Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Olen raskaana 19. viikolla. Miksi minun pitäisi olla huolissani sikainfluenssasta?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Korkeakuumeinen (yli 39 astetta) monipäiväinen virusinfektio vaikuttaa sikiön kehitykseen. Keskiraskaudessa vaarat kohdistuvat lähinnä aivojen poimuuntumiseen ja aivojen lohkojen kehitykseen. Vaikeat kehityshäiriöt tässä vaiheessa aiheuttavat keskivaikeaa tai vaikeaa kehitysvammaisuutta sikiölle.
Lisäksi olet itse suuremmassa riskissä saada jälkitauteja koska immuunipuolustuksesi on heikentynyt raskauden vuoksi.
Nämä sanottuani sanon vielä: huolissaan voi ja saa olla mutta ei paniikissa.