Minulle tulee kaikki laskut osuuspankin nettisivuille, kuinka voin siirtää ne toiseen pankkiin?
Haluan lopettaa osuuspankin tilin jatkuvasti kohoavien kuukausimaksujen takia.
Kommentit (23)
No voi hyvä ihminen. Mene toiseen pankkiin, avaa tili ja sitten käyt sulkemassa op:n tilin ja siirrät rahat uuteen.
kannattaa varmaan joo kysyä sieltä uudesta pankista eikä täältä hevosmiesten tietotoimistosta
Voit itse kopioida verkkopankista tiedot talteen tai pyytää listauksen opsta. Se saattaa kyllä olla maksullinen palvelu. Sitten naputtelet ne uuteen verkkopankkiin tai pyydät uutta pankkia tekemään e-laskujen tilaukset. Sekin toki voi olla maksullista.
Olet siis tehnyt e-laskusopimuksen op:hen kaikille laskuttajillesi. Avaa tili toiseen pankkiin. Tee jokaisesta sinne uusi e-laskusopimuksesi ja varmista että seuraavat laskut tulevat sinne. Vasta sen jälkeen voit irtisanoa op-tilisi, muuten kaikki laskusi päätyvät osoitteeseen /dev null.
Ne maksut nousi myös Danskessa. Että voit mennä ojasta allikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ne maksut nousi myös Danskessa. Että voit mennä ojasta allikkoon.
S-pankki
Saat sieltä op:n sivuilta auki tilatut e-laskut. Käyt poistamassa ne kakki ja sitten uuden panin kautta laitat uudet e-laskupyynnöt.
Op on velvollinen sinua neuvomaan.
E-laskuistako tässä oli kyse?
Jos oli, niin pääsetkö itse muokkaamaan niitä e-laskujen tietoja verkkopankkitunnuksillasi.
Joka tapauksessa Op:n e-laskusopimus täytyy lopettaa.
Riittääkö sitten se, että tämä lopetetaan, vai pitääkö olla laskuttajaankin yhteydessä, don't know and can't even guess!
Op on velvollinen neuvomaan.
Voitko ottaa yhteyttä verkkopankin kautta, jonkinlainen sähköinen kanava, joka olisi neuvontapalveluna maksuton?
Vierailija kirjoitti:
Op on velvollinen sinua neuvomaan.
E-laskuistako tässä oli kyse?
Jos oli, niin pääsetkö itse muokkaamaan niitä e-laskujen tietoja verkkopankkitunnuksillasi.
Joka tapauksessa Op:n e-laskusopimus täytyy lopettaa.
Riittääkö sitten se, että tämä lopetetaan, vai pitääkö olla laskuttajaankin yhteydessä, don't know and can't even guess!
Op on velvollinen neuvomaan.
Voitko ottaa yhteyttä verkkopankin kautta, jonkinlainen sähköinen kanava, joka olisi neuvontapalveluna maksuton?
Ja ai että oon onnellinen, etten ole näihin e-laskuihin ryhtynyt.
S-pankki siirsi ne mun puolesta valtakirjalla. Ei se ihan putkeen mennyt mutta melkein. Lasku tulee paperilla jos verkkolasku ei löydä perille.
Huvittavinta, että suurin sotku oli lähitapiolan laskuissa...nehän on ässän kanssa samaa pankkia :D
Ainakin Nordean verkkopankissa on todella helppoa sekä tilata e-laskuja uusilta laskuttajilta että lakkauttaa jonkin firman e-laskutus. Kuvittelisin, että muiden pankkien verkkopankeissa olisi sama ominaisuus.
Eli toimi seuraavasti:
1. Avaa tili pankissa X ja hanki sen verkkopankkitunnukset.
2. Katso OP:n verkkopankista, mistä kaikista firmoista sinulle tulee e-laskuja. Lakkauta nämä.
3. Mene firman X verkkopankkiin ja tilaa siellä e-laskut kohdan 2 firmoista. Tässä yhteydessä voit tarvita viimeisestä lsskusta asiakasnumeron tai viitenumeron, joten kannattaa ottaa nämä laskut valmiiksi esille.
4. Seuraa OP:n verkkopankkia vielä pari viikkoa niin, että huomaat, jos sinne tulee vielä e-laskuja.
5. Voit lakkauttaa OP:n tilin, jos et enää tarvitse sitä muusta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op on velvollinen sinua neuvomaan.
E-laskuistako tässä oli kyse?
Jos oli, niin pääsetkö itse muokkaamaan niitä e-laskujen tietoja verkkopankkitunnuksillasi.
