Opettaja ilmoittanut merkitsevänsä tehtävät wilmaan ja että poissaollessa pitää
tehtävät tehdä. No, sitten kuitenkaan ei merkitse tehtäviä wilmaan läheskään joka päivä eikä vastaa kun niitä viestillä yrittää lapsen poissaollessa kysyä. Onko tällainen käytös opttajilta yleistäkin?
Kommentit (99)
Lapsi tekee tietysti vain Wilmaan annetut kotitehtävät. Ehkä joka päivä ei anneta kotitehtäviä?
Wilmassa voi myös lähettää opettajalle viestin, jos epäilee että osa tehtävistä on jäänyt antamatta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tekee tietysti vain Wilmaan annetut kotitehtävät. Ehkä joka päivä ei anneta kotitehtäviä?
Wilmassa voi myös lähettää opettajalle viestin, jos epäilee että osa tehtävistä on jäänyt antamatta.
Kyllä antaa läksyjä joka päivä ja viimeksikin lapsen poissaollessa yritin viestillä tehtäviä kysyä, ei vastannut mitään.
Opettajalla on muutakin tekemistä kuin hoitaa viestien vaihtoa lumihiutaleesi läksyistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se oppilas kysy luokan/ryhmän whatsappissa?
Ei ole meidän kolmosluokkalaisen luokalla mitää wa ryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla on muutakin tekemistä kuin hoitaa viestien vaihtoa lumihiutaleesi läksyistä.
Vaan kun ope on nimenomaan itse ilmoittanut laittavansa tehtävät näkyviin kaikille jotta poissaolijat voivat ne tehdä. Mutta silti ei niitä merkitse.
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla on muutakin tekemistä kuin hoitaa viestien vaihtoa lumihiutaleesi läksyistä.
No siinä tapauksessa open kannattaa merkitä tehtävät sinne wilmaan!
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Miksei se oppilas kysy luokan/ryhmän whatsappissa?
Wilma on sitä varten. Ei mikään epämääräinen wa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei se oppilas kysy luokan/ryhmän whatsappissa?
Ei ole meidän kolmosluokkalaisen luokalla mitää wa ryhmää.
No siitä sitten perustamaan sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei se oppilas kysy luokan/ryhmän whatsappissa?
Wilma on sitä varten. Ei mikään epämääräinen wa.
Ei ole.
Opettajalla on ihan vapaus valita merkitseekö sinne läksyjä vai ei. Yleensä oppilaiden kuuluu hoitaa osuutensa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla on muutakin tekemistä kuin hoitaa viestien vaihtoa lumihiutaleesi läksyistä.
Vaan kun ope on nimenomaan itse ilmoittanut laittavansa tehtävät näkyviin kaikille jotta poissaolijat voivat ne tehdä. Mutta silti ei niitä merkitse.
Samaa myös yläasteen puolella. Osa opettajista hoitaa ilmoitusasiat esimerkillisesti. Osa vain merkillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei se oppilas kysy luokan/ryhmän whatsappissa?
Wilma on sitä varten. Ei mikään epämääräinen wa.
Ei ole.
Opettajalla on ihan vapaus valita merkitseekö sinne läksyjä vai ei. Yleensä oppilaiden kuuluu hoitaa osuutensa ihan itse.
Sitten opettajan pitää olla valmis vastaamaan vanhempien läksy-kyselyihin. Luulisi olevan helpompi kirjata ne kertaalleen Wilmaan kuin moneen kertaan vastailla vanhemmille.
Se on nyt niin, että opettaja saa tehdä mitä huvittaa, yllättävänkin vapaat kädet heillä on. Yhtenä vuonna laittaa wilmaan ja opettaa lapset katsomaan sieltä, seuraavana vuonna ei sitten laitkaan vaan pitää kysellä kaverilta. Kavereilta tulee ehkä juuri tieto läksyistä sanoilla (nää mä muistan) mutta ei tunnilla tehdyistä tehtävistä.
Yläasteella yksi opettaja laittaa tehtävät tuntimerkintöihin, toinen työjärjestykseen, kolmas wilma-viestillä ja neljäs ei minnekään. Siinäpä onkin sitten selvittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla on muutakin tekemistä kuin hoitaa viestien vaihtoa lumihiutaleesi läksyistä.
Vaan kun ope on nimenomaan itse ilmoittanut laittavansa tehtävät näkyviin kaikille jotta poissaolijat voivat ne tehdä. Mutta silti ei niitä merkitse.
Samaa myös yläasteen puolella. Osa opettajista hoitaa ilmoitusasiat esimerkillisesti. Osa vain merkillisesti.
Kun se idea on opettaa ne oppilaat omatoimisiksi. Ei paapoa.
Jos on pois, kysyy paikalla olleilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei se oppilas kysy luokan/ryhmän whatsappissa?
Wilma on sitä varten. Ei mikään epämääräinen wa.
Ei ole.
Opettajalla on ihan vapaus valita merkitseekö sinne läksyjä vai ei. Yleensä oppilaiden kuuluu hoitaa osuutensa ihan itse.
Sitten opettajan pitää olla valmis vastaamaan vanhempien läksy-kyselyihin. Luulisi olevan helpompi kirjata ne kertaalleen Wilmaan kuin moneen kertaan vastailla vanhemmille.
Eikä pidä, vaan oppilaan pitää itse osata kysyä ne muilta oppilailta.
Kuopukselle oli luokan whatsapp. Siellä ei kukaan yleensä vastannut, kun joku kysyi läksyjä.
Jos ei ole wilmassa eikä whatsappissa vastata, niin turha mussuttaa läksyistä. Parempi opiskella itsekseen vähän enemmän - tai olla tekemättä.
Jos opettaja on ilmoittanut merkitsevänsä tehtävät, mutta merkintöjä ei ole, niin sitten ei ole tehtäviäkään.
Opettaja ei voi edellyttää, että oppilas ystävystyy muiden koululaisten kanssa ja on heidän kanssaan tekemisissä. Tällainen asia ei voi vaikuttaa arvosanoihin.
Myöskään oman puhelimen käyttöä tai Wilman käyttöön soveltuvien välineiden hankintaa ei voi edellyttää, koska oppivelvollisuuden suorituksen on oltava maksutonta. Wilma-viestien lukemista kirjastossakaan ei voi vaatia, koska tästä syntyisi kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja ei voi edellyttää, että oppilas ystävystyy muiden koululaisten kanssa ja on heidän kanssaan tekemisissä. Tällainen asia ei voi vaikuttaa arvosanoihin.
Myöskään oman puhelimen käyttöä tai Wilman käyttöön soveltuvien välineiden hankintaa ei voi edellyttää, koska oppivelvollisuuden suorituksen on oltava maksutonta. Wilma-viestien lukemista kirjastossakaan ei voi vaatia, koska tästä syntyisi kuluja.
Ei tarvitse ystävystyä. Jeesus mitä sössötystä.
Miksei se oppilas kysy luokan/ryhmän whatsappissa?