Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintasyöpä, HUS Rintasyöpäklinikan numero ei vastaa / "varattu" , appi ei toimi, email ei käytössä! Apua!

Vierailija
16.09.2021 |

Olen yrittänyt varata aikaa vuositarkastukseen, johon minulla on laillinen oikeus ja vielä kun hoidettu tautini on herkästi uusiutuvaa laatua, sitäkin suuremmalla syyllä.

HUS rintasyövän hoitopolkuun littyvä Noona on sulautunut johonkin toiseen sovellukseen, joka ei toimi. Tosin ei Noonakaan sitten alun jälkeen toiminut, tarkoitan hoitajat jättivät vastaamatta hoitokyselyihin.

1) Numerot joista varataan aikaa eivät vastaa, niissä on nauhoite, toisessa pyydetään jättämään numero ja lupaavat soittaa takaisin, mutta en edellytä että soittaisivat ulkomaiseen numeroon, koska olen ulkomailla työkomennuksella, mielelläni soitan itse ja varaan ajan, jos se vaan onnistuisi

2) Ns. Toimiston numero ei vastaa, siinä on nauhoite joka kertoo että "numero on varattu" ja että pitää soittaa uudelleen

3) HUS ei operoi sähköpostin kautta

4) Nauhoite kertoo että jokin appi on, mutta nauhoitteen puhe on sen verran puuroutuva ettei siitä saa selvää. Tuo Noona ei toimi enää. Tietääkö kukaan mikä tämä uusi sovellus on, en löytänyt netin kautta hakemalla?

Aikaisemmin soittamalla on päässyt läpi kun on noin viikon yrittänyt, mutta nyt se on vaikeampaa. Kutsukirje ei tavoita, koska olen työkomennuksella ulkomailla.

Olin hoitoon tyytyväinen, mutta organisaatio ei toimi valitettavasti, ajanvaraus ja asiointi on tehty todella vaikeaksi, ja näin myös tilastojen mukaan diagnoosit ovat vähentyneet, koska kukaan ei pääse läpi hoitamaan itseään, ainakaan vuositarkastukseen.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut lähettää Maisa-viestin?

Se rintasyöpäseurannan puhnumero on varmasti todella työllistetty.

Vierailija
2/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko lähettää sähköpostilla asiasi ja pyytää näiden kohtaamiesi vaikeuksien vuoksi soittamaan numeroon jonka siinä annat? Sinä maksat ulkomailla ollessasi laskun. Ja sen ymmärrän, että he eivät voi vastata sinulle sähköpostilla. Voimia ja viisautta, terveyttä ja toivoa sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut lähettää Maisa-viestin?

Se rintasyöpäseurannan puhnumero on varmasti todella työllistetty.

Tätä olin hakemassa, koska nauhoite oli epäselvä. Onko siis Noona nykyään Maisa?

Täytyypä rekiströityä, toivottavasti toimii.

Kiitos vinkistä

Vierailija
4/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noona toimii ihan hyvin. Mullakin se oli toimimaton jonkun aikaa, mutta asensin sen uudelleen ja kirjauduin nettisivujen kautta. 1v kontrolli oli määrätty vuosi hoitojen loppumisesta jota onkologi sitten ihmetteli, kun olisi pitänyt olla vuosi leikkauksesta. Purkavat nut kuitenkin jonoja ja aikoja tarjotaan myös viikonlopuille 👌

Vierailija
5/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko lähettää sähköpostilla asiasi ja pyytää näiden kohtaamiesi vaikeuksien vuoksi soittamaan numeroon jonka siinä annat? Sinä maksat ulkomailla ollessasi laskun. Ja sen ymmärrän, että he eivät voi vastata sinulle sähköpostilla. Voimia ja viisautta, terveyttä ja toivoa sinulle!

Voi kun se olisikin näin helppoa! En ole koskaan löytänyt minkäänlaista sähköpostia.

Jos hoitopolulta jostain syystä täytyy mennä takaisinpäin esim oman lääkärin tapaaminen, se ei onnistu, ei soittamalla, eikä sovelluksen välityksellä, vaan ainoastaan voi asioida seuraavan osa-alueen lääkärin kanssa, joka ei näe kuin paperit, jos katsoo.

Ainoa vaihtoehto on ollut kävellä sinne klinikalle ja odottaa kun muut potilaat ovat poistuneet ja mennä iman aikaa, vaikka hoitajat pyytävät poistumaan. En tiedä onko tämä nurinkurisuus laajemmin tiedossa, mutta byrokratia on ala-arvoisella tasolla, vaikka hoito on mielestäni asiantuntevaa ja oikein hyvää, organisaation ongelmat vaikuttavat jo hoitotuloksiinkin, valitettavasti. 

Koska vastaanottoajan saaminen on todellista taistelua.

Oletko koskaan asioinut HUSin tai jonkun muun virallisen sairaanhoitotahon kanssa.

Heillä ei ole sähköpostiosoitteita, ei sähköpostiasiointia potilaiden kanssa, kuulemma tietoturvallisuuden takia. Sitä ei kuulemma voi edes ohittaa omalla luvalla. 

Tämä olisi varmaan HUSin ja muiden vastaavien tahojen suurin edistysaskel, jos me potilaat voisimme vaikka omalla suostumuksella asioida sähköpostilla, itsellä ei tietosuojan suhteen ongelmia. Muualla maailmassa ollaan paljon käytännöllisempiä, mutta Suomessa on taas heitetty lapsi pesuveden mukana. Ja pääasia, tehokas hoitaminen on jäänyt byrokratian rattaisiin.

Vierailija
6/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa taitaa olla hus:in uusin kanava. Toimii selaimessakin eli ei tarvita appia jos käyttää tietokoneella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noona toimii ihan hyvin. Mullakin se oli toimimaton jonkun aikaa, mutta asensin sen uudelleen ja kirjauduin nettisivujen kautta. 1v kontrolli oli määrätty vuosi hoitojen loppumisesta jota onkologi sitten ihmetteli, kun olisi pitänyt olla vuosi leikkauksesta. Purkavat nut kuitenkin jonoja ja aikoja tarjotaan myös viikonlopuille 👌

Miten Noona toimii?! Nimittäin se vie toiselle nettisivulle jolla on toinen nimi? Olen siis yrittänyt nettisivun kautta pöytäkoneella.

Aikanaan käytin Noonaan aika paljon, kun se oli uusi ja toimi hyvin ja jaksoivat siellä klinikalla vastata viesteihin.

Totta, pitäisi olla leikkauksesta vuosi, ei hoitojen loppumisesta.

Itse en saanut viime vuodelle aikaa ollenkaan, koska en saanut yhteyttä, vaan kävin omaan laskuun, mutta pelottaa koska tiedän että HUSissa osaavat tutkia ja tulkita ja muualla ei välttämättä yhtä hyvin.

Nyt on 4,5 vuotta kulunut ja 4. vuositarkastus olisi tarve saada, varsinkin kun en ole pystynyt käyttämään estolääkitystä, asia vaivaa...

Menen milloin vaan saan ajan, kunhan saan sinne klinikalle yhteyden.

Vierailija
8/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset ovat odotusajat nykyään, kuukausia? Viikkoja?

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain alle kuukaudessa, mutta siitä on pari vuotta aikaa jo

Vierailija
10/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noona toimii ihan hyvin. Mullakin se oli toimimaton jonkun aikaa, mutta asensin sen uudelleen ja kirjauduin nettisivujen kautta. 1v kontrolli oli määrätty vuosi hoitojen loppumisesta jota onkologi sitten ihmetteli, kun olisi pitänyt olla vuosi leikkauksesta. Purkavat nut kuitenkin jonoja ja aikoja tarjotaan myös viikonlopuille 👌

Miten Noona toimii?! Nimittäin se vie toiselle nettisivulle jolla on toinen nimi? Olen siis yrittänyt nettisivun kautta pöytäkoneella.

