Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se kertoo ihmisestä, jos tämä saa korkeat pisteet mensan abstraktissa päättelyssä?

Vierailija
10.10.2022 |

Millainen ihminen on silloin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka saa hyvät pisteet Mensan abstraktissa päättelyssä?

Vierailija
2/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muista osioista saa pisteitä niin on joko onnekas arvaaja tai sitten hyvä juuri abstraktista päättelyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ihanaa

Vierailija
4/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia asioita hän käytännössä sitten osaa?

Vierailija
5/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No narsistihan se on.

Vierailija
6/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmä kysymys... mikä on Mensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ihmisestä kertoo ainoastaan se miten kykyjään käyttää.

Vierailija
8/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muista osioista saa pisteitä niin on joko onnekas arvaaja tai sitten hyvä juuri abstraktista päättelyssä.

Ei siellä ole kuin yhdenlaisia tehtäviä. Mustia ja valkoisia palloja erilailla sommiteltuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ei juuri mitään. Tai ainakin hyvin vähän, koska älykkyystesti kehitettiin aikoinaan Ranskassa yleisen oppimishäiriön identifioimiseen, ei yleiseksi mittariksi älykkyydelle. 

Vierailija
10/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei juuri mitään. Tai ainakin hyvin vähän, koska älykkyystesti kehitettiin aikoinaan Ranskassa yleisen oppimishäiriön identifioimiseen, ei yleiseksi mittariksi älykkyydelle. 

Kertonee siis, ettei ole oppimishäiriötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei juuri mitään. Tai ainakin hyvin vähän, koska älykkyystesti kehitettiin aikoinaan Ranskassa yleisen oppimishäiriön identifioimiseen, ei yleiseksi mittariksi älykkyydelle. 

Kertonee siis, ettei ole oppimishäiriötä?

Korkea IQ-luku kertoo juuri sen. Tosin myönnettäköön, että IQ:n on havaittu korreloivan positiivisesti mm. huumorintajun ja ajatuksen nopeuden kanssa. 

Vierailija
12/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luottaa siihen, että mensan testi abstraktista päättelykyvystä korreloi abstraktiin päättelykykyyn, niin se kertoo, että ihminen on hyvä siinä abstraktissa päättelykyvyssä, mikä taas taitaa kiistämättömästi korreloida yleiseen älykkyyteen.

Tuo on hieman sama kuin mitä se kertoo ihmisestä, jos hän juokseen sadan metrin matkan nopeasti - henkilö on nopea juoksemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Ihmisestä kertoo ainoastaan se miten kykyjään käyttää.

mutta mikä kyky on jos osaa katsoa pallojen paikan sommitelmassa? Missä tuollaista kykyä voi hyödyntää

Vierailija
14/14 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luottaa siihen, että mensan testi abstraktista päättelykyvystä korreloi abstraktiin päättelykykyyn, niin se kertoo, että ihminen on hyvä siinä abstraktissa päättelykyvyssä, mikä taas taitaa kiistämättömästi korreloida yleiseen älykkyyteen.

Tuo on hieman sama kuin mitä se kertoo ihmisestä, jos hän juokseen sadan metrin matkan nopeasti - henkilö on nopea juoksemaan.

Älykkyydestä puhuminen on hankalaa, kuten olen aikaisemminkin sanonut, koska meillä ei ole yleisesti hyväksyttyä määritelmää älykkyydelle. Älykkyysosamäärä on operatiivinen mittatikku, jota on sovellettu paljon, mutta psykylogiassa ei olla laajemmin hyväksytty ajatusta, että älykkyysosamäärä on sama asia kuin älykkyys.