Rakasti.fi verkkokauppa huijausta!
Rakasti.fi verkkokauppa mainostaa aggressiivisesti Facebookissa. Esiintyy suomalaisina nuorina yrittäjinä, mutta todellisuudessa on kiinalainen huijausnettikauppa. Tuotteet on kiina-kamaa suoraan tehtaalta ja palautus tapahtuu omakustanteisesti Hollantiin. Älä ihmeessä tilaa täältä mitään!
Kommentit (42)
Ja ongelma oli?
Kaikkihan tuota tekee.
Joo äitini erehtyi tilaamaan, mainoksen takki oli olevinaan villaa mutta 100%polyester luki pesulapussa. Muutenkin ihan sekundatuote. Muistutti mainoksen takkia vain etäisesti. Palautuksesta saa maksaa pahimmillaan 30e...
Onko tämä samaa sarjaa kuin se taannoinen "Liminka Suomi" -verkkokauppa, jolla ei ollut Suomen ja Limingan kanssa MITÄÄN tekemistä?
Jos suomalaista yritystä etsii niin kannattaa katsoa löytyykö suomalainen Y-Tunnus saitilta, ja halutessaan voi vilkaista YTJ:stä yrityksen tiedot. Tietty jos on vain läpitilausyritys niin niitä on vaikeampi tunnistaa. Palautusehdot kannattaa aina katsoa oli minkämaalainen yritys tahansa ne on eri maissa hyvin erilaiset.
rakasti.fi-sivulla sanotaan selvästi:
Palvelun nimi ja / tai myynti:
Yrityksen nimi: XIE MAO SHENG
Rekisterinumero:: 91341700394204785P
osoite: 2. kerros, rakennus 2, sähköisen informaation teollisuuspuisto, taloudellisen ja teknologisen kehityksen alue, Chizhoun kaupunki, Anhuin maakunta, Kiina.
Puhelinnumero: +8618658851141
Kyllä ostajalla on oikeus ja velvollisuus vähän selvittää, minne rahansa ja luottokorttinsa tunkee. Jos kuvittelee, luulee ja olettaa, on turha vinkua että huijattiin. Harmittaa varmasti, mutta mikään tuolla sivulla ei herätä luottamusta, ihan huonosta kielestä alkaen. Noita on paljon ja uskon, että moni sokaistuu kivoista kuvista ja luovuttaa korttinsa tiedot ihan mihin vain.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä samaa sarjaa kuin se taannoinen "Liminka Suomi" -verkkokauppa, jolla ei ollut Suomen ja Limingan kanssa MITÄÄN tekemistä?
Limingan kanssa samaan aikaan mainosti talvikauppa.com, ihan samoja fleecekalsareita, toisella sivulla ne oli fleeceä, toisella kashmiria, kuvat oli samat.
Nyt talvikauppa.com myy hyvin erilaista tavaraa, englanniksi. Miten tuolle sivulle eksyisi kukaan ostamaan noita?
Ainakin Klarna toimi tuossa maksuvaihtoehtona, uskoisin ,ettei se ihan pas ka hommiin mukaan lähde?
Tilasin kengät, tuli aivan väärä tuote, ei tarvinnut palauttaa, koska lähettäjän virhe,, sain oikeat, kun tein valituksen asiasta!128
Siis kuka tilaa yrityksestä jossa ensinnäkin ainoat kontaktitiedot on sähköpostiosoite "support". Huonoa suomea, kaikin puolin todella epäluotettavan oloinen.
Onko tuo joku konekäännös ja yrittää olla suomenkielinen käännös sanalle "loved"? Koska on aika typerä nimi.
Onneksi on niin kökkö verkkosivu, että jos omaa vähääkään tekstin- tai kuvanlukutaitoa, niin osaa epäillä vedätystä. Hinnat on myös todellakin liian hyvät ollakseen totta.
Ha, kun etsii Googlesta niiden Facebookissa olevan kuvan naamakuvan, löytyy vaikka mitä. Mikä lie stock kuva siihen kaivettu, oikein huokuu luotettavuus...
Vierailija kirjoitti:
Joo äitini erehtyi tilaamaan, mainoksen takki oli olevinaan villaa mutta 100%polyester luki pesulapussa. Muutenkin ihan sekundatuote. Muistutti mainoksen takkia vain etäisesti. Palautuksesta saa maksaa pahimmillaan 30e...
Dementian oire jos lähtee tuollaisesta ilmiselvästä huijarikaupasta tilaamaan.
No niin tässä yritän palauttaa paitaa, joka oli sopimaton. Saapa nähdä miten käy. Onneksi Klarnalla tilasin. En maksanut mitään.
Oliko kallis palautus? Itsekin olen palauttamassa kolmenkymmenen euron mekon ja mietin palautushintaa.
Noita kauppoja on Facebookissa tullut vastaan nyt hämmentävän runsaasti. Vielä enemmän hämmentävät ne ihmiset, jotka niistä oikeasti tilaavat ja jotka tägäävät mainosten alle kavereitaan. Suurin osa "Paketti tuli nopeasti, tuote oli ihana ja tilasin heti kolmet lisää! <3<3<3" -kommenteista on kuitenkin keinotekoisia, eivät oikeilta ihmisiltä.
Huijauskauppojen mainoksista tunnistaa kyllä hetken tiirattuaan, että jaa, tämä on taas tällainen. Kieliasukaan ei yleensä ihan sovi suomalaiseen suuhun ja nuo mainokset noudattavat yleensä keskenään aika samaa kaavaa mm. emojirivistöineen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Klarna toimi tuossa maksuvaihtoehtona, uskoisin ,ettei se ihan pas ka hommiin mukaan lähde?
Tämä onkin tässä juuri se ongelma. Tilasimme myös koska maksunvälittäjänä klarna. Klarna kyllä mieluusti ottaa rahat ja tarvitaessa siirtää ne perintään. Tuotteet tuolta kaupasta nyt sellainen 1kk myöhässä. Ihmisten ostokokemusten pohjalta tässä on tulossa muutaman kympin oppi siitä mihin p*sk'**n sitä taas kätensä on lykännyt.
Tutustukaa ihmiset ehdottomasti siihen mistä olette ostamassa ja mitä. Se kommentti mitä tuossa oli siitä että samaa kiina tavaraa se on mitä muutkin myy on sillä erotuksella että ns. isommilla ketjuilla on laadunvalvonta, omat mallit ja rehelliset toimintatavat. Rehellisillä toimintavoilla viittaan siihen että tuotteet ovat sitä mitä myydään.
Oletteko muuten miettineet onko tuollaiset sekundatuotteet edes turvallisia? Onko niissä aineosia mitkä ovat esimerkiksi allergisoivia.
Apua mulla tulee tästä vaan mieleen se Helena Saaren kommentti
En ollut kuullutkaan tällaisesta, mitä siellä mainoksissa sitten selittävät?