Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä estää naista ajamasta miesten pyörällä?

Vierailija
23.02.2021 |

Miksi naisille on omat pyörät huonommalla rungolla?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos runko on liian iso ei oo kiva pyöräillä. Ei siinä muuta ongelmaa, vehkeen pitää olla oikein kokoinen ei se ole mallista kii.

Tämä. Miestenpyöriäkin on muuten monen kokoista runkoa. Itse olen ajellut "miesten" pyörällä kohta 20 vuotta, mutta runko onkin sopivan kokoinen minulle noin 160 senttiselle ihmiselle.

Vierailija
22/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se miesten pyörien ylivoimaisesti parempi runko käytännössä näkyy pyöräillessä?

Se on kestävämpi.  Eihän pyöräilykypärästäkään ole mitään hyötyä ennen kuin kolahtaa.

Mitä merkitystä tällä kestävyydellä on käytännössä? Minä en ainakaan tunne yhtään naista, joiden pyörän runko olisi hajonnut kesken pyöräilyn?

Mun miehellä on muuten hajonnut pyörästä runko, miestenpyörästä. Mutta en mä nyt tiedä, onko se miestenpyörän runko automaattisesti parempi, mutta on siitä varmasti ainakin halvempi tehdä kestävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se miesten pyörien ylivoimaisesti parempi runko käytännössä näkyy pyöräillessä?

Ajoasennossa varmaan isoin ero. Runkoratkaisee miten matalaan ajoasentoon polkija pääsee ja tällä vaikutuksensa vauhtiin. Kaupungissa tällä ei toki ole merkitystä ja olikohan tanskalaisissa vai hollantilaisissa fillareissa Jopon kaltainen runko, mitä käyttää niin miehetkuin naiset.

Vierailija
24/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan normaali retkioyörä, jonka runko on välimuoto. Itse olen niin lyhyt, että vaikka pääsenkin hypähtämään polkemaan miesten pyörää se pysähtyminen on vaikeaa koska jalat ei yllä maahan kuin yhdellä puolella kerrallaan.

Vierailija
25/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan saisi jalkaa sen korkean tangon yli.

Eli et ole nähnyt koskaan miten mies nousee pyörän selkään. Jalka heilautetaan takakautta, ei etukautta.

Tai menee tavallaan fillarin taakse ja ohjaustangosta nykäsee fillarin alle.

Ei ihan nuin tarkalleen,mutta tietäjät tietää. Ei tartte jalkaa potkia ylös paljo yhtään.

Vierailija
26/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä nainen ajaa pyörällä kun pyörällä tuntematta sen enempää alemmuuden kuin ylemmyyden tunnetta , oli välissä tanko tai ei.

Runko on miesten pyörässä jäykempi ja kestävämpi. Ei tarvitse suurikaan insinööri olla sen hahmottaakseen.

Kyllä se runko kestää naistenmalleissakin. Ei niitä ole tarkoitettukaan mihinkään metsässä ajamiseen tai temppupyöriksi. Ennemmin niissä joku muu osa pettää kuin runko.

Vierailija
27/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kestävämpi.  Eihän pyöräilykypärästäkään ole mitään hyötyä ennen kuin kolahtaa.

Eipä niissä taida käytännössä olla mitään merkittävää eroa jäykkyydessä tai kestävyydessä, että sitä millään ajaessa huomaisi. Siis tarkoitan, että kyllä se mummomallikin on ihan jämäkkä, niin vaikka kolmio olisi sitten vielä jäykempi, niin eroa ei vain enää huomaa. Siis oikeasti. Joku maastopyörähän voisi mennä siihen väliin, niin että ylärunko, putki hiukan alempana. Pikkuisen ainakin. 

Aika eri näköiset ne kyllä on, jos lisäksi siis silleeen.

m.

Vierailija
28/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan saisi jalkaa sen korkean tangon yli.

Eli et ole nähnyt koskaan miten mies nousee pyörän selkään. Jalka heilautetaan takakautta, ei etukautta.

Tai menee tavallaan fillarin taakse ja ohjaustangosta nykäsee fillarin alle.

Ei ihan nuin tarkalleen,mutta tietäjät tietää. Ei tartte jalkaa potkia ylös paljo yhtään.

Se on juuri tää takaa päin lähestyminen, ennen kuin alkaa lujemmin polkea?

Pitää sitten käsillä siitä ohjaustagosta tai siis niinkuin sivuuilta.

