Kun autossa vilkkuu se öljykannun kuva niin saako autolla ajaa n. 1km
Ohjekirjassa lukee että älä jatka ajoa. Pitäs kuitenkin huoltamolle ajaa ostamaan öljyä.
Kommentit (73)
Ei saa. Jätä auto käyntiin ja kävele huoltoasemalle.
Tollasen matkan vaikka kävelee. Mutta jos ei onnistu, niin katsoisin sentään öljytikulla ensin, että siellä edes vähän olisi öljyä jäljellä. Ja muista ostaa samaa kamaa, mitä siellä on jo nyt. Öljyn merkin voi vaihtaa vain kun kaikki öljyt vaihdetaan
Jos kannun kuva on punainen(matala öljynpaine, öljypumppu hörppii jo ilmaa) niin ei.
Jos kuva on keltainen(joissain on öljyn pinnan matalasta yasosta varoittava valo ennen ensinmainittua punaista), niin voit ajaa.
Tuskin ongelma öljyn lisäämisellä poistuu, sun pitäs selvittää mihin öljy on autosta kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ongelma öljyn lisäämisellä poistuu, sun pitäs selvittää mihin öljy on autosta kadonnut.
Nykyautot polttavat öljyä ihan tarkoituksella. Jos sitä ei pariin vuoteen vaihda, se palaa pois ihan ehjästä ja normaalisti toimivasta moottorista.
Pieni vuoto palotilaan ilmeisesti alentaa kulutusta.
Miksi se pitää käyntiin jättää? ei ap.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ongelma öljyn lisäämisellä poistuu, sun pitäs selvittää mihin öljy on autosta kadonnut.
Jotkut vanhat autot kuluttavat öljyä, lisäksi vuotavat hieman.
Voi hyvinkin joutua vaihtovälillä lisäämään öljyä.
Tällaisen korjasminen useinmiten maksaa enemmän kuin vastaava auto.
Minulla on 1300€ maksanut tila-auto. Öljynvaihtovälillä pitää lisäillä öljyä.
Ei savuta eikä merkkaa reviiriä.
Saa ajaa niin kauan kuin moottori vain jaksaa pyöriä. Sitten on korjattava.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää käyntiin jättää? ei ap.
Siks että leipoo kiinni. Voi sitten ostaa uuden auton.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää käyntiin jättää? ei ap.
Että tuho olisi täydellinen.
Tuon ohjeen antoi vääräleuka.
Kas kun ei kehottanut laittamaan kiveä kaasupolkimen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Jätä auto käyntiin ja kävele huoltoasemalle.
Aloituskin taitaa olla kieli poskessa tehty, mutta tuollainen on vaarallinen vitsi. Joku vielä luulee, että öljynpaineiden loppuessa (öljykannuvalo syttyy) auton moottoria ei pitäisi heti sammuttaa; ei missään nimessä jättää käyntiin (kunnes leikkaa kiinni)
Autojen ohjekirjojen vikaraja öljynkulutukselle on aika huima.
Paina kaasu pohjaan niin ehdit huoltsikalle nopsaan, ennen kuin öljy loppuu.
Ai niin, sitä öljyä ei kuuluu laittaa samaan reikään kuin bensaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Jätä auto käyntiin ja kävele huoltoasemalle.
Aloituskin taitaa olla kieli poskessa tehty, mutta tuollainen on vaarallinen vitsi. Joku vielä luulee, että öljynpaineiden loppuessa (öljykannuvalo syttyy) auton moottoria ei pitäisi heti sammuttaa; ei missään nimessä jättää käyntiin (kunnes leikkaa kiinni)
Ei välttämättä.
Eräs ystäväni ei ymmärtänyt tätä ja kertoi hillittömän hauskan tarinan "tyhmästä huoltoaseman miehestä", kun lisäytti öljyä miehensä Toyota Corollaan.
Voi ajaa. Ei se merkkivalo syty sillä sekunilla, kun on jo myöhäistä.
Saa ajaa, se on vain varoitus, että lisää öljyä piakkoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ongelma öljyn lisäämisellä poistuu, sun pitäs selvittää mihin öljy on autosta kadonnut.
Nykyautot polttavat öljyä ihan tarkoituksella. Jos sitä ei pariin vuoteen vaihda, se palaa pois ihan ehjästä ja normaalisti toimivasta moottorista.
Pieni vuoto palotilaan ilmeisesti alentaa kulutusta.
Osa polttaa öljyä niin paljon, että ovat kuin tuoreöljyvoideltuja kaksitahti koneita. Monessa ihan laatumerkiksi mielettävässä uudessa autossa 0,5 litran öljynkulutus 1000 kilometrillä on normaalin rajoissa. Eli öljyt vaihtuu moneen kertaan vaihtovälillään.
Ei.