Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi 2v9kk ei halua syödä lihaa..

Vierailija
21.02.2010 |

Meillä on tämän ikäinen lapsi joka on nyt alkanut joka ruualla sanoa ettei halua syödä lihaa. Mikä avuksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin jo 18v mutta pienestä asti kieltäytynyt lihasta. Syö kyllä kanaa ja kalaa, muttei ole koskaan saanut syötyä muuta. Aina ollut tuollainen, vaikka meillä useampi lapsi ja kokemusta pienten ruokailuista ja nirsoiluista.

En usko että oli mitään eettistä, koska jo aivan pienestä vieroksui liharuokia, vaikka oli kuinka pieneksi hienonnettua ja hyvin kypsennettyä. Uskon ettei vaan pitänyt lihan mausta. Isompana sitten sanoikin kun yritti syödä lihaa että hälle tulee paha olo ja maistuu suussa jo pahalta. Onhan noita muitakin vaihtoehtoja, joten mielestäni ei kannata väkisin tarjota. tokis kyseessä voi olla ohimenevä "juttu", kuullut jostain että liha on eläimestä ja kun ajattelukyky kehittyy, pienikin lapsi voi vieroksua lihaa ihan vaan jonkun kuulemansa vuoksi. Sellaista ei kannata provosoida.

Vierailija
2/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jotain muuta. Kuten kalaa, kanaanmunaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lautasella on ELÄINTÄ.

Sittemmin me vanhemmatikin aloimme kasvissyöjiksi.

Lapset ovat monesti fiksumpia kuin vanhempansa, heiltä voi oppia paljon.

Vierailija
4/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan osaa korvata sopivilla ainesosilla.



Eri asia tosin haluaako lapselleen antaa tällaisessa asiassa periksi tässä iässä.

Vierailija
5/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtäessään että lautasella on eläintä päättää itse syökö sitä vai ei. mutta monipuolisen ravinnon takaamiseski on sitten otettava muuta proteiinin korvaajaa!

Vierailija
6/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakammo voi johtua sitkeästä tai liian isosta lihanpalasta, tai sitten siinä on ollut pippuria tmv.



Meidän esikoisella oli sama vaihe, mutta aina kehotettiin syömään edes yksi pala. Ja aina laitettiin ihan pieneksi se liha. Nyt 6-vuotiaana syö ihan ok.



Liha on lapselle tärkeä rakennusaine. Ihminen on lihansyöjä. Älkää nyt herran tähden lähtekö mukaan noihin hömpötyksiin ainakaan lasten kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan syönyt. Mutta kasvaessaan isommaksi saa toki aloittaa lihansyönnin jos tykkää. Isänsä syö lihaa joten meillä on kuitenkin monesti myös liharuokaa. Tosin vielä lapsi on liian pieni ymmärtämään mistä se liha tulee, joten kuten monen muunkin asian kohdalla, minä teen vielä valinnat hänen puolestaan.

Vierailija
8/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotain järkyttävää siinä lapsen mielestä oli, kun tajusi että lautasellaan olevat palaset olivat joskus olleet elävä olento.

Lapsemme on muutenkin ollut aina eläinrakas.

T. Se, jonka lapsi muutti vanhempiensakin ruokailutottumukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka sitten kalaa, kananmunaa jne. Eipä tuo siihen kuole jos ei lihaa syö. Kohta taas ehkä syökin jos teillä sitä tarjolla on.