G: missä iässä vauvallesi tuli ensimmäinen hammas?
Kommentit (20)
oli jo syntyessään eli kait se sitten on jotain -2 viikkoa..tai -1 kk
eilen puhkes ja ikää on 5kk, vanhempieni napurin tyttöllä ei ollut vielä 1v 2kk iässä ytään hammasta puhjennu
ei ole vielä puhjennut mutta näyttäisi ikeniä kutittavan sen verran että varmaan päivänä minä hyvänsä. Sormen menee väkisin suuhun vähän väliä.
ja kaikki hampaat on suussa.
En oikeesti muista yhtään, et miten niitä tuli... Varmaan siinä 4kk paikkeilla?? Heh, hyvä äiti :D
ja pojalla vasta vuoden ikäisenä. Pojalle alkoikin tuon ensimmäisen hampaan jälkeen tulla sitten ihan urakalla hampaita joku 3 aina kerrallaan...nyt 2,5v. on tainnut jo kaikki hampaat tulla mitä pitääkin.
on nyt 8 kuukautta avnha ja pari päivää sitten huomasin että yks hammas pilkistää vähän.
Meidän neidille huomasin molemmat alaetuhampaat puhjenneen yhtä aikaa, ikää oli 4 kk ja 3 vk.
eli n.9kk:n iässä ensimmäiset. Toiset 1v2kk ja sitten tulivat peräkkäin melkein kaikki kerralla. Toisella lapsella tuli n 6-7kk iässä ensimmäinen, toinen kk:tta myöhemmin, aikaisemmin tulivat toiselle lapselle jostain syystä.
Tällä ensimmäisellä on vieläkin ne samat hampaat suussa, ikää pian 6-v. eikä ole hampaita irtoillut. :)
Nyt 3. lapsi on melkein 3½ kk ja olen varma, että seuraa isoveljeään ja isosiskoaan.
ja samoin lähtivät tosi aikaisin, 4-vuotiasta alkaen.
peräti 9kk? Pelkäsin ettei niitä tulekaan :) On kyllä tullut ihan normaalit hampaat.
peräti 9kk? Pelkäsin ettei niitä tulekaan :) On kyllä tullut ihan normaalit hampaat.
Esikoiselle eka 9kk iässä, kuopukselle 11kk iässä...
ja kuopuksella kuultaa nyt jo alahampaat, ikää 2.5kk, mutta eivät siis vielä ole puhjenneet.
nyt 3-vuotiaana ollut jo kauan kaikki hampaat suussa ;)
Ensimmäiset alahampaat tuli viikkoa ennen 1v synttäreitä. Nyt ylähampaat hieman ennen 1,5v päivää.
Alavasen ensimmäisenä.