Joka tapauksessa Op:n e-laskusopimus täytyy lopettaa.
Riittääkö sitten se, että tämä lopetetaan, vai pitääkö olla laskuttajaankin yhteydessä, don't know and can't even guess!
Op on velvollinen neuvomaan.
Voitko ottaa yhteyttä verkkopankin kautta, jonkinlainen sähköinen kanava, joka olisi neuvontapalveluna maksuton?
Ja ai että oon onnellinen, etten ole näihin e-laskuihin ryhtynyt.
Joskus kannattaa vaatia itseltään uusia asioita. Jääräpäiselle elämä on harvoin kovin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tehnyt e-laskusopimuksen op:hen kaikille laskuttajillesi. Avaa tili toiseen pankkiin. Tee jokaisesta sinne uusi e-laskusopimuksesi ja varmista että seuraavat laskut tulevat sinne. Vasta sen jälkeen voit irtisanoa op-tilisi, muuten kaikki laskusi päätyvät osoitteeseen /dev null.
Mulla on sellainen tunne, ettei ap välttämättä osaa tehdä uusia e-laskusopimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ja ai että oon onnellinen, etten ole näihin e-laskuihin ryhtynyt.
Miksi? E-laskujen käyttäminen on helppoa ja säästää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op on velvollinen sinua neuvomaan.
E-laskuistako tässä oli kyse?
Jos oli, niin pääsetkö itse muokkaamaan niitä e-laskujen tietoja verkkopankkitunnuksillasi.
Joka tapauksessa Op:n e-laskusopimus täytyy lopettaa.
Riittääkö sitten se, että tämä lopetetaan, vai pitääkö olla laskuttajaankin yhteydessä, don't know and can't even guess!
Op on velvollinen neuvomaan.
Voitko ottaa yhteyttä verkkopankin kautta, jonkinlainen sähköinen kanava, joka olisi neuvontapalveluna maksuton?
Ja ai että oon onnellinen, etten ole näihin e-laskuihin ryhtynyt.
Suoramaksu ja satunnaiset paperi laskut maksaa sitten itse verkkopankissa.
Jos olet ns. hyvä asiakas uudelle pankille, joku pyytää tiedot opsta ja tilaa uudet e-laskut. Jos et, saat tehdä homman itse tai varautua siihen, että e-laskusi eivät ole tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla.
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvä ihminen. Mene toiseen pankkiin, avaa tili ja sitten käyt sulkemassa op:n tilin ja siirrät rahat uuteen.
Tässä on erinomainen esimerkki palstan "asiantuntijasta" joka on niin tyhmä ettei edes tajua omaa tyhmyyttään vaan esiintyy asiantuntijana.
Vierailija kirjoitti:
Ne maksut nousi myös Danskessa. Että voit mennä ojasta allikkoon.
Tiedätkö mikä on perimmäinen syy erilaisten palvelumaksujen nousulle pankeissa? Erittäin matalien korkojen takia pankit eivät tehdä normaalia tulosta maksamalla ensiksi korkoa talletuksista ja sitten lainamalla rahaa hiukan korkeammalla korolla sitä eteenpäin ja pitämällä tuon korkojen erotuksen itsellään. Nykyinen rahapolitiikka on suosinut jo pitkään velallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Op on velvollinen sinua neuvomaan.
E-laskuistako tässä oli kyse?
Jos oli, niin pääsetkö itse muokkaamaan niitä e-laskujen tietoja verkkopankkitunnuksillasi.
Joka tapauksessa Op:n e-laskusopimus täytyy lopettaa.
Riittääkö sitten se, että tämä lopetetaan, vai pitääkö olla laskuttajaankin yhteydessä, don't know and can't even guess!
Op on velvollinen neuvomaan.
Voitko ottaa yhteyttä verkkopankin kautta, jonkinlainen sähköinen kanava, joka olisi neuvontapalveluna maksuton?
Ja ai että oon onnellinen, etten ole näihin e-laskuihin ryhtynyt.
Joskus kannattaa vaatia itseltään uusia asioita. Jääräpäiselle elämä on harvoin kovin helppoa.
Juu, juu. Näin on. Mutta mulle nyt sopii ihan normaali laskunmaksutapa verkkopankissa hyvin. En kaipaa e-laskuja, ja niihin liittyviä kytkentöjä hankaloittamaan mahdollisia muutostilanteita.
Kiitos sulle kommentista.
Niinkun jos op.fi avaa niin siellä levähtää ensimmäiseksi silmille sinun netflix-tilauksesi?