Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyöpä, HUS Rintasyöpäklinikan numero ei vastaa / "varattu" , appi ei toimi, email ei käytössä! Apua!

Vierailija
16.09.2021 |

Olen yrittänyt varata aikaa vuositarkastukseen, johon minulla on laillinen oikeus ja vielä kun hoidettu tautini on herkästi uusiutuvaa laatua, sitäkin suuremmalla syyllä.

HUS rintasyövän hoitopolkuun littyvä Noona on sulautunut johonkin toiseen sovellukseen, joka ei toimi. Tosin ei Noonakaan sitten alun jälkeen toiminut, tarkoitan hoitajat jättivät vastaamatta hoitokyselyihin.

1) Numerot joista varataan aikaa eivät vastaa, niissä on nauhoite, toisessa pyydetään jättämään numero ja lupaavat soittaa takaisin, mutta en edellytä että soittaisivat ulkomaiseen numeroon, koska olen ulkomailla työkomennuksella, mielelläni soitan itse ja varaan ajan, jos se vaan onnistuisi

2) Ns. Toimiston numero ei vastaa, siinä on nauhoite joka kertoo että "numero on varattu" ja että pitää soittaa uudelleen

3) HUS ei operoi sähköpostin kautta

4) Nauhoite kertoo että jokin appi on, mutta nauhoitteen puhe on sen verran puuroutuva ettei siitä saa selvää. Tuo Noona ei toimi enää. Tietääkö kukaan mikä tämä uusi sovellus on, en löytänyt netin kautta hakemalla?

Aikaisemmin soittamalla on päässyt läpi kun on noin viikon yrittänyt, mutta nyt se on vaikeampaa. Kutsukirje ei tavoita, koska olen työkomennuksella ulkomailla.

Olin hoitoon tyytyväinen, mutta organisaatio ei toimi valitettavasti, ajanvaraus ja asiointi on tehty todella vaikeaksi, ja näin myös tilastojen mukaan diagnoosit ovat vähentyneet, koska kukaan ei pääse läpi hoitamaan itseään, ainakaan vuositarkastukseen.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erikoissairaanhoidon seurantakontrolleihin varata itse aikoja, sairaalasta ilmoittavat kyllä.

Vierailija
22/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mukavaa, että Suomessa on se maailman paras terveydenhoitosysteemi? Mun asuinmaassa sen kun soittaa omalle onkologille ja varaa ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt rinnakkain ryhmästä neuvoa? Face

Hyvä idea, mutta en halua omalla profiililla kysyä.

(Olen huomannut että diagnoosi leimaa, ja vieläkin jotkut muistuttavat tyyliin: "ota ne rokotukset sitten ajoissa, kun sulla on se s...pä", johon vastaan että ei ole, olen ollut terve jo yli 5 vuotta.)

Vierailija
24/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei erikoissairaanhoidon seurantakontrolleihin varata itse aikoja, sairaalasta ilmoittavat kyllä.

Kyllä, kirjeellä kotiin, mutta kun olen ulkomaankomennuksella ja asunnossa vuokralaiset, enkä saa postia.

Vierailija
25/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noona toimii ihan hyvin. Mullakin se oli toimimaton jonkun aikaa, mutta asensin sen uudelleen ja kirjauduin nettisivujen kautta. 1v kontrolli oli määrätty vuosi hoitojen loppumisesta jota onkologi sitten ihmetteli, kun olisi pitänyt olla vuosi leikkauksesta. Purkavat nut kuitenkin jonoja ja aikoja tarjotaan myös viikonlopuille 👌

Miten Noona toimii?! Nimittäin se vie toiselle nettisivulle jolla on toinen nimi? Olen siis yrittänyt nettisivun kautta pöytäkoneella.

Aikanaan käytin Noonaan aika paljon, kun se oli uusi ja toimi hyvin ja jaksoivat siellä klinikalla vastata viesteihin.

Totta, pitäisi olla leikkauksesta vuosi, ei hoitojen loppumisesta.

Itse en saanut viime vuodelle aikaa ollenkaan, koska en saanut yhteyttä, vaan kävin omaan laskuun, mutta pelottaa koska tiedän että HUSissa osaavat tutkia ja tulkita ja muualla ei välttämättä yhtä hyvin.

Nyt on 4,5 vuotta kulunut ja 4. vuositarkastus olisi tarve saada, varsinkin kun en ole pystynyt käyttämään estolääkitystä, asia vaivaa...

Menen milloin vaan saan ajan, kunhan saan sinne klinikalle yhteyden.

Kuka on Noona?

Vierailija
26/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mukavaa, että Suomessa on se maailman paras terveydenhoitosysteemi? Mun asuinmaassa sen kun soittaa omalle onkologille ja varaa ajan.

Suomessa ON ainakin rintasyövän hoito huippuluokkaa. Olen siis itsekin Suomen ulkopuolella tilapäisesti ja menin aikanaan lomamatkalla eksoottisessa maassa mammografiaan kun oli aikaa, edullista ja huomasin että rinta oli outo ja sieltä löytyi yksi.

Menin täällä jossa olen lähetettynä uudestaan lääkäriin ja löytyi se sama, mutta Suomessa löytyi toinenkin joten diagnosointi on tarkempaa. 

Jos olisin mennyt täällä kaukana jossa on kallis ja ns. hyvä yksityinen hoito, olisin varmaan jo kuollut koska eivät löytäneet kaikkia kasvaimia.

Joten luotan VAIN Suomen HUSin tarjoamaan testattuun ja hyvään hoitoon, koska tekevät jatkuvasti tutkimusta (tai tekivät, en tiedä onko enää varoja siihen), jotta on viimeisin tieto.

