Oralin aggressiivinen mainonta - varailevat aikoja asiakkaalle ilman lupaa, pommittavat soitoilla, viesteillä ja kirjeillä
Oral hammaslääkäriasema laittaa asiakkaille viestejä tyyliin: "Hei! Olemme varanneet sinulle hammaslääkäriajan 12.9.2021 klo 12.00. Vahvista ajanvaraus tekemällä näin kolmen päivän sisällä"
Mielestäni tällainen markkinointi on todella härskiä. Toki tuosta voi tajuta, että ajanvaraus on sitova vasta, kun sen vahvistaa. En kuitenkaan koe tätä sopivana menetelmänä, koska jotkut iäkkäät esimerkiksi voivat luulla varauksen olevan sitova muutenkin ja ahdistua.
Kun ko. Ajanvarausviestin ignooraa, Oral soittelee perään pari kertaa. Jos ei vastaa soittoon, Oral laittaa tekstiviestin, jossa kehotetaan varaamaan hammaslääkäriaika.
Ja mitä vielä. Ovat he Oralilta laittaneet myös kirjepostilla mainoksen ja kehotuksen varata hammaslääkäriaika.
Säälittävää ja härskiä toimintaa.
Kommentit (40)
Sama kokemus, paitsi että minulle aika varattiin ja piti ottaa yhteyttä jos sen halusi perua. Kun sain kiinni vihdoin henkilön Oralilta, totesin että jos minulle varataan aikoja, teen sen jatkossa ihan itse.
Juu en enää mene sinne. Mulla oli kaksi hammasta jotka piti paikata ja sovittiin että paikkaa toisen tällä kertaa ja ensi kerralla toisen ettei tule niin kalliiksi. Ei siis mitään akuuttia. Tämä lääkäri paikkasi molemmat kuitenkin ja lasku 350. Tuli vähän kusetettu olo vaikka olihan se hyvä saada kerralla kuntoon, mutta oli ihan muuta sovittu alkuun. Sillä hetkellä ei olisi ollut varaa siihen summaan, mutta olihan se kaivettava kuvetta. Sen jälkeen ovatkin soitelleet ja aika aggressiivisesti tosiaan ovat varaamassa aikaa. Olen muutenkin tullut aika epäluuloiseksi näiden yksityisten suhteen, hampaat on kuitenkin sellainen asia että on aika vaikea sanoa vastaan hammaslääkärille. Välillä laskut olleet ihan järjettömiä.
Varmasti yksityisellä hammaslääkärit haluavat tehdä kaikkea ylimääräistä, joka ei olisi välttämätöntä. Pääasia, että saavat vain rahastaa asiakasta kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus, paitsi että minulle aika varattiin ja piti ottaa yhteyttä jos sen halusi perua. Kun sain kiinni vihdoin henkilön Oralilta, totesin että jos minulle varataan aikoja, teen sen jatkossa ihan itse.
Oho no tuon luulisi olevan jo laitonta!
Tästä voisi tehdä juttuvinkkiä lehtiin
Kannattaa poistaa se suoramarkkinointilupa sieltä Oralin asiakasrekisteristä. Ja seuraavalla kerralla kun tilaatte verkon yli mitään, miettikää tarkkaan, mihin kaikkiin loottiin sen hyväksyntäruksin laitatte.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa poistaa se suoramarkkinointilupa sieltä Oralin asiakasrekisteristä. Ja seuraavalla kerralla kun tilaatte verkon yli mitään, miettikää tarkkaan, mihin kaikkiin loottiin sen hyväksyntäruksin laitatte.
Mitenhän sen voi poistaa, eiköhän ole tehty vaikeaksi... ja jos asioi Oralilla ne vaatii laittamaan rukseja niihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa poistaa se suoramarkkinointilupa sieltä Oralin asiakasrekisteristä. Ja seuraavalla kerralla kun tilaatte verkon yli mitään, miettikää tarkkaan, mihin kaikkiin loottiin sen hyväksyntäruksin laitatte.
Mitenhän sen voi poistaa, eiköhän ole tehty vaikeaksi... ja jos asioi Oralilla ne vaatii laittamaan rukseja niihin
Viestin perässä on aina ohjeet, miten voi lopettaa sen markkinoinnin. Ihan jo lain vaatimuksesta. Eikä suoramarkkinointia voi pakottaa, eli todnäk se on ollut siellä valmiiksi hyväksyttynä, mutta asiakkaan pitää osata poistaa se itse.
Oletko ap koskaan ollut asiakkaana ko. hammasl.asemalla? Mieheni on ollut tyytyväinen tuohon ajanvaraustapaan. Hän on ollut saman lekurin asiakkaana noin 10 vuoden ajan. Ennen koronaa hän sai uuden ajan käynnin yhteydessä. Nyt on ollut tuo yhteydenotto vasta lähempänä uuden käynnin ajankohtaa. Hänelle tulee textari juuri siten kun kirjoitit ja pyydetään vahvistamaan sopiiko asiakkaalle varattu aika esim. vastaa kirjoittama vastausviestiin M ja sitten sieltä taisi tulla, että heiltä tulee vielä jatkossa muistutus ajanvarauksesta. Mieheni mielestä palvelu on ollut helppo ja vaivaton hänelle. Ymmärrän huolesi vanhuksia kohtaan joille viestittelymuoto saattaa muutenkin olla hämmentävää. Pitäiskö vaan olla rohkea suomalainen ja jutella lääkäriasemalla omista toiveista. En itse ole koskaan saanut tuollaista viestiä, mutta en ole siellä koskaan asiakkaana ollut, mutta harkinnassa on koska muuton takia harmittavasti entinen hammaslääkäri jäi liian pitkän matkan taakse.
Oletkohan aikoinaan suostunut 'recall'-systeemiin?
Yleensä sovitaan myös aikatoive; aamu-/iltapvä tai ilta-aika.
Silloin sinulle hammaslääkärisi vastaanoton toimistoihminen/hhoitaja ehdottaa tarkastusaikaa, ettei pääse tarkastusväli venähtämään vuosikausiksi.
Aikoinaan noita 'kutsukortteja' (ennen nettiaikaa ihan etanapostilla kulkivat) kirjoittelin, mutta perään en kyllä soitellut, jos asiakas ei vahvistanutkaan ehdotettua aikaa.
Oralilla voi todella olla asiakaspula koronan takia, siksi myös soittelevat, ettei päivään tule tuottamatonta tyhjäkäyntiä.
Aggressiivinen mainosta ja peräänsoittelu voivat kyllä karkottaa asiakkaita. Eli ei hyvä strategia!
Jouduin aikanaan maksamaan heille käyttämättömän ajan, jota en ollut varannut. Tapahtumasta on vuosia, mutta Oral-boikottini on ikuinen.
Puhdasta kstusta koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan aikoinaan suostunut 'recall'-systeemiin?
Yleensä sovitaan myös aikatoive; aamu-/iltapvä tai ilta-aika.
Silloin sinulle hammaslääkärisi vastaanoton toimistoihminen/hhoitaja ehdottaa tarkastusaikaa, ettei pääse tarkastusväli venähtämään vuosikausiksi.
Aikoinaan noita 'kutsukortteja' (ennen nettiaikaa ihan etanapostilla kulkivat) kirjoittelin, mutta perään en kyllä soitellut, jos asiakas ei vahvistanutkaan ehdotettua aikaa.
Oralilla voi todella olla asiakaspula koronan takia, siksi myös soittelevat, ettei päivään tule tuottamatonta tyhjäkäyntiä.
Aggressiivinen mainosta ja peräänsoittelu voivat kyllä karkottaa asiakkaita. Eli ei hyvä strategia!
En ole suostunut mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus, paitsi että minulle aika varattiin ja piti ottaa yhteyttä jos sen halusi perua. Kun sain kiinni vihdoin henkilön Oralilta, totesin että jos minulle varataan aikoja, teen sen jatkossa ihan itse.
Muistisairaalle äidilleni tuli myös samanlainen ajanvarausilmoitus, joka piti itse perua. Äiti ei pääse mihinkään ilman saattajaa, ei tiedä mikä päivä (tai vuosi) on eikä osaa käyttää puhelinta. Onneksi näin kirjeen, soitin Oralille ja ilmoitin että äidilleni ei saa lähettää enää mitään postia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa poistaa se suoramarkkinointilupa sieltä Oralin asiakasrekisteristä. Ja seuraavalla kerralla kun tilaatte verkon yli mitään, miettikää tarkkaan, mihin kaikkiin loottiin sen hyväksyntäruksin laitatte.
Mitenhän sen voi poistaa, eiköhän ole tehty vaikeaksi... ja jos asioi Oralilla ne vaatii laittamaan rukseja niihin
Viestin perässä on aina ohjeet, miten voi lopettaa sen markkinoinnin. Ihan jo lain vaatimuksesta. Eikä suoramarkkinointia voi pakottaa, eli todnäk se on ollut siellä valmiiksi hyväksyttynä, mutta asiakkaan pitää osata poistaa se itse.
Tekstarin perässä ei kyllä tällaista ohjetta ole. On vain linkki oral.fi
Vierailija kirjoitti:
Jouduin aikanaan maksamaan heille käyttämättömän ajan, jota en ollut varannut. Tapahtumasta on vuosia, mutta Oral-boikottini on ikuinen.
Puhdasta kstusta koko homma.
Sinuna olisin tehnyt rikosilmoituksen, enkä maksanut
Vierailija kirjoitti:
Jouduin aikanaan maksamaan heille käyttämättömän ajan, jota en ollut varannut. Tapahtumasta on vuosia, mutta Oral-boikottini on ikuinen.
Puhdasta kstusta koko homma.
Noinhan voi helposti käydä, jos he lähettävät ajanvarausilmoituksen, joka pitää itse perua, ja sitten posti hukkaa kirjeen. Sellaisen systeemin vielä jotenkuten hyväksyn, että aika pitää itse vahvistaa tai se peruuntuu automaattisesti. Mutta tuo on törkeää, että ihmisille lähetellään ajanvarauksia ja peritään niistä maksu, vaikka ihminen ei olisi saanut tietoa varatusta ajasta.
Mua ahdistelee Mehiläinen samalla asialla. S-postia, tekstareita ja soittoja. Olen Oralin asiakas ja sieltä taas ei ole minuun oltu yhteydessä.
On kyllä törkeää!