Suomen tiet ovat aivan järkyttävässä kunnossa
Kaikki tämän nyt jo tiesivät. Asun keskisuuressa kaupungissa, ja täällä aivan keskustassa teissä on ihan rehellisesti reikiä. Niitä yritän sitten väistellä ettei renkaat kulu tai hajoa. Aivan järkyttävää!
Kommentit (33)
Niioä. Autoilijoilta kerätään vuosittain veroja 8 miljardia. Tieden kunnostukseen käytetään niistä 2 miljardia. Minne lie rahat menee.
Teiden huono kunto on osa vihreää siirtymää.
Totta. Meillä teiden huono kunto oli yksi keskeinen syy siihen, että jätämme tänä vuonna kotimaanmatkailuloman tekemättä ja lennämme etelään. Sori vaan, yrittäjät.
Mieti: uusi junarata Turusta Helsinkiin maksaa noin 10 mrd euroa. Tuolle välille on jo rata, mutta matka-ajasta halutaan nipistää 12 minuuttia, joten tarvitaan tuollainen uusi väylä muutamaa sataa satunnaista työmatkalaista varten.
Mitä kaikkea tuolla rahalla saisikaan aikaan muualla tiestössä tai radoilla!
Ensisijaisesti jaamme rahaa maasta ulos, vastikkeetta. Polkupyörällä kun menee perunantaimia istuttamaan, kelpaa monttuinen tie.
Suomi käytti ennätyssumman aseisiin. Unohtui vaan että ehkä niillä aseilla pitäisi olla jotain mitä puolustaakin.
Päivän selvää kirjoitti:
Ensisijaisesti jaamme rahaa maasta ulos, vastikkeetta. Polkupyörällä kun menee perunantaimia istuttamaan, kelpaa monttuinen tie.
Perunantaimia?
Vierailija kirjoitti:
Mieti: uusi junarata Turusta Helsinkiin maksaa noin 10 mrd euroa. Tuolle välille on jo rata, mutta matka-ajasta halutaan nipistää 12 minuuttia, joten tarvitaan tuollainen uusi väylä muutamaa sataa satunnaista työmatkalaista varten.
Mitä kaikkea tuolla rahalla saisikaan aikaan muualla tiestössä tai radoilla!
Tämä on järjetöntä. Saman aikovat tehdä Hki-Tampere välille, muutaman minuutin lyhyempi matka-aika. Kuka näistä idioottimaisista ehdotuksista on vastuussa? Kuka uskaltaa torpata ne, äänestän sitä puoluetta.
Myös Helsingissä on toimiva joukkoliikenne, silti sinne piti saada länsimetro, kruunusillat, raidejokeri etc.
Anteeksi mitä? Kuulen vasta nyt noista junaradoista. Jos jonnekin pitäisi tehdä junarata niin turku-pori-vaasa välille. Ja siihen ei muka ollut varaa..
Helsinki on Suomen syöpä. Kaikki rahat käytetään sinne ja vielä kaikkeen turhuuteen
Et sitten viettänyt viime talvea Suomessa? Talvi oli haastava ja säiden vaihtelu aiheutti sulamista, jäätymistä ja jolloin rospuutto rikkoo myös asfalttia. Tiet ovat nyt huonossa kunnossa, mutta reikiä paikataan ainakin pk-seudulla kovalla vauhdilla.
Missä ovat ihmisten yleissivistys ja äky ? Somessa saa myötähävetä, miten isolla joukolla paikallisryhmässä joku 30 vuotias tehomamma saa päähänsä raivota reiästä syrjäisen omakotialueen asfaltoidulla tiellä. Suu auki taivastellaan asiaa, joka pitäisi olla itsestään selvää ymmärtää. Ettei tarvitse ihmetellä, miksi viranomaiset "eivät vaivaudu" vastaamaan. Ei tuollaista monikaan jaksa
Takapajula ulkonäöltä katsoessa. Muissa maissa tiet ja ympäristö ja talot paremman näköisiä ja hienompia vaikka olisivat vanhoja.
Kyllä vietin. Nyt ei olekaan talvi, vaan loppukevät ja muutaman päivän päästä kesä. Miten voi olla, että vilkkaan tien syviä reikiä ei ole vieläkään saatu paikattua
Vierailija kirjoitti:
Et sitten viettänyt viime talvea Suomessa? Talvi oli haastava ja säiden vaihtelu aiheutti sulamista, jäätymistä ja jolloin rospuutto rikkoo myös asfalttia. Tiet ovat nyt huonossa kunnossa, mutta reikiä paikataan ainakin pk-seudulla kovalla vauhdilla.
Missä ovat ihmisten yleissivistys ja äky ? Somessa saa myötähävetä, miten isolla joukolla paikallisryhmässä joku 30 vuotias tehomamma saa päähänsä raivota reiästä syrjäisen omakotialueen asfaltoidulla tiellä. Suu auki taivastellaan asiaa, joka pitäisi olla itsestään selvää ymmärtää. Ettei tarvitse ihmetellä, miksi viranomaiset "eivät vaivaudu" vastaamaan. Ei tuollaista monikaan jaksa
Saarikko kertoi että tierahat menevät nyt ukrainaan. Mitenkä se tuppurainen sanoi mukavasti omasta kansasta huolehtiminen on idioottimaista tms. Ei meidän pidä valittaa jos autoon tulee viidentonnin korjaus, olisit väistänyt kuoppaa.
