Mikä estää naista ajamasta miesten pyörällä?
Miksi naisille on omat pyörät huonommalla rungolla?
Kommentit (65)
Itse en ainakaan saisi jalkaa sen korkean tangon yli.
Feministisen voimaantumisen puute.
Miehen sen sijaan ei ole sopivaa ajaa naistenpyörällä, koska se on kulttuurista omimista missä etuoikeutetun ryhmän (patriarkaatti) edustaja kaappaa jotain vähemmistölle kuuluvaa omiin tarkoituksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Feministisen voimaantumisen puute.
Miehen sen sijaan ei ole sopivaa ajaa naistenpyörällä, koska se on kulttuurista omimista missä etuoikeutetun ryhmän (patriarkaatti) edustaja kaappaa jotain vähemmistölle kuuluvaa omiin tarkoituksiinsa.
Olkoon mitä on, vaikka kalifaatti, mutta perinteinen suomalainen tapa on, että perheen mies karauttaa lähipubiin kaljalle "emännän pyörällä"
Ei ole mitään miesten ja naisten pyöriä. On vain hyviä ja huonoja pyöriä. Eivät naisetkaan esimerkiksi kilpapyöräilyssä käytä niitä huonorunkoisia pyöriä, eikä kukaan järkevä nainen käytä niitä arkipyöräilyynkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan saisi jalkaa sen korkean tangon yli.
Eli et ole nähnyt koskaan miten mies nousee pyörän selkään. Jalka heilautetaan takakautta, ei etukautta.
Järkevä nainen ajaa pyörällä kun pyörällä tuntematta sen enempää alemmuuden kuin ylemmyyden tunnetta , oli välissä tanko tai ei.
Ei mikään estä mutta tykkään naisten mallista enemmän. Kiva nousta kyytiin ja tykkään kesäisin ajaa hame päällä. En ole kovin kummoinen pyöräilijä eli vaikkei runko olisi optimaalinen en siinä mitään menetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministisen voimaantumisen puute.
Miehen sen sijaan ei ole sopivaa ajaa naistenpyörällä, koska se on kulttuurista omimista missä etuoikeutetun ryhmän (patriarkaatti) edustaja kaappaa jotain vähemmistölle kuuluvaa omiin tarkoituksiinsa.
Olkoon mitä on, vaikka kalifaatti, mutta perinteinen suomalainen tapa on, että perheen mies karauttaa lähipubiin kaljalle "emännän pyörällä"
Tuo kertoo vain sinun piireistäsi.
Jos runko on liian iso ei oo kiva pyöräillä. Ei siinä muuta ongelmaa, vehkeen pitää olla oikein kokoinen ei se ole mallista kii.
Miten se miesten pyörien ylivoimaisesti parempi runko käytännössä näkyy pyöräillessä?
Vierailija kirjoitti:
Järkevä nainen ajaa pyörällä kun pyörällä tuntematta sen enempää alemmuuden kuin ylemmyyden tunnetta , oli välissä tanko tai ei.
Runko on miesten pyörässä jäykempi ja kestävämpi. Ei tarvitse suurikaan insinööri olla sen hahmottaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten se miesten pyörien ylivoimaisesti parempi runko käytännössä näkyy pyöräillessä?
Se on kestävämpi. Eihän pyöräilykypärästäkään ole mitään hyötyä ennen kuin kolahtaa.
Sattuu se samallalailla pilluun kuin muniinkin jos tippuu välitangolle.
Minä en enää saa jalkaa tangon yli, en takaakaan, vaikka joskus ajoin miestenpyörällä. No joo, kai jotenkuten, mutta ei huvita rääkätä kipeitä jäseniä. Ja siellä takana nyt onkin korkea lasti jos kaupassa käyn, ei huvita sitä potkia.
Toisekseen painavan kuorman kanssa, vaihtelevan laatuisella tiellä, liukkaalla jne, on jotenkin turvallisemman tuntuinen ihan naisten pyörä.
Potkaiseeko ne miehet jalan sitten vaikka lapsen yli jos on turvaistuin takana? Oisko parempi se ns. naisten pyörä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se miesten pyörien ylivoimaisesti parempi runko käytännössä näkyy pyöräillessä?
Se on kestävämpi. Eihän pyöräilykypärästäkään ole mitään hyötyä ennen kuin kolahtaa.
Mitä merkitystä tällä kestävyydellä on käytännössä? Minä en ainakaan tunne yhtään naista, joiden pyörän runko olisi hajonnut kesken pyöräilyn?
Mikään ei estä. Vastaus löytyy historiasta, mieti hetki.