Rakasti.fi verkkokauppa huijausta!
Rakasti.fi verkkokauppa mainostaa aggressiivisesti Facebookissa. Esiintyy suomalaisina nuorina yrittäjinä, mutta todellisuudessa on kiinalainen huijausnettikauppa. Tuotteet on kiina-kamaa suoraan tehtaalta ja palautus tapahtuu omakustanteisesti Hollantiin. Älä ihmeessä tilaa täältä mitään!
Kommentit (42)
Itse tilasin rakastilta jumpsuitin. Toimitus kesti kauan, mutta laatu on parempi kuin olettaisi. Ei siis tietenkään mitään huippulaatua, mutta ihan ok. Näyttää suurin piirtein samalta kuin mitä kuvassa, isona miinuksena tietenkin se että tuotteet tulee jostain kiinasta, vaikka nettisivuilta saa sellaisen kuvan että olisi jotenkin suomalainen yritys.
Jouduin tämän firman takia kuolettamaan Visani, sillä kun yritin tehdä tilauksen, kortilla ailkoi käydä vipinä. Pankista soitettiin, että Visa Creditilläni on epäilyttävää toimintaa. Nyt tässä ollaan viikko ilman korttia, ennen kuin saan uuden Älkää ostako!
Tilasin riskillä ja onneksi se kannatti. Kyllähän siinä muutama viikko kesti, että tuotteet tulivat, mutta olivat kyllä kuten kuvassa ja tulevat käyttöön. Maksu Ok Klarnan kautta.
Ihmettelin itsekin tuota nimeä, joka jo sinällään on outo. Katsoin googlesta kokemuksia, ja kas, ihan ensimmäisenä pomppasi otsikko: "näin tunnistat huijausfirman". Eipä olisi enempää tarvinnut tutustua, mutta katsoin ne kokemuksetkin. Jotain todella upeita ja ihmeellisiä kenkiä olivat tavalliset pirkot ja kaarinat muka heti tilanneet useampia pareja, kun olivat niiiin hyvät jalassa. Juuei, ei jatkoon.
Vagabondsuomi.fi - siinä yksi huijaussivusto lisää. On poistettu, mutta valitettavasti ehdin tilata sieltä.
Mulla on myös mekko, jonka haluan palauttaa. Onneton olen jo maksanutkin sen ja palautusosoitetta en vaan löydy. Lähetin viestejä supporti@rakasti.fi -osoitteeseen, ei vastausta. Mitenkähän tässä pitäisi toimia?
Kuinka hölmöjä ihmiset ovat, kun jatkuvasti haksahtavat kaikkiin mahdollisiin huijauksiin? Eikö mikään, ei sitten mikään, laita hälytyskelloja soimaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hölmöjä ihmiset ovat, kun jatkuvasti haksahtavat kaikkiin mahdollisiin huijauksiin? Eikö mikään, ei sitten mikään, laita hälytyskelloja soimaan?
Ei se välttämättä aina ole helppo erottaa mikä on huijausta, etenkin jos maksu on Klarnan kautta. Tarkkana saa olla ja tehdä taustatyötä. Myös feikit asiakasarviot voivat helposti hämätä.
Miten teillä onnistui palautukset?
Itse olen tosi nirso nettitilaaja, tilaan harvoin ja aina selvitän tarkkaan firman tiedot, luen kokemuksia jne. Jostain ihmeen syystä oli pimeä hetki aivokopassa ja erehdyin tilaamaan kaksi haalaria Rakastilta. Toimituksessa (Kiinasta - tajusin tämän vasta tilattuani) kesti kauan ja laatu on aivan järkyttävän huonoa. Sähköpostiini kyllä vastattiin nopeasti ja sain palautusosoitteen Hollantiin. Vien paketin tänään postiin ja suhtaudun asiaan niin, että maksan tässä rangaistusoppirahat. V...ttaa joka sekunti kun ohjeiden mukaan paketoin palautusta ja kirjoittelen osoitetta. Mutta opikseni otin asiassa, jonka luulin jo alun perin oppineeni. Eli en suin päin tilaa mitään mistään, ellen ensin perehdy asiaan. Klarnan lasku on tauolla, joten mitään en joutune lattiaräteistä maksamaan. Mutta palautuksen postimaksu lienee korkea. Kerron myöhemmin, kuinka korkea.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tosi nirso nettitilaaja, tilaan harvoin ja aina selvitän tarkkaan firman tiedot, luen kokemuksia jne. Jostain ihmeen syystä oli pimeä hetki aivokopassa ja erehdyin tilaamaan kaksi haalaria Rakastilta. Toimituksessa (Kiinasta - tajusin tämän vasta tilattuani) kesti kauan ja laatu on aivan järkyttävän huonoa. Sähköpostiini kyllä vastattiin nopeasti ja sain palautusosoitteen Hollantiin. Vien paketin tänään postiin ja suhtaudun asiaan niin, että maksan tässä rangaistusoppirahat. V...ttaa joka sekunti kun ohjeiden mukaan paketoin palautusta ja kirjoittelen osoitetta. Mutta opikseni otin asiassa, jonka luulin jo alun perin oppineeni. Eli en suin päin tilaa mitään mistään, ellen ensin perehdy asiaan. Klarnan lasku on tauolla, joten mitään en joutune lattiaräteistä maksamaan. Mutta palautuksen postimaksu lienee korkea. Kerron myöhemmin, kuinka korkea.