Vierailija
29/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta vanhempaa herraa jotka ajavat ns. naistenrunkoisella polkupyörällä. Ei nouse jalka niinkuin entisaikaan. Toisaalta tunnen monta nuorta ja urheilullista naista jotka ajavat ns. miestenrunkoisella pyörällä. Itse huonopolvisena käytän naistenrunkoista pyörää, monestakin syystä. Aika aikansaelänyt tuo sukupuolittunut jako, mutta ajaa asiansa kunhan kukaan ei kuvittele että se on mitään muuta kuin historiallinen kuriositeetti ja kukin kayttää sellaista pyörää mikä itselle parhaiten sopii.

Vierailija
30/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajoasennossa varmaan isoin ero. Runkoratkaisee miten matalaan ajoasentoon polkija pääsee ja tällä vaikutuksensa vauhtiin. Kaupungissa tällä ei toki ole merkitystä ja olikohan tanskalaisissa vai hollantilaisissa fillareissa Jopon kaltainen runko, mitä käyttää niin miehetkuin naiset.

Kyllä naistenrunkoisissakin saa ajoasennon varsin matalaksi jos muuten on sellainen pyörämalli jonka geometria sen sallii. Mummopyörämallinen tietysti on pystyssä poljettava, samoin kuin joku jopo.

Vierailija
31/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pyörän kyytiin on naistrn useimmiten hankala päästä.Lisäksi voi sattua ajaessa vahinko, jos tiput satulasta voi pimpp* osua tankoon ja vahingoittua. Näitä tulee sairaalasn aika ajoittain.On kivulias ja joutuu leikkaukseen.

Vierailija
32/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Pakko ajaa, kun ei kunnon maastopyöriä löydy kuin ”miesten pyörinä”.

Vierailija
33/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään estä , mutta suurimmat miesten pyörät ovat pienille naisille mahdottomia ajaa kun ei yletä polkimiin vaikka satula olisi alimmalla tasolla. 

Vierailija
34/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministisen voimaantumisen puute.

Miehen sen sijaan ei ole sopivaa ajaa naistenpyörällä, koska se on kulttuurista omimista missä etuoikeutetun ryhmän (patriarkaatti) edustaja kaappaa jotain vähemmistölle kuuluvaa omiin tarkoituksiinsa.

Olkoon mitä on, vaikka kalifaatti, mutta perinteinen suomalainen tapa on, että perheen mies karauttaa lähipubiin kaljalle "emännän pyörällä"

Tuo kertoo vain sinun piireistäsi.

Sun piirit tuntuvat olevan oikosulussa, R. O. Botti

Vierailija
35/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten pyörän kyytiin on naistrn useimmiten hankala päästä.Lisäksi voi sattua ajaessa vahinko, jos tiput satulasta voi pimpp* osua tankoon ja vahingoittua. Näitä tulee sairaalasn aika ajoittain.On kivulias ja joutuu leikkaukseen.

Eiköhän se satu herrashenkilöönkin aika pahasti jos kulkuset pamahtaa keskitankoon, miehillä toki keskimäärin pidemmät koivet että pystyvät korkeampirunkoisessakin pyörässä jalkautumaan tanko jalkojen välissä ilman että perhekalleudet ottaa osumaa. Ylipäätään ei kannattaisi hommata fillaria minkä kanssa ei niin voi tehdä, turvallisempi joissakin äkillisissä tilanteissa.

Vierailija
36/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään estä , mutta suurimmat miesten pyörät ovat pienille naisille mahdottomia ajaa kun ei yletä polkimiin vaikka satula olisi alimmalla tasolla. 

Silloin koko on väärä.

Vierailija
37/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tanko liittyy muistaakseni voimansiirtoon, parempi "miesten mallisissa". En usko, että sillä arkikäytössä on mitään merkitystä, kilparadoilla enemmäkin. 

Vierailija
38/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en profi-fillareista tiedä, mutta eikö "naistenrunkoisissa" pyörissä ole eri runkokoja?

ja onhan niitä ohjausakseleita, jotka vievät sarvet kauemmaksi. Ohjainkannantin?

No hiusten halkomista tämä.

Kilpapyöräilijöillä taitaa olla tämä "miesten malli" oli ajajan sukupuoli kumpi tahansa.

parempi vääntöjäykkyys kun rungotkin on jotain hiilikuitua.

Vierailija
39/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouvalla katkesi parikertaa runko naistenpyörästä Meni takuuseen kolmatta kertaa ei liike enää korvannut Elopainoa noin120kg Oli vielä norjalainen laatupeli

Vierailija
40/65 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään estä mutta tykkään naisten mallista enemmän. Kiva nousta kyytiin ja tykkään kesäisin ajaa hame päällä. En ole kovin kummoinen pyöräilijä eli vaikkei runko olisi optimaalinen en siinä mitään menetä.

Meetkö ilman pikkuhousuja? toi on just mun top 1 fetissi

Kerro lisää

Pliis

Teen mitä vaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä