Foodora ja rahojen palautus
Hei vaan kaikille!
Eilen sattui pieni moka ja peruin välittömästi tilauksen, nyt kun etsin muiden kokemusta kyseisestä tilanteesta, ei hyvälle vaikuta. Rahoja ei ole jopa kuukausiin kuulunut. Onko kellään vastaavaa kokeista? Saitteko rahoja koskaan takaisin ja miten asia eteni.
Kyse on vain 22€, mutta kyse on ihan periaatteesta.
Sillä nyt mitä olen lukenut muiden kokemuksia, varmistuksen määrä kasvaa. En ole koskaan aikaisemmin ollut tälläisessä tilanteessa.
Kommentit (15)
Tilauksen peruuttaminen onnistuu vain, mikäli ravintola ei ole aloittanut jo tilauksesi valmistamista. Näet tämän tiedon “Tilaukseni” alta kohdasta “Aktiiviset tilaukset”. Mikäli ravintola on vastaanottanut tilauksesi, mutta ei ole vielä aloittanut sen valmistamista, voimme peruuttaa tilauksesi ja saat rahasi takaisin. Ota vain meihin yhteyttä chatissamme peruuttaaksesi tilauksesi. Mikäli ravintola on jo aloittanut tilauksesi valmistamisen emme valitettavasti voi peruuttaa tilaustasi enää.
Ravintola oli jo mennyt kiinni, tilaus olisi tullut vasta tänään klo 11. Joten peruin sen heti kun tuli se ilmoitus missä näkyy aika, että milloin ruoka saapuu (kellonaika yms)
Peruutuksen jälkeen tuli viesti, että harmi että peruin, muta saat rahat kyllä takaisin. Se, mitä olen nyt lukenut netistä muiden kokemuksia ei vaikuta hyvälle. En ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa ja en tiedä miten minun kuuluisi edetä. Siksi olisin kiitollinen jos joku tietää ja neuvoiksi tai kertoisi omia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tilauksen peruuttaminen onnistuu vain, mikäli ravintola ei ole aloittanut jo tilauksesi valmistamista. Näet tämän tiedon “Tilaukseni” alta kohdasta “Aktiiviset tilaukset”. Mikäli ravintola on vastaanottanut tilauksesi, mutta ei ole vielä aloittanut sen valmistamista, voimme peruuttaa tilauksesi ja saat rahasi takaisin. Ota vain meihin yhteyttä chatissamme peruuttaaksesi tilauksesi. Mikäli ravintola on jo aloittanut tilauksesi valmistamisen emme valitettavasti voi peruuttaa tilaustasi enää.
Eli vaihtoehdot ovat:
1) Tilaus ehdittiin perua, et saanut ruokaa ja saat rahasi takaisin
2) Tilausta ei enää voinut perua, sait ruokasi etkä saa rahojasi takaisin.
Mutta sellainen vaihtoehto ei ole mahdollinen, että rahat meni mutta ruokaa ei koskaan tullut.
No jos nyt vaan odottelisit niitä rahoja. Nyt on muutenkin viikonloppu, joten rahaliikenne tuskin kulkee mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt vaan odottelisit niitä rahoja. Nyt on muutenkin viikonloppu, joten rahaliikenne tuskin kulkee mihinkään suuntaan.
Näin siinä täytyy tehdä, haluisin vaan tietää miten etenen jos myös käy niin, että rahoja ei ole kuukausiin kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt vaan odottelisit niitä rahoja. Nyt on muutenkin viikonloppu, joten rahaliikenne tuskin kulkee mihinkään suuntaan.
Näin siinä täytyy tehdä, haluisin vaan tietää miten etenen jos myös käy niin, että rahoja ei ole kuukausiin kuulunut.
Tule kysymään kuukauden päästä. Teet ongelman asiasta mikä ei ole vielä edes ongelma.
Oma kokemus erilaisesta tilanteesta: tilattiin foodoran kautta, saatiin yksi väärä annos. Soitin ravintolaan, tein reklamaation (sivuilla luki, että näinkin voi toimia, on nopeampi väylä kuin reklata foodoran kautta), ravintola lupasi laittaa hyvityksen. Pian, ehkä samana päivänä (?) tuli foodoralta viesti, että asia hyvitetään. Rahoja ei kuulunut. Viikon päästä otin yhteyttä foodoran chatissa ja kyselin rahoja. Chat-aspa laittoi hyvityksen maksuun siinä heti, rahat tulivat parin päivän sisällä. Jäi sellanen olo, että olisiko hyvitystä ikinä oikeasti maksettu ilman perään kyselyä.
