Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uskomatonta : tays kotiutti isäni hetki sitten

Vierailija
06.05.2010 |

kyljessä on märkivä leikkaushaava, sappineste menee vielä pussiin, antibioottitippa oli irrotettu vasta aamulla eikä tiedetä pureeko suun kautta otettavat antibiootit. Isä asuu yksin, asuntoon on kolmet portaat eikä kotisairaanhoidon koordinaatosia saa kiinni. Ihan sanattomaksi vetää. On sanomattakin selvää että kiepautan isän kuin pyörö-ovesta takaisin sisään sairaalaan jos kuume vähänkin nousee ja nyljen sen kotiuttaneen lääkärin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isäsi on väkisin vaatinut kotiinpääsyä. Henkilökunta on yrittänyt suostutella jäämään edes yhdeksi yöksi, mutta hän on vaatinut ja vaatinut ja vakuuttanut että "tytär kyllä hoitaa, hän tulee luokseni viikoksi" tms. Tätä tapahtuu paljon.

Vierailija
2/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vielä hoitajalle ihmetellyt että mitä hän tälle haavalle osaa tehdä kun sieltä vuotaa vielä ihme liejua... Sisko meni sitä vastaan.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehdottomasti takaisin, jos kuumetta tai muita oireita.



Minun äitini siirrettiin Taysista liian huonossa kunnossa kotipaikkakuntansa sairaalaan ja äiti ei kestänyt siirtoa :(

Vierailija
4/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toivoa ei enää ollut.

mutta ehdottomasti takaisin, jos kuumetta tai muita oireita. Minun äitini siirrettiin Taysista liian huonossa kunnossa kotipaikkakuntansa sairaalaan ja äiti ei kestänyt siirtoa :(

Vierailija
5/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko sitten oli vielä keuhkokuume ja nyt roudataan kotiin. Osasto on ihan täynnä, myös Hatanpää on täynnä. Inhottaa itseäkin tää, mutta en voi olla ajattelematta, että vappuna maksansa ja haimansa poksauttaneet tulvii nyt osastoille ja pappoja tuupataan kotiin :(



ap

Vierailija
6/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne vaan kotiuttavat tosi huonokuntoisia, siis ei edes kotikuntoisia, ja vaikka hoitajatkin olisivat toista mieltä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskukseen. Koittavat järjestää paikan terveyskeskuksen vuodeosastolta. Onko se sitten Tamepereella kaupin sairaala vai mikä, mutta jostakin vastaavasta.

Vierailija
8/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai erittääkö ihan normaalisti seröösiä eli kudosnestettä?

Mietin vaan, että miksi märkii jos on antibioottikuurikin, vai luuletko sen vaan märkivän?



Kyllähän yleensä iv:nä annettu antibiootti samalai auttaa myös suun kautta annettuna. Eri asia sit onko se auttanut lainkaan. Ilmeisesti kuitenkin koska kotiuttavat, silloin CRP ei voi olla kovinkaan korkea. Itse ajattelin näkemättä, että eritys ei olisi märkää.



Onko hänellä sitten kotona ketään auttajaa? Oletteko koettaneet saada kotisairaanhoitoa/kotiapua kiinni?



Toisaalta jos isänne on ihan klaari mies, niin miksi ei pärjäisi myös kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti otan yhteyttä. Ensimmäiseksi pitää löytää kotisairaanhoidon koordinaattori aamusta.



ap

Vierailija
10/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulehdus vie sekavaksi. Yleinen tulehdustila on keuhkokuumeen jäljiltä, mutta myös leikkaushaava vuoti vatsaonteloon ja iv-antibioottia kokeiltiin jo kerran pois mutta kuume nousi ja sit se laitettiin takaisin. Koska tippa otettiin pois vasta aamulla ne kotiuttavat ihmisen jolla ei ole ehditty katsoa että suun kautta annettava antibiootti pelittää. Sitten jos toppuroi vielä itseltään sen sappiletkun irti niin jipii.



Katsotaan nyt miten tää ilta menee vai pitääkö hakea meille että saadaan kaikki nukutuksi.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon kirjoituksen perusteella nyt ei voi sanoa miksi näin... mutta itse maha-osastolla työskenetelevänä tuo tilanne on ihan tuttu. Kun tilanne muuten näyttää ihan hyvältä, niin kyllä sittne pistetään kotiin. Ja varsinkin kun todennäköisesti osastolle on tunkua.. valitettavasti nuo juhlapyhät vaikuttaa. Eiköhän tuo ksh- asia hoideta myös, ihan tyhjän päälle ei varmaan ole tiputettu. Noilla kotisairaanhoidoilla vaan saattaa olla soittoajat niin ,ettei kotiutushetkellä saada kiinni. Voithan sinäkin vielä soittaa ja varmistaa, että joku tulee isääsi varmasti katsomaan.

Ja tietty jos lämpö nousee, tai muuta, niin takaisin vaan..

Vierailija
12/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vaan ilmoittaa ettei lähdeja perustella syyt. Se on niin yksinkertaista. Ihmiset vain kiltisti lähtevät. Kokemusta on itselläkin, kun meinasivat kotiuttaa liian huonossa kunnossa ja sanoin,e tten lähde ja onneksi en lähtenyt koska takapakkia tuli ihan hengenvaaraan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

papan teille yöksi, niin on kaikille parempi ja aamulla takaisin sairaalaan, jos siltä näyttää.