Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempic laihdutukseen?

Ikuisesti lihava?
10.10.2022 |

Onko täällä Ozempicin käyttäjiä? Lääkärini puhui nyt tällaisesta vaihtoehdosta, mutta kiinnostaisi tietää, että toimiiko tämä ihmisellä, joka on jojo-laihduttanut ja lihonut useita satoja kiloja viimeisten 20 vuoden aikana? Nykyään kun yritän laihduttaa niin paino ei vaan enää tipu, vaikka mitä tekisin. Onkohan tuosta Ozempicista hyötyä tällaisessa tilanteessa? Lääkäri ei oikein osannut sanoa (lääke kai uusi?) muuta kuin, että "monilla on toiminut".

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisi muuten, mutta sitä ei nyt saa mistään. Eli tavara on loppu euroopanlaajuisesti. Eikä ole kauhean uusi, ollut ainakin jo 4 v markkinoilla. 

Vierailija
2/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, vähän väliä loppu kun sitä määrätään lihavuuteen, sairaat D2 jää ilman!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tätä ihmelääkettä ilman reseptiä vai reseptillä? Pelkkään laihdutukseen?

Vierailija
4/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin tätä lääkettä mutta päädyin sitten lihavuusleikkaukseen. Kallis lääke pidemmän päälle ja joutuu käyttämään loppuelämän, paino palaa heti kun lääkkeen lopettaa. Suosittelen hakeutumaan leuikkaukseen. Itse kävin Virossa.

Vierailija
5/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen vähän tuota ikuista laihdutusta. Ei kai se laihdutus ole ongelma. Kaikki laihtuu mutta syöminen ja ruoka niihin on kummallinen suhde monilla.

Vierailija
6/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistettävän Ozempicin lisäksi on tulossa joku pilleriversio, mutta on niin uusi että lääkärikään ei osannut vielä kertoa juurikaan mitään. Sitä odotellessa.

Vierailija
7/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistettävän Ozempicin lisäksi on tulossa joku pilleriversio, mutta on niin uusi että lääkärikään ei osannut vielä kertoa juurikaan mitään. Sitä odotellessa.

On jo, Rybelsus.

Vierailija
8/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ilman reseptiä. Näin meitä holhotaan.

Vierailija
9/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptillä tietty. Kuukauden satsi maksaa n. 110 egua, jollei saa siihen Kelakorvausta. Sekä diabetes-lääke että laihdutukseen. Kriteerit Kelan korvattavuuteen ainakin olleet kovat.

Vierailija
10/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä pistämisessä kyllä ole mitään ongelmaa.

Vierailija
11/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilman reseptiä. Näin meitä holhotaan.

Ok, onko tähän mahdollisesti jokin BMI-raja vai millä perusteella määrätään?

Vierailija
12/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptillä. On minulla ainakin toiminut. Katso aikaisempia ketjuja samasta lääkkeestä.

Itse ostin Tallinnasta viimeksi työmatkalta kaksi laatikkoa, maksoi yhteensä 177 euroa kun saatavuus on vähän huonoa ollut Suomen puolella.

Vierailija
13/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin tätä lääkettä mutta päädyin sitten lihavuusleikkaukseen. Kallis lääke pidemmän päälle ja joutuu käyttämään loppuelämän, paino palaa heti kun lääkkeen lopettaa. Suosittelen hakeutumaan leuikkaukseen. Itse kävin Virossa.

Onko se oikeasti noin, että paino palaa heti?

Itse olen juuri ozempicannut ja saavuttanut normipainon, mutta nyt resepti loppui ja ajattelin lopettaa.

Vierailija
14/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se toimi kaikilla. Riippuu myös lihomisen juurisyystä, mutta lääkärit vain hokee, että syö vähemmän ja O auttaa siihen. Jos lihominen ei johdu liian isoista ruoka-annoksista, vaan hormoniepätasapainosta, niin siihen auttaa muut keinot, esim parantaa tasapainoa.

Vierailija
15/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamakirjassa kerrotaan lääkärit, jotka ottavat ozempicin mukaan laihdutukseen. Tk lääkäri määrää ravitsemustsrapeutille, jonka avulla olen lihonut 40 kg. Julkisella en pääse ikinä lihavuusleikkaukseen, koska en laihdu 5 prosenttia painosta pysyvästi.

Vierailija
16/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reseptillä tietty. Kuukauden satsi maksaa n. 110 egua, jollei saa siihen Kelakorvausta. Sekä diabetes-lääke että laihdutukseen. Kriteerit Kelan korvattavuuteen ainakin olleet kovat.

Suomessa julkisella ei riitä edes diabetes. Ainut lääke mikä laihduttaa.

Vierailija
17/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicin loputtua apteekeista, lääkärini kirjoitti minulle Rybelsus 14mg tablettilääkkeen. Tänään otin ensimmäisen, joten tehosta en voi vielä oikein sanoa mitään. Lääke maksoi noin 125e, kuukauden annos. Kannattaa kysyä tästä lääkkeestä.

Vierailija
18/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozembic olen käyttänyt nyt 8kk ja kiloja lähtenyt melkein 20. Minulla on D2 ja Kelakorvauksella maksaa 43 e kuukauden piikit. Nyt vaan kyseistä lääkettä ei saa mistään.

Vierailija
19/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa julkisella ei riitä edes diabetes. Ainut lääke mikä laihduttaa.

Kyllä saa, jos kriteerit täyttyy.

Vierailija
20/53 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo, vähän väliä loppu kun sitä määrätään lihavuuteen, sairaat D2 jää ilman!

Ja ne on sairaita, koska ne on lihavia. Eli miksi joku ei saisi hoitaa lihavuuttaan ENNEN kun sairastuu? Ei tämä lääke ole mikään insuliini.