Asiakaspalvelun taso
Olen niin kyllästynyt siihen, että rahallakaan ei saa palvelua nykyään. Hoidan tässä juuri hieman perustapausta haastavampaa vakuutusjuttua (mutta ei mikään ylivaikea kuitenkaan) ja tässä on nyt 2,5 kk asiaa selvitetty. Lähetetty vääriä papereita, rastit olleet väärässä paikassa, ... kukaan ei vastaa mistään, vakuutusyhtiö pallottaa asiaa toiselle taholle, jotka väittävät että vakuutusyhtiö vastaa. Viesteihin ei vastaa, puhelimella pääsee kyllä asiakaspalveluun, jossa joku elämään kyllästynyt puhelinvirkailija vaan pällistelee asiaa hetken, toteaa että pyytää jonkun kokeneemman olemaan yhteydessä ja ehkä joskus viikon päästä sitten joku palaa asiaan, tai sitten ei.
Itsehän olen ajat sitten kaikki paperit toimittanut, ja kaikkien ohjeiden mukaan täyttänyt myös erilaiset hyväksymiset jne.
En vaan jaksa ymmärtää, mikä on niin vaikeaa. Miksei yksi taho voi vaan hoitaa asiaa valmiiksi, vaan kaikki vaan levittelevät käsiään ja homma venyy ja vanuu. Sama ilmiöhän on monessa muussakin, pankit, posti jne. Palvelua ei yksinkertaisesti saa tai sen taso on surkeaa. Ja itse pitää tietää kaikki lainsäädännöt jne, jotta osaa pyytää oikeita asioita tai edes oikeita dokumentteja täytettäväksi.
Mikä tätä maailmaa vaivaa?
Ja ei, en ota halvinta mahdollista vaan yritän palveluissakin valita kattavan ja järkevän paketin, mutta kun edes rahaa laittamalla tiskiin ei vaan palvelua saa. Jos olisi varaa, palkkaisin yksityissihteerin hoitamaan asiani, no, eipä ole.
Kommentit (4)
Nojoo, nämä puhelinpalvelut ovat kyllä ihan surkea vitsi. Kaikki pitäisi hoitaa netissä, mikä sinänsä on ihan fine niin kauan kuin homma sujuu. Vaan eipä sieltä mitään ihmiskontaktia (ainakaan älyllistä) saa, jos ja kun on vähän monimutkaisempaa kokonaisuutta mihin tarvittaisiin neuvoa.
Joo, hoidin juuri melkein vuoden verran äitini autoon liittyvää lunastussotkua. Äiti vielä syytön osapuoli. Tosiaan 11 kuukautta meni onnettomuudesta siihen, että sai rahat tilille.
Lisäksi tapaukseen liittyi henkilövahinkoja (mikä siis on se syy, että minä asiaa hoidin). Eivätkä olleet ihan helpoimmasta päästä nekään, lääkärit, kuntoutukset jne. Joka välissä vakuutusyhtiössä venkoiltiin, oli viikkojen viivettä lääkäriin pääsyssä, ja kukaan ei tiennyt mitään tai osannut auttaa.
Aivan surkeaa. Jos jaksaisin, tekisin tästä somejutun ja jakaisin, mutta en vaan enää jaksa.
Olen ollut töissä vakuutusyhtiössä ja meillä ongelma oli sataprosenttisesti työnjohdollinen.
Jokainen joutui vastaamaan puhelimeen koulutuksesta ja työtehtävistä riippumatta. Niinpä sekä asiantuntijatöitä että rutiinitöitä tekevät joutuivat koko ajan keskeyttämään työnsä puhelimen pirahdukseen. Asiantuntijalla meni vähän kauemmin päästä takaisin keskeytyneeseen työtehtävään kiinni.
Lisäksi paletti, mikä piti osata, oli niin laaja, että suurinta osaa asioista käsitteli max. kerran kuussa. Ei siis mitään rutiinia niiden tekemiseen, meni hirveästi aikaa ihmettelyyn joka kerta.
Sitä se on, kun kaikki tehdään minimin mukaan ja voittoa maksimoidaan. Ja kuluttajat juoksevat halvimman perässä.
Olen itse miettinyt, että jos olisin päättävässä asemassa jossain tällaisessa yrityksessä, alkaisin tarjota kalliimpia palveluita, joihin kuuluisi myös kattavammat asiakaspalvelut. Varmasti olisi kysyntää.