Paikka paikan päällä ja saumoja ei , laulun sanoin . Alkuperäistä tietä ei näy paikkojen ja pikku ura korjauksien jälkeen . Reikiä tulee kuin sieniä sateella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vietin. Nyt ei olekaan talvi, vaan loppukevät ja muutaman päivän päästä kesä. Miten voi olla, että vilkkaan tien syviä reikiä ei ole vieläkään saatu paikattua
Autokorjaamoyrittäjät hierovat käsiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten viettänyt viime talvea Suomessa? Talvi oli haastava ja säiden vaihtelu aiheutti sulamista, jäätymistä ja jolloin rospuutto rikkoo myös asfalttia. Tiet ovat nyt huonossa kunnossa, mutta reikiä paikataan ainakin pk-seudulla kovalla vauhdilla.
Missä ovat ihmisten yleissivistys ja äky ? Somessa saa myötähävetä, miten isolla joukolla paikallisryhmässä joku 30 vuotias tehomamma saa päähänsä raivota reiästä syrjäisen omakotialueen asfaltoidulla tiellä. Suu auki taivastellaan asiaa, joka pitäisi olla itsestään selvää ymmärtää. Ettei tarvitse ihmetellä, miksi viranomaiset "eivät vaivaudu" vastaamaan. Ei tuollaista monikaan jaksa
Saarikko kertoi että tierahat menevät nyt ukrainaan. Mitenkä se tuppurainen sanoi mukavasti omasta kansasta huolehtiminen on idioottimaista tms. Ei meidän pidä valittaa jos autoon tulee viidentonnin korjaus, olisit väistänyt kuoppaa.
Minne on mennyt edellisinä vuosina ?
Vierailija kirjoitti:
Mieti: uusi junarata Turusta Helsinkiin maksaa noin 10 mrd euroa. Tuolle välille on jo rata, mutta matka-ajasta halutaan nipistää 12 minuuttia, joten tarvitaan tuollainen uusi väylä muutamaa sataa satunnaista työmatkalaista varten.
Mitä kaikkea tuolla rahalla saisikaan aikaan muualla tiestössä tai radoilla!
Kun nykyään on muotia puhua hiilijalanjäljestä, miksei sitä kerrota näiden järjettömien suurten rakennushankkeiden yhteydessä?
Miettikää nyt vaikka tätä (yli) tunnin junaa: tunneleita joudutaan poraamaan, maansiirtoa ihan älyttömästi jne. Ja kun kaikki pitää tehdä just nyt, koko kalusto liikkuu fossiilisia. Ja miettikää miten iso hiilijalanjälki yksitysautoilussa tai vaikka bussilla kulkemisessa on (yli) tunnin junan valmistuessa? Suuri osa liikenteestä kulkee silloin sähköllä tai muuten ilman fossiilisia. Vähäpäästöisille autoillehan olisi infra jo valmiina. Ja kuinka moni oikeasti hyötyy muutaman minuutin säästöstä? Kuinka moni kulkee Turku-Hki -väliä säännöllisesti? Etähommat tulee kuitenkin yleistymään tulevaisuudessa.
Eli mikä lopulta on hankkeen tarkoitus? Vaikuttaa siltä, ettei halutaan palata lähemmäs entisen N-liiton touhua, jossa kukaan ei saa omistaa mitään ja vapaus on perseestä. Eihän tässä muuten ole päätä eikä häntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti: uusi junarata Turusta Helsinkiin maksaa noin 10 mrd euroa. Tuolle välille on jo rata, mutta matka-ajasta halutaan nipistää 12 minuuttia, joten tarvitaan tuollainen uusi väylä muutamaa sataa satunnaista työmatkalaista varten.
Mitä kaikkea tuolla rahalla saisikaan aikaan muualla tiestössä tai radoilla!
Kun nykyään on muotia puhua hiilijalanjäljestä, miksei sitä kerrota näiden järjettömien suurten rakennushankkeiden yhteydessä?
Miettikää nyt vaikka tätä (yli) tunnin junaa: tunneleita joudutaan poraamaan, maansiirtoa ihan älyttömästi jne. Ja kun kaikki pitää tehdä just nyt, koko kalusto liikkuu fossiilisia. Ja miettikää miten iso hiilijalanjälki yksitysautoilussa tai vaikka bussilla kulkemisessa on (yli) tunnin junan valmistuessa? Suuri osa liikenteestä kulkee silloin sähköllä tai muuten ilman fossiilisia. Vähäpäästöisille autoillehan olisi infra jo valmiina. Ja kuinka moni oikeasti hyötyy muutaman minuutin säästöstä? Kuinka moni kulkee Turku-Hki -väliä säännöllisesti? Etähommat tulee kuitenkin yleistymään tulevaisuudessa.
Eli mikä lopulta on hankkeen tarkoitus? Vaikuttaa siltä, ettei halutaan palata lähemmäs entisen N-liiton touhua, jossa kukaan ei saa omistaa mitään ja vapaus on perseestä. Eihän tässä muuten ole päätä eikä häntää.
Ilmastoöyhötyksessä ollaan valikoivia. Eihän sitä jakseta huolestua edes purettavista ja uudelleen rakennettavista asuinalueista tai kulutuksen aiheuttamasta hiilijalanjäljestä. Ärsyttää ihmisten öyhötys, näpertely ja hyvis-patsastelu.
Rahaa jaetaan niin paljon muualle että ei riitä enää omiin tarpeisiin. Tämä jos mikä olisi tarpeellista.