Ongelma on terveydenhoidon byrokratia, ja huono työilmapiiri, ei mielestäni hoito.

Vierailija
27/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostat provolta.  Jos olet valmis menemään yksityiselle missä vaan, kaikissa sivistysvaltioissa osataan käyttää mammografiaa jne. Ei Hus näissä asioissa ole sen kummempi kuin muutkaan.

Kuitenkin ajanvaraukset ovat myöhässä koronan vuoksi.  Kävin juuri omassa mammografia- kontrollissa ja kaikki hyvin, kiitos Herran.

Vierailija
28/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kyllä tuli seurannoista sairaalasta aika, ei tarvinnut itse tilata.

Onko nyt provo vai?

Ei ole provo, koska en ole kotona ottamassa sitä mahdollista kirjettä vastaan.

Vierailija
29/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostat provolta.  Jos olet valmis menemään yksityiselle missä vaan, kaikissa sivistysvaltioissa osataan käyttää mammografiaa jne. Ei Hus näissä asioissa ole sen kummempi kuin muutkaan.

Kuitenkin ajanvaraukset ovat myöhässä koronan vuoksi.  Kävin juuri omassa mammografia- kontrollissa ja kaikki hyvin, kiitos Herran.

Ei ole provo, miksi olisi. 

HUS löysi kaikki pesäkkeet (2), kahdessa muussa maassa löytyi kummassakin yksi. 

Joten tervemenoa vaan muualla mammografiaan jos olet sitä mieltä että laitteet ja taso sama kaikkialla. Ei todellakaan ole!

Vierailija
30/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisan kautta varaat ajat tai jätät yhteydenottopyynnön.

Vierailija
31/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ON todella laadukas erikoissairaanhoito.

Ongelmana on vain päästä sinne, kuten ap:lla nyt. Kunhan pääsee, hoito on aidosti huippuluokkaa.

Vierailija
32/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt provo vai?

Ei mikään taho toimi pelkän paperikirjeen välityksellä. Valehtelet.

Vierailija
33/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noona päivitettiin äskettäin, sun täytyy luultavasti ladata se appi uudelleen, että se alkaa taas toimia. Tai vaihtoehtoisesti kirjaudu uuden Apotti-sairaskertomusjärjestelmän Maisa-asiakasportaaliin, sinne pääsee netissä pankkitunnuksilla (googlaa apotti Maisa) tai silläkin on oma Maisa-appi, jonka voit ladata. Voit sieltä lähettää viestin syöpiksen hoitajille. Monista se on kätevä tapa saada yhteys. t. Syöpiksen työntekijä, en tosin hoida rintasyöpäpotilaiden asioita.

Vierailija
34/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen nyt hätäänny. Onhan päivä vielä huomennakin. Yritä ottaa huomenna uudelleen yhteyttä. Ei elämä ole yhdestä päivästä kiinni saati viikosta tai parista. Nyt rauhoitu.

Vierailija
35/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään muukaan toimi koronan tähden,  Omaishoitajat eivät saa laillisia  vapaapäiviä kahteen vuoteen. Ei mitään vertaistukitoimintaa  ole näkynyt. Kolmivuorotyö  ja yksi    ihminen jokaisessa vuorossa.   Luettelo  apuvoimista  pelkkää valetta. Piti  olla tarjolla  kupungin  ruoakapalvelu  maksua vastaan, ei siellä  palvelutalolla nyt ole vieläkään  mahdollista ruokaa.  Mutta kiitos HUS:n  potilaan hoitotarvikkeet tulevat  Hyrylästä  ajallaan kotiovelle asti. Jos tarvitsee lääkkeiisiin  ja hoitoon  neuvoja , kannattaa soittaa Sairaalaan , siellä  hoitajat aina vastaamassa.  Kyseinen osasto Jorvissa.

Vierailija
36/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noona toimii hyvin, saan vastaukset Hus:sta nopeasti. Samoin Maisa on kätevä. Sain juuri kirjepostia että saman kirjeen Maisaan vuosikontrolliin. Aikaa ei itse varata. Syöpäklinikalla nyt ruuhkaa vuosikontrolleissa. Oma aikani 419n. kuukauden myöhässä normaali ajasta. Todella hyvin vastaavat sekä Noonaan että Maisaan. Maisaan tunnistaudutaan verkkopankkitunnuksilla. Molemmat siis toimivat. Ovat erillisiä.

Vierailija
37/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt provo vai?

Ei mikään taho toimi pelkän paperikirjeen välityksellä. Valehtelet.

Suomessa moni taho toimi pelkän paperikirjeen välityksellä. 

Vierailija
38/38 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noona päivitettiin äskettäin, sun täytyy luultavasti ladata se appi uudelleen, että se alkaa taas toimia. Tai vaihtoehtoisesti kirjaudu uuden Apotti-sairaskertomusjärjestelmän Maisa-asiakasportaaliin, sinne pääsee netissä pankkitunnuksilla (googlaa apotti Maisa) tai silläkin on oma Maisa-appi, jonka voit ladata. Voit sieltä lähettää viestin syöpiksen hoitajille. Monista se on kätevä tapa saada yhteys. t. Syöpiksen työntekijä, en tosin hoida rintasyöpäpotilaiden asioita.

Kiitos syöpiksen työntekijälle käytännöllisistä neuvoista. Olen pahoillani että olen ryöpyttänyt tässä sitä teidän organisaatiota, mutta saatat osin ehkä olla samaa mieltä, koska voipi olla joitain kiukkuisia asiakkaita / potilaita kun yrittävät saada yhteyksiä.