan arvo on n. 0 - 100 euroa riippuen materiaalista.
Epäilevät sua petoksesta, siksi pyytävät.
Sori mutta kuulostaa epäuskottavalta, että maksetaan tonnin sohva käteisellä. Mitä sille sohvalle on tapahtunut muuton jälkeen. Anna mä arvaan. Varmaan viety jo kaatopaikalle?
Pystytkö ilmoittamaan esim. tuon liikkeen verkkokaupan perusteella tuotteen hinnan? Jos saat vielä mukaan liikkeen kanssa käydyt sp-keskustelut kuitista ja osassa pankeista voi selata myös verkkopankkiotteita maksutta useampi vuosi taaksepäin, jos sieltä saat maksusuorituksesta tiedon, niin uskoisi olevan riittävä todiste.
Vakuutusyhtiö pyytää ainakin minulla säilyttämään kuitit 12kk ajan. Voit toki sanoa että kuittia ei ole tallessa ja lähetät kuvan kohteesta ja jonkun realistisen arvion sen arvosta. Vakuutusyhtiö tekee oman arvionsa joka voi olla tai olla olematta sama kuin sinulla ja korvaa sen oman arvionsa mukaisesti.
Ota kuva rikkoutuneesta sohvasta ja viereen kyseisen liikkeen verkkokaupan kuva hinnan kanssa.
Tonnin huonekalu eikä kuittia tallessa? Ei voi kun typeryydestä moittia, onhan huonekaluissa takuuaikakin yleensä jo pari vuotta ainakin. Ja kyllä käteiskuitit löytyy liikkeestä, se on fakta.
Pop vakuutus? Eivät korvaa mitään ilman kuittia vaikka ois valokuvat näyttää tavaroista ym ja kopio rikosilmoituksesta kellarimurrosta. Tsemppiä taisteluun.
Jos meinaa jotain vakuutusyhtiöstä saada, vähintä mitä pitää tehdä on tallettaa kuitit ja mielellään sellaiseen paikkaan missä ne ei pala tai muuten katoa. Toisin sanoen kuiteista pitää tehdä kopiot kassakaappiin, pankkiin ja pilveen niin varmistut että kuitit löytyvät. Tosin vakuutusyhtiöt tuntien et saa senttiäkään takaisin koska vakuutusyhtiöt eivät ole sinun korvauksiasi varten vaan hölmöläisten (eli vakuuttajien) rahojen sijoittamista varten.
Tarkoittiko käteinen siis seteleitä vai korttimaksua? Jälkimmäisestä on jäänyt tiliotteeseesi merkintä. Ensimmäinen on kyllä epäuskottava. Siis että sinulla olisi ollut 1000 € setelitukku mukana kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä yrityksillä on sellainen pakollinen asia kuin kirjanpito ja sieltä pitäisi löytyä kaikki kuitit, myös käteiskuitit. Toki vaatii liikkeeltä vaivaa etsiä jotain tiettyä kuittia 3 vuoden takaa.
Ei ole liikkeen velvollisuus kuittia alkaa etsimään maksutapahtumasta. Asiakkaalla on paljon oikeuksia Suomessa, mutta on myös yksi velvollisuus. Se on se että säilytä/kopioi/tallenna kuitti!!!! Kuitin kanssa sovittu palautus onnistuu (Myyjä näkee että tuote on juuri heidän kaupasta hankittu ja paljon maksoit ja palauttaa oikean summan), reklamaatio onnistuu, sovittu vaihto onnistuu. Säilytä se kuitti!!! Helpottaa elämää helv...sti.
Et sä mitään kolme vuotta vanhasta sohvasta saa. Muuttofirman vastuuvakuutuksesta saatat saada jonkun kympin.
Kolme vuotta vanha sohva ei ole uuden arvoinen.
Kyseessä Maskun sohva jonka ovh. 1000 euroa