Power ja surkea huolto/takuu-toiminta
Onko muut huomanneet miten surkea Powerin huolto ja tukuutoiminta on? Lähes mahdotonta saada tuotetta korjatuksi jos takuun aikana tulee vika. Pari kokemuista jo tullut:
Vein tuotteen myymälään ja 45min piti odottaa palvelua. Ihan kuin myyjät olisi yrittäneet saada minut väsymään ja poistumaan. Jonkun vanhuksen kanssa jutteli säästä ja niistä näistä eikä edes yrittänyt kiirehtiä vaikka olin seisonut siinä melkein 45min. Sama kun haki tuotteen 30min odotusta ennen kuin myyjä palveli.
Nyt tuli taas toinen vika toiseen tuotteeseen. Tällä kertaa lähetin viestin mutta sieltä tulee vain automaattivastauksia nykyään. "Lue FAQ, katso maahantuojan nettisivut" jne vaikka kysymys on sellainen ettei tietoa löydy Powerin tai maahantuojan sivuilta.
Nyt olen päättänyt etten enää osta yhtään tuotetta Powerista, ainakin jos haluan tuotteella olevan takuