Polkupyörien kuljetus VR:llä ihan ala-arvoista
Hankalassa paikassa, vain muutama paikka per juna ja aina täynnä ylimääräisiä pyöriä niin, että oma ei meinaa mahtua.
Olisiko aika rempata junat nykypäivän mukaiseksi tältä osin?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Se kattoripustusjuttu on aivan käsittämätön. Testasiko suunnittelija sitä kertaakaan itse?
Ei varmaan, tai jos testasi, niin testaaja oli 2 metrinen, vahva mies. Mä muutin uuteen kerrostaloon, jonka pyöräkellari oli varmaan saman suunnittelijan käsialaa. Aivan käsittämättömän pöljää. Miten ne pienet naiset ym jaksaisi niitä pyöriä nostella?
Vierailija kirjoitti:
Pysykää pois sieltä junasta niiden fillareiden kanssa. Viette viiden ihmisen paikan ruuhkajunassa.
Nyt puhuttiin pitkän matkan junista. Pysy poissa keskustelusta, jos et tiedä mistä edes puhutaan.
Kertokaa tietämättömälle, miten tuo ripustusjuttu toimii/ei toimi. Oon nähnyt sen, mutta en käyttänyt.
Aika nihkeää mainostaa firmaa vihreäksi, jos eivät viitsi panostaa siihen, että pyörien kuljetus olisi helppoa ja kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykää pois sieltä junasta niiden fillareiden kanssa. Viette viiden ihmisen paikan ruuhkajunassa.
Nyt puhuttiin pitkän matkan junista. Pysy poissa keskustelusta, jos et tiedä mistä edes puhutaan.
Viittitkö osottaa missä kohtaa mainitaan pitkän matkan juna?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa tietämättömälle, miten tuo ripustusjuttu toimii/ei toimi. Oon nähnyt sen, mutta en käyttänyt.
Nostat pyörän eturenkaan seinällä olevaan koukkuun roikkumaan. Vaatii vähän muskelia, mutta sitähän löytyy!
Niihin kattoripustimiin en enää laita, kun niillä rikkoutuu pyörän kori, mutta kun lukitsee ja jättää jalan varaan pyörän, niin on ainakin toistaiseksi ihan turvallisesti matkustanut. Joskus on kyllä ollut ylimääräisiä pyöriä, ja joskus myös joku jättänyt matkalaukkunsa siihen.
Saksassa junissa on ihan omat pyörävaununsa. Sama tänne, niin junamatkailu lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kattoripustusjuttu on aivan käsittämätön. Testasiko suunnittelija sitä kertaakaan itse?
Ei varmaan, tai jos testasi, niin testaaja oli 2 metrinen, vahva mies. Mä muutin uuteen kerrostaloon, jonka pyöräkellari oli varmaan saman suunnittelijan käsialaa. Aivan käsittämättömän pöljää. Miten ne pienet naiset ym jaksaisi niitä pyöriä nostella?
Osta kunnon pyörä. Painaa alle kymmenen kiloa ja sen nostaa nainenkin helposti seinälle.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen trollialoitus. Sairas mieli saa tehtailemaan tällaisia, jotta ihmiset välttäisivät pyörän kuljettamista junassa. Kuten tiedätte, pyörille varataan lisämaksusta paikka lippua ostettaessa. Näin ollen siellä on paikka varattuna eikä suinkaan ylimääräisiä pyöriä.
Juu, mutta kaikki eivät tajua sitä, että paikka pitää varata.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa junissa on ihan omat pyörävaununsa. Sama tänne, niin junamatkailu lisääntyy.
Suomessakin oli ennen tavaravaunuja junissa.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa junissa on ihan omat pyörävaununsa. Sama tänne, niin junamatkailu lisääntyy.
Juu, mikäpä siinä, jos fillaristit maksaa sen uuden vaunun omien ja pyöriensä lippujen hinnoissa.
Niitä on todellakin ihan mahdoton käyttää. Polkimet ja ohjaustangot menevät toisten pyörien väliin, jos on laukkuja tms. vielä enemmän jumiin. Kerran en saanut pyörääni irti keskimmäiseltä paikalta, piti ihan ärähtää konduktöörille joka oli sitä mieltä että ”kyllä sinä sen saat”. En todellakaan olisi saanut. Enkä toista kertaa lähde VR:n pyöräpakoille.
Onko niissä pyöräpaikoissa joita on maksanut, muiden pyöriä?
Vierailija kirjoitti:
Onko niissä pyöräpaikoissa joita on maksanut, muiden pyöriä?
Joo ja sitten sinne on ehkä tungettu lastenvaunut tms.
Tuttua juttua. Kuljen itse säännöllisesti junalla osan työmatkasta (noin 40 km, kaukojuna). Kyllästyin tuohon temppuiluun pyörän kanssa. Ostin taittopyörän. Ei tosiaan mikään mukava ajella, mutta onneksi pyöräilymatkat ei oo pitkiä.
Taittopyörän etu on toki myös se, että sen saa otettua toimistolle sisään, ei pelkoa varastamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa junissa on ihan omat pyörävaununsa. Sama tänne, niin junamatkailu lisääntyy.
Juu, mikäpä siinä, jos fillaristit maksaa sen uuden vaunun omien ja pyöriensä lippujen hinnoissa.
Niinkuin vanhemmat maksaa lastenvaunut ja invalidit pyörätuolin, sokeat opaskoiran ja turistit isot matkalaukkunsa? Eikä sun muutenkaan kannata kustannuksista huolehtia, kun et ole kuitenkaan nettomaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykää pois sieltä junasta niiden fillareiden kanssa. Viette viiden ihmisen paikan ruuhkajunassa.
Nyt puhuttiin pitkän matkan junista. Pysy poissa keskustelusta, jos et tiedä mistä edes puhutaan.
Paikallisjunissa ON pyöräosastot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykää pois sieltä junasta niiden fillareiden kanssa. Viette viiden ihmisen paikan ruuhkajunassa.
Nyt puhuttiin pitkän matkan junista. Pysy poissa keskustelusta, jos et tiedä mistä edes puhutaan.
Viittitkö osottaa missä kohtaa mainitaan pitkän matkan juna?
Oletko nähnyt paikallisjunissa ripustuskoukkuja?
No ei ole!
Se kattoripustusjuttu on aivan käsittämätön. Testasiko suunnittelija sitä kertaakaan itse?