Jaahas.. ei se oma keittiö taida ollakaan niin huono idea.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus erilaisesta tilanteesta: tilattiin foodoran kautta, saatiin yksi väärä annos. Soitin ravintolaan, tein reklamaation (sivuilla luki, että näinkin voi toimia, on nopeampi väylä kuin reklata foodoran kautta), ravintola lupasi laittaa hyvityksen. Pian, ehkä samana päivänä (?) tuli foodoralta viesti, että asia hyvitetään. Rahoja ei kuulunut. Viikon päästä otin yhteyttä foodoran chatissa ja kyselin rahoja. Chat-aspa laittoi hyvityksen maksuun siinä heti, rahat tulivat parin päivän sisällä. Jäi sellanen olo, että olisiko hyvitystä ikinä oikeasti maksettu ilman perään kyselyä.
Joskus firmoilla voi olla politiikkana, että ensimmäisellä kerralla ei tehdä mitään ja lasketaan sen varaan että osa väsyy ja luopuu vaatimuksestaan. Ainoastaan niille ärhäkkäimmille ja aktiivisimmille palautetaan.
Ei ole palautettu, vaikka kuukausi sitten luvattiin. Yksi annos puuttui tilauksesta.
Foodoran kielitaidottomat ja laiskat lähetit syö usein kuormasta. Esim. BurgerKing on jo alkanut sinetöimään tarralla ranskalaisten perunoiden paperipussit, jotta niistä ei napsita makupaloja matkalla ravintolasta asiakkaalle.
Itse poistin Foodoran appin ja tilin jo kauan aikaa sitten käytöstä. Eipä tuo Wolt ole yhtään sen parempi, poistan senkin kunhan krediitit on käytetty.
Liian monta kertaa on ruoat menny väärään osoitteeseen, toimitus on ollu tunteja myöhässä, ruoat on ihan kylmiä, aspa ei vastaa moneen viikkoon jne. Antaa olla. Haen mieluummin itse.
Tilasin ruoka Foodora marketista, lähetti ei löytänyt minun osoitetta. Tuli ilmoitus puhelimeen "tilaus peruttu". Rahat luvattiin palauttaa , ei vain kuulu rahoja takaisin. Viikko sitten maksoin tilauksen , ja se sitten peruttiin.
Tietysti tulee mukavasti katetta tällaisella meiningillä , mutta ei tuo oikein reilua ole. Kaks kertaa olen asiasta huomauttanut , ei vaan tilille tule. Parista kympistä kysymys , mutta en nyt ihan lahjaksi tälle puljulle niitä haluaisi antaa.
Kaksi kertaa eripäivinä ravintola peruutti itse minun tilaukseni ja foodora takavarikoi minun rahani. Minua ei voi vähempää kiinnostaa mikään sairas sönkötys. Virhe on heidän päässä eikä minun, joten rahat kuuluu palauttaa heti välittömästi mutisematta mitään turhia. Oli sitten viikonloppu tai ei, niin rahat kuuluu palauttaa asiakkaalle heti samantien, jotta hän voi hyödyntää ne muuhun. Jos he eivät pysty rahoja palauttamaan, niin euro korkoa per tunti on sopiva hyvitys!!!
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus erilaisesta tilanteesta: tilattiin foodoran kautta, saatiin yksi väärä annos. Soitin ravintolaan, tein reklamaation (sivuilla luki, että näinkin voi toimia, on nopeampi väylä kuin reklata foodoran kautta), ravintola lupasi laittaa hyvityksen. Pian, ehkä samana päivänä (?) tuli foodoralta viesti, että asia hyvitetään. Rahoja ei kuulunut. Viikon päästä otin yhteyttä foodoran chatissa ja kyselin rahoja. Chat-aspa laittoi hyvityksen maksuun siinä heti, rahat tulivat parin päivän sisällä. Jäi sellanen olo, että olisiko hyvitystä ikinä oikeasti maksettu ilman perään kyselyä.
Ei olisi. Täällä vastaavanlainen tilanne. 4 viikkoa odotellut rahoja takaisin tilauksesta, joka vietiin väärään paikkaan mitä en koskaan saanut. Kolmannen kerran kyselin tänään viimeksi ja nyt laittoivat (taas) heti maksuun, saa nähä tuleeko. Ekalla kerralla hyvitys vahingossa poistunut heiltä ja toisella kerralla ei ole mennyt eteenpäin. Kolmatta selitystä ootellessa. Meneeköhän niillä sitten niin huonosti, että rahanpalautukset ja hyvitykset yritetään kiertää viimeseen asti.
Mitä tilausehdot, joita noudattamaan olet tilatessasi sitoutunut, sanovat asiasta?