Noniin - koska palautuspakettini oli melko pieni, oli se mahdollista lähettää pikakirjeenä, johon tulee automaattisesti seuranta mukaan. Hinta oli postissa 26,90€. Pakettina lähetettynä olisi maksanut 29.90€. Opinpa senkin, että jos ostaa pakettilähetyksen postin nettisivujen kautta, pääseekin halvemmalla kuin postissa paikan päällä. Kuulemma postissa hinta katsotaan koon mukaan ja netissä painon mukaan. Olisin säästänyt 5,50€, jos olisin kiikuttanut pakettini takaisin kotiin, surffaillut netissä pähkäilemässä jne. Melko iso ero on hinnoissa verrattuna nettiin ja fyysiseen postitoimistoon. Tämä kuluttaja kuluttaa tästä eteenpäin vain kaupoissa. "Helppo nettitilailu" alkaa mennä liikaa säätämisen puolelle.
Joka tuotteessa näemmä -50% alennus vähintään, jo on halpaa kun oikein puoleen hintaan saa :D
Ja kaiken huippu: "Kun palautat tilauksen, maksat palautuskustannukset itse."
En koske tikullakaan kun klarna mainitaan. Huijareiden tuki ja turva, huijari itsekin Ruotsin viranomaisten hampaissa.
Emme tiedä, mitä on tapahtunut. Mutta en näe tämän liittyvän mihinkään muuhun kuin siihen, että mies - poika menetti toivonsa.
Tämä ei ollut kosto eikä terrorismia.
Rakasti.
Onpas tuolla rumia rättejä. Jos tuollaisia ostaa, niin ansaitseekin tulla huijatuksi.
Kiinalainen mekko kirjoitti:
Mulla on myös mekko, jonka haluan palauttaa. Onneton olen jo maksanutkin sen ja palautusosoitetta en vaan löydy. Lähetin viestejä supporti@rakasti.fi -osoitteeseen, ei vastausta. Mitenkähän tässä pitäisi toimia?
Varmaan silleen, että hyväksyt sen, että jouduit maksamaan oppirahat ja otat oikeasti opiksi.
Usein kysytyt kysymykset ->
"Miksi teillä ei ole puhelin asiakaspelvelua?"
'Puhelinasiakaspalvelun saamiseksi meillä on oltava vakituinen henkilökunta, toimisto, puhelimet ja paljon muuta.'
Luottamusta herättävä vastaus :D Puhelimet ja paljon muuta. Alan käyttää tätä.
Minulla ei ole vauvaa ja olen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Klarna toimi tuossa maksuvaihtoehtona, uskoisin ,ettei se ihan pas ka hommiin mukaan lähde?
Tämä onkin tässä juuri se ongelma. Tilasimme myös koska maksunvälittäjänä klarna. Klarna kyllä mieluusti ottaa rahat ja tarvitaessa siirtää ne perintään. Tuotteet tuolta kaupasta nyt sellainen 1kk myöhässä. Ihmisten ostokokemusten pohjalta tässä on tulossa muutaman kympin oppi siitä mihin p*sk'**n sitä taas kätensä on lykännyt.
Tutustukaa ihmiset ehdottomasti siihen mistä olette ostamassa ja mitä. Se kommentti mitä tuossa oli siitä että samaa kiina tavaraa se on mitä muutkin myy on sillä erotuksella että ns. isommilla ketjuilla on laadunvalvonta, omat mallit ja rehelliset toimintatavat. Rehellisillä toimintavoilla viittaan siihen että tuotteet ovat sitä mitä myydään.
Oletteko muuten miettineet onko tuollaiset sekundatuotteet edes turvallisia? Onko niissä aineosia mitkä ovat esimerkiksi allergisoivia.
Klarnaan voi olla yhteydessä ja sanoa, että eräpäivä lähestyy mutta tavara ei ole tullut. Joustavat kyllä, mulla laittoivat koko laskutuksen holdiin kun palautin tuotteita adlibrikseen ja schenker hautoi niitä kuukauden jossain
Jos ei viitsi olla yhteydessä niin mistäs Klarna tietää jätätkö vaan maksamatta vai eikö tilaus ole tullut. Oma munaus jos perintään päästät
Klarna ei peri kyllä mitään ennen kuin tuote on sinulla. Lasku menee ns.odotustilaan. Ihan on oma asiasi jos et viivästyksestä ajoissa reklamoi laskuttajalle. Laskuhan kertyy vasta sitten kun paketti on lähtenyt matkaan.