Aikanaan käytin Noonaan aika paljon, kun se oli uusi ja toimi hyvin ja jaksoivat siellä klinikalla vastata viesteihin.

Totta, pitäisi olla leikkauksesta vuosi, ei hoitojen loppumisesta.

Itse en saanut viime vuodelle aikaa ollenkaan, koska en saanut yhteyttä, vaan kävin omaan laskuun, mutta pelottaa koska tiedän että HUSissa osaavat tutkia ja tulkita ja muualla ei välttämättä yhtä hyvin.

Nyt on 4,5 vuotta kulunut ja 4. vuositarkastus olisi tarve saada, varsinkin kun en ole pystynyt käyttämään estolääkitystä, asia vaivaa...

Menen milloin vaan saan ajan, kunhan saan sinne klinikalle yhteyden.

Mulla toimii siis Noona-sovellus alkukankeuden jälkeen ihan normaalisti. Oletko soittanut muihin numeroihin? Paikallisen tk:n kautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan takia mikään ei toimi: hammaslääkäriaikoja ei saa, neuvolaan ei pääse. Ilmeisesti ne henkilöresurssit siirtyneet pysyvästi muualle?

Vierailija
12/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa on ihan pska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun HUSista eivät vastaa tai vastuuta siirretään osastolta toiselle, niin kyseessä on pahanlaatuinen tapaus. Valitteluni, tsemppiä ja nyt viimeistään testamenttiasiat kuntoon!

Vierailija
14/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt rinnakkain ryhmästä neuvoa? Face

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noona toimii ihan hyvin. Mullakin se oli toimimaton jonkun aikaa, mutta asensin sen uudelleen ja kirjauduin nettisivujen kautta. 1v kontrolli oli määrätty vuosi hoitojen loppumisesta jota onkologi sitten ihmetteli, kun olisi pitänyt olla vuosi leikkauksesta. Purkavat nut kuitenkin jonoja ja aikoja tarjotaan myös viikonlopuille 👌

Miten Noona toimii?! Nimittäin se vie toiselle nettisivulle jolla on toinen nimi? Olen siis yrittänyt nettisivun kautta pöytäkoneella.

Aikanaan käytin Noonaan aika paljon, kun se oli uusi ja toimi hyvin ja jaksoivat siellä klinikalla vastata viesteihin.

Totta, pitäisi olla leikkauksesta vuosi, ei hoitojen loppumisesta.

Itse en saanut viime vuodelle aikaa ollenkaan, koska en saanut yhteyttä, vaan kävin omaan laskuun, mutta pelottaa koska tiedän että HUSissa osaavat tutkia ja tulkita ja muualla ei välttämättä yhtä hyvin.

Nyt on 4,5 vuotta kulunut ja 4. vuositarkastus olisi tarve saada, varsinkin kun en ole pystynyt käyttämään estolääkitystä, asia vaivaa...

Menen milloin vaan saan ajan, kunhan saan sinne klinikalle yhteyden.

Mulla toimii siis Noona-sovellus alkukankeuden jälkeen ihan normaalisti. Oletko soittanut muihin numeroihin? Paikallisen tk:n kautta?

Minulla on kaksi numeroa: ajanvarausnumero johon jätetään soittopyyntö. Koska olen ulkomailla komennuksella niin en oleta että soittaisivat takaisin, vaan sain sitten toisen numeron "jos ne siellä neljännessä kerroksessa vois jotain tehdä" vastauksella, mutta tämä toinen numero on varattu koko ajan. 

Olen tässä vuosien varrella tottunut siihen että joudun soittamaan 6-15 kertaa jotta pääsen läpi ja saan asiaa jotenkin eteenpäin. 

Usein niin että puhelu on "väärässä paikassa, väärässä kerroksessa, eikä siksi voida auttaa", koska en ole "toiminut oikein". Mutta olen yleensä saanut ajan varattua sitten lievää painostusta käyttäen, joskus tainnut sanoa että soitan esimiehelle tms. mikä on tosi kurja tapa toimia, mutta en ole tiennyt mitä tehdä.

Odotan että elinaikanani tulisi jokin HUS humaus jossa hallinto saataisiin normaalille 2000 tasolle, nyt se on kuin jossain venäläisessä virastossa tms

Hoito on minulla ollut aina erinomaista, ei mitään valittamista, jos sinne hoitoon vaan pääsisi!

Vierailija
16/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan takia mikään ei toimi: hammaslääkäriaikoja ei saa, neuvolaan ei pääse. Ilmeisesti ne henkilöresurssit siirtyneet pysyvästi muualle?

Ja hoitokotia suljetaan. Jne. Hoitajat on loppu. Ap, hoitajat eivät jätä vastaamatta, vaan heitä EI OLE.

Vierailija
17/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noona toimii ihan hyvin. Mullakin se oli toimimaton jonkun aikaa, mutta asensin sen uudelleen ja kirjauduin nettisivujen kautta. 1v kontrolli oli määrätty vuosi hoitojen loppumisesta jota onkologi sitten ihmetteli, kun olisi pitänyt olla vuosi leikkauksesta. Purkavat nut kuitenkin jonoja ja aikoja tarjotaan myös viikonlopuille 👌

Miten Noona toimii?! Nimittäin se vie toiselle nettisivulle jolla on toinen nimi? Olen siis yrittänyt nettisivun kautta pöytäkoneella.

Aikanaan käytin Noonaan aika paljon, kun se oli uusi ja toimi hyvin ja jaksoivat siellä klinikalla vastata viesteihin.

Totta, pitäisi olla leikkauksesta vuosi, ei hoitojen loppumisesta.

Itse en saanut viime vuodelle aikaa ollenkaan, koska en saanut yhteyttä, vaan kävin omaan laskuun, mutta pelottaa koska tiedän että HUSissa osaavat tutkia ja tulkita ja muualla ei välttämättä yhtä hyvin.

Nyt on 4,5 vuotta kulunut ja 4. vuositarkastus olisi tarve saada, varsinkin kun en ole pystynyt käyttämään estolääkitystä, asia vaivaa...

Menen milloin vaan saan ajan, kunhan saan sinne klinikalle yhteyden.

Mulla toimii siis Noona-sovellus alkukankeuden jälkeen ihan normaalisti. Oletko soittanut muihin numeroihin? Paikallisen tk:n kautta?

Paikalliseen terkkariin en pääse, koska olen komennuksella Suomen ulkopuolella tällä hetkellä, sehän se tässä onkin, muuten menisin sen kutsukirjeen - jos vielä lähettävät kotiin - perusteella kun kutsutaan. 

Vierailija
18/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan takia mikään ei toimi: hammaslääkäriaikoja ei saa, neuvolaan ei pääse. Ilmeisesti ne henkilöresurssit siirtyneet pysyvästi muualle?

Koronahan on jo ohi! Kukaan enää teholla viemässä kapasiteettia. Toisin oli viime vuonna.

Vierailija
19/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun HUSista eivät vastaa tai vastuuta siirretään osastolta toiselle, niin kyseessä on pahanlaatuinen tapaus. Valitteluni, tsemppiä ja nyt viimeistään testamenttiasiat kuntoon!

Kiitos, ilopilleri, oletko kunnossa, juttele vanhemmille, vaikka. Aloita vaikka oma ketju.

Ei siirretä vastuuta, eikä ole kuin vuositarkastus ja sen ajanvaraus kyseessä.

Vierailija
20/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä tuli seurannoista sairaalasta aika, ei tarvinnut itse tilata.

Onko nyt provo vai?