Miksi jotkut yrittäjät vetkuttelevat laskutuksessa?
Paino sanalla "jotkut yrittäjät", mutta ihmettelen sitä, että jos ostan esim. remontointipalvelua kotiin niin luulisi, että yrittäjä haluaisi työstään rahansa kassaan mahdollisimman nopeasti?
Näin ei kuitenkaan läheskään aina tapahdu vaan laskun tulossa voi kestää viikkoja jolloin välttämättä ei itsekään muista enää maksaa laskua ajoissa. Onko tähän olemassa joku järkevä syy vai pelkkää kankeutta laskutuksessa?
Otos valitukselle on asiointikokemus noin kymmenen eri yrityksen kanssa, eli kuitenkin enemmän kuin yksi. Laskun joutuu joka tapauksessa maksamaan, joten mieluiten sen maksaisi heti.
Kommentit (6)
No mietipä 🙄 Et varmaan ole heidän ainoa asiakkaansa ja laskut tehdään käsityönä järjestelmään.
Minä kysyin samaa yhdeltä putkimieheltä jonka laskua ei kuulunut ja on kuulemma niin kiire ettei ehdi kirjoittaa. Kohta on vuosi kulunut. Olisin halunnut tuon viime vuoden kotitalousvähennykseen, mutta kun ei niin ei. Enää en kysele, tulee halpa remppa.
Jotkut ainakin haluavat laskuja myöhemmäksi verotuksellisista syistä.
Tuttua! Odottelen yhä sähkömiehen laskua työstä, jonka teki touko- ja kesäkuussa 2021.
Vierailija kirjoitti:
No mietipä 🙄 Et varmaan ole heidän ainoa asiakkaansa ja laskut tehdään käsityönä järjestelmään.
Jos minulla olisi yritys niin sen verran voisin ottaa ylimääräistä velkaa, että saan rahavirrat omaan firmaan päin toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla ja säästäisin sitten jostain ihan muusta.
Kun on niin kiirettä