HSL voisi palauttaa ratikkalipun/ a-vyöhykkeen
Kommentit (46)
Tästä on ollut paljonkin juttua. Pelkän yhden vyöhykkeen lipun hinta ei voisi mitenkään olla puolta ab-lipun hinnasta, sillä 1,40 euroa ei mitenkään riittäisi kattamaan kustannuksia. Todennäköinen hinta olisi hyvinkin lähellä ab-lipun hintaa.
Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on ollut paljonkin juttua. Pelkän yhden vyöhykkeen lipun hinta ei voisi mitenkään olla puolta ab-lipun hinnasta, sillä 1,40 euroa ei mitenkään riittäisi kattamaan kustannuksia. Todennäköinen hinta olisi hyvinkin lähellä ab-lipun hintaa.
Mutta olisi silti halvempi. Matkusta A-alueen ulkopuolelle korkeintaan kerran kuukaudessa. Tyypillisin matkani on pari pysäkinväliä täydessä ratikassa. Ajelen välillä pummilla, kun sylettää maksaa siitä lystistä 2,80 €.
Ja hinnoitellanko se pelkkä A-vyöhyke sitten tuplahintaiseksi, koska käytössä metro, bussit, ratikat, junat?
Otetaan esimerkiksi AB vyöhykkeen kulosaari, jossa joko metro tai bussi. Saako silloin Kulosaaressa asuva matkustaa halvemmalla, koska mahdollisuus käyttää vain paria kulkumuotoa?
Kruunuvuorenrannan asukkaat maksakoot kalliin siltansa. Sitä ei tosin taida tarvita edes Kruunuvuoressa asuvat. Eli asiasta päättäneet maksakoot kalliin fiaskon, turha tulla taas asukkaiden lompakoille, kun meiltä ei mitään kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on ollut paljonkin juttua. Pelkän yhden vyöhykkeen lipun hinta ei voisi mitenkään olla puolta ab-lipun hinnasta, sillä 1,40 euroa ei mitenkään riittäisi kattamaan kustannuksia. Todennäköinen hinta olisi hyvinkin lähellä ab-lipun hintaa.
Mutta olisi silti halvempi. Matkusta A-alueen ulkopuolelle korkeintaan kerran kuukaudessa. Tyypillisin matkani on pari pysäkinväliä täydessä ratikassa. Ajelen välillä pummilla, kun sylettää maksaa siitä lystistä 2,80 €.
Mä en matkusta julkisilla ollenkaan.
Ihan sama vaikka maksais sulle satasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on ollut paljonkin juttua. Pelkän yhden vyöhykkeen lipun hinta ei voisi mitenkään olla puolta ab-lipun hinnasta, sillä 1,40 euroa ei mitenkään riittäisi kattamaan kustannuksia. Todennäköinen hinta olisi hyvinkin lähellä ab-lipun hintaa.
Mutta olisi silti halvempi. Matkusta A-alueen ulkopuolelle korkeintaan kerran kuukaudessa. Tyypillisin matkani on pari pysäkinväliä täydessä ratikassa. Ajelen välillä pummilla, kun sylettää maksaa siitä lystistä 2,80 €.
kävele.
Vierailija kirjoitti:
Kruunuvuorenrannan asukkaat maksakoot kalliin siltansa. Sitä ei tosin taida tarvita edes Kruunuvuoressa asuvat. Eli asiasta päättäneet maksakoot kalliin fiaskon, turha tulla taas asukkaiden lompakoille, kun meiltä ei mitään kysytty.
Ja keskustassa asuvat maksakoot kalliit siltatyönsä ja raideliikenteen itse? Hakaniemel-iset saavat yksin kustantaa myllerryksenä?
ymmärrätkö, että koko hankkeen hinta on se 800 miljoonaa euroa, josta itse silta maksaa vain 326 miljoonaa. Hakaniemen koko myllerräminen siltoja myöten on osana Kruunusillat hanketta. Hakaniemi tarvitsi jo yksin muuten uuden siltansa ja katutyöt. Monta muutakin hanketta on tässä mukana.
Raitiovaunu on turha keksintö. Miksi mennä muutaman sadan metrin matkaa ja maksaa siitä kuin kävellä. Kävely on usein myös nopeampi tapa liikkua
Vierailija kirjoitti:
Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.
Valtavasti? Vähän yli kolme euroa kuussa tuon mukaan. Silti ihan poskettoman halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.
Valtavasti? Vähän yli kolme euroa kuussa tuon mukaan. Silti ihan poskettoman halpaa.
Jos AB kertalippu maksaa nyt 2,60€, niin mitä se maksaa kun vyöhykkeet katoaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kruunuvuorenrannan asukkaat maksakoot kalliin siltansa. Sitä ei tosin taida tarvita edes Kruunuvuoressa asuvat. Eli asiasta päättäneet maksakoot kalliin fiaskon, turha tulla taas asukkaiden lompakoille, kun meiltä ei mitään kysytty.
Ja keskustassa asuvat maksakoot kalliit siltatyönsä ja raideliikenteen itse? Hakaniemel-iset saavat yksin kustantaa myllerryksenä?
ymmärrätkö, että koko hankkeen hinta on se 800 miljoonaa euroa, josta itse silta maksaa vain 326 miljoonaa. Hakaniemen koko myllerräminen siltoja myöten on osana Kruunusillat hanketta. Hakaniemi tarvitsi jo yksin muuten uuden siltansa ja katutyöt. Monta muutakin hanketta on tässä mukana.
Kovinkaan moni hakaniemeläinen ei kaipaa mitään uudistusta. Vanha silta pitää uusia, sen ymmärrän. Sekin siksi, että autoilijat pääsevät ajamaan keskustaan ja keskustasta pois. Hakaniemeläiset eivät sitäkään siltaa paljoa tarvitse. Mutta toria ja rantaa kaipaa moni, ne pilataan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kruunuvuorenrannan asukkaat maksakoot kalliin siltansa. Sitä ei tosin taida tarvita edes Kruunuvuoressa asuvat. Eli asiasta päättäneet maksakoot kalliin fiaskon, turha tulla taas asukkaiden lompakoille, kun meiltä ei mitään kysytty.
Ja keskustassa asuvat maksakoot kalliit siltatyönsä ja raideliikenteen itse? Hakaniemel-iset saavat yksin kustantaa myllerryksenä?
ymmärrätkö, että koko hankkeen hinta on se 800 miljoonaa euroa, josta itse silta maksaa vain 326 miljoonaa. Hakaniemen koko myllerräminen siltoja myöten on osana Kruunusillat hanketta. Hakaniemi tarvitsi jo yksin muuten uuden siltansa ja katutyöt. Monta muutakin hanketta on tässä mukana.
Kovinkaan moni hakaniemeläinen ei kaipaa mitään uudistusta. Vanha silta pitää uusia, sen ymmärrän. Sekin siksi, että autoilijat pääsevät ajamaan keskustaan ja keskustasta pois. Hakaniemeläiset eivät sitäkään siltaa paljoa tarvitse. Mutta toria ja rantaa kaipaa moni, ne pilataan nyt.
Haluaa uudistusta tai ei, on infraa kehitettävä ja kadut nykyaikaistettava sekä samalla muut katutyöt tehtävä. Ei ne taloyhtiöiden mummotkaan halua remontteja, mutta ne on silti tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.
Valtavasti? Vähän yli kolme euroa kuussa tuon mukaan. Silti ihan poskettoman halpaa.
Jos AB kertalippu maksaa nyt 2,60€, niin mitä se maksaa kun vyöhykkeet katoaa?
En tiedä. Osta kuukausilippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.
Valtavasti? Vähän yli kolme euroa kuussa tuon mukaan. Silti ihan poskettoman halpaa.
Jos AB kertalippu maksaa nyt 2,60€, niin mitä se maksaa kun vyöhykkeet katoaa?
En tiedä. Osta kuukausilippu.
Mitä ihminen joka ei asu Helsingissä tekee HSL:n kuukausilipulla? Ostaako turistit sen tulevaisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyöhykkeet poistuu kokonaan, koska "Paras keino lisätä joukkoliikenteen vetovoimaa". Lyhyet matkat kallistuu valtavasti, joten kävellen tai skuutilla sitten ne tulevaisuudessa.
Valtavasti? Vähän yli kolme euroa kuussa tuon mukaan. Silti ihan poskettoman halpaa.
Jos AB kertalippu maksaa nyt 2,60€, niin mitä se maksaa kun vyöhykkeet katoaa?
En tiedä. Osta kuukausilippu.
Mitä ihminen joka ei asu Helsingissä tekee HSL:n kuukausilipulla? Ostaako turistit sen tulevaisuudessa?
Turisteilta voi hyvin nyhtää rahat pois. Ei kukaan jätä tulematta Helsinkiin sen takia, että bussilippu onkin euron kalliimpi.
Ehdottomasti ei yhden vyöhykkeen lippua takaisin. Miksi vyöhykkeen reunalta toiselle pitäisi voida matkustaa halvemmalla kuin vyöhykkeen reunan yli 1 pysäkinväli, esim. lähimpään kauppaan tai terveysasemalle?? Kyse on kustannusten tasaisesta jakamisesta, jos a-vyöhykeläisten maksut laskevat, me muut maksamme enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti ei yhden vyöhykkeen lippua takaisin. Miksi vyöhykkeen reunalta toiselle pitäisi voida matkustaa halvemmalla kuin vyöhykkeen reunan yli 1 pysäkinväli, esim. lähimpään kauppaan tai terveysasemalle?? Kyse on kustannusten tasaisesta jakamisesta, jos a-vyöhykeläisten maksut laskevat, me muut maksamme enemmän.
kommunismia ajetaan Suomeen, kaikki saa saman palkan ja maksaa saman summan, teki mitä tahansa.
Samaa mieltä.