Mikä HELVETTI siinä on, että kaaharien pitää hiillostaa aivan takapuskurissa kiinni?
Moottoritiet ovat täynnä V A J A K K E J A! Ja ei, en aja itse alinopeutta, vaan päinvastoin yleensä pientä ylinopeutta.
Kommentit (112)
Miehillä ajokortin ikärajan voisi nostaa 30v.
Opittu käyttäytymismalli, josta on vaikea luopua. Itse olen juuri luopunut ylinopeuden ajosta kokonaan ihan puhtaasti bensan hinnan takia ja siinä on tosiaan lieveilmiönä muiden lisääntyvä perseessä roikkuminen. Samapa se, ajan niin vähän alle rajoituksen, että ei muiden reaktiot kiinnosta. Eri asia jos oikeasti ajaisi hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ajat alinopeutta, vaikket itse sitä tajua, koska sun kotterosi nopeusmittari näyttää mitä sattuu etkä ymmärrä tsekata nopeuttasi navista.
Ja mikä on siis syy, että ajetaan takapuskurissa ohittamisen sijaan?
Audi-, Mersu- ja bemarikuskit on virallisesti vapautettu liikennesääntöjen noudattamisesta. Mukaanlukien turvavälit.
Ihan sama, vaikka joku ajaisi alinopeutta. Se ei ole kielletty, mutta turvavälien noudattamatta jättäminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ajat alinopeutta, vaikket itse sitä tajua, koska sun kotterosi nopeusmittari näyttää mitä sattuu etkä ymmärrä tsekata nopeuttasi navista.
Ja mikä on siis syy, että ajetaan takapuskurissa ohittamisen sijaan?
Mee pois edestä siitä vasemmalta kaistalta
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ajokortin ikärajan voisi nostaa 30v.
Nuoria poikiahan nuo hurjastelijat yleensä ovat.
Painat pari kertaa jarrua voimakkaasti niin tyhmempikin oppii jättämään vähän turvaväliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ajokortin ikärajan voisi nostaa 30v.
Nuoria poikiahan nuo hurjastelijat yleensä ovat.
Tai ökyautoilla kaahaavia setiä.
Ne koittaa säästää polttoainetta ja ajaa imussa
Ootko huomannut millaisia hiiriä nuo öykkärit on autonsa ulkopuolella?
Liikenteessä kun pitää mielessä että merkittävä osa kansasta on joko mielisairaita, psykopaatteja, rikollisia tai kaikkia kolmea yhtä aikaa niin on helppo itse ajaa rauhalliseen tahtiin oikeanpuoleista kaistaa, ohittelematta. Niin helppoa on elämä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko huomannut millaisia hiiriä nuo öykkärit on autonsa ulkopuolella?
Joo, usein sen näköisiä että tippuisi vaikka vähän vain tönäisisi. Kullinjatkeitahan nuo autot on.
Onko nää myös niitä rajattomia huohottajia, jotka tulee jonossakin kiinni niskaan ja hedelmälaarilla ihan kylkeen kiinni?
ACC:n kanssa tulee automaattisesti pidettyä turvaetäisyydet ja kakkoskärryssä on vain CC, niin huomaan silläkin pitävåni samoja etäisyyksiä edellä menevään.
Mutta valitettavasti se ei todellakaan auta perskärpäsiin, vaikka ajan aina sen 2-3 km/h ylinopeutta
(auton mittari tarkistettu kännyGPSn ja retkiGPSn avulla, +12 satelliitin ottaessa mittaa eli virhe GPS:n näytössä reilusti alle 1 km/h, ts kelpaa verrokiksi auton nopeusmittarin tarkistukseen)
Mikään ei ole niin ärsyttävä kuin Nissan Almera joka ohittaa rekkaa vasemmalla kaistalla 104km/h 120-alueella.
Tästä aiheutuu vaaratilanteita varsinkin ruuhka-aikaan kun nämä Nissanit kokoavat jonot yhteen kasaan.
Pitäisi liikkua yöaikaan jos ei osaa/kykene ajamaan liikennevirran vaatimaa nopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin ärsyttävä kuin Nissan Almera joka ohittaa rekkaa vasemmalla kaistalla 104km/h 120-alueella.
Tästä aiheutuu vaaratilanteita varsinkin ruuhka-aikaan kun nämä Nissanit kokoavat jonot yhteen kasaan.
Pitäisi liikkua yöaikaan jos ei osaa/kykene ajamaan liikennevirran vaatimaa nopeutta.
Vaaratilanteet aiheutuvat kaahareista, joille tilannenopeus on täysin vieras käsite. Nopeus ja turvavälit asetetaan muun liikenteen mukaan.
Nopeusrajoitukset ovat nimenomaan RAJOITUKSIA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin ärsyttävä kuin Nissan Almera joka ohittaa rekkaa vasemmalla kaistalla 104km/h 120-alueella.
Tästä aiheutuu vaaratilanteita varsinkin ruuhka-aikaan kun nämä Nissanit kokoavat jonot yhteen kasaan.
Pitäisi liikkua yöaikaan jos ei osaa/kykene ajamaan liikennevirran vaatimaa nopeutta.
Vaaratilanteet aiheutuvat kaahareista, joille tilannenopeus on täysin vieras käsite. Nopeus ja turvavälit asetetaan muun liikenteen mukaan.
Reipasta alinopeutta ja merkittävästi vaihtelevaa nopeutta ajavat aiheuttavat isoimmat vaaratilanteet. Nyt huomaa kesän alkaneen ja kesäkuskien ilmestyneen liikenteeseen. On kaikenlaista matkailuvaunua, jolla pusketaan 82 km/h ja sitten nämä kullanmurut, jotka ajaa satasen alueella 75, kunnes alkaa ohituskaistaosuus, jolloin nopeus nousee kuin taikaiskusta sinne 104:ään niin ettei kukaan pääse ohi. Kaistan loputtua nopeus putoaa taas 75:een.
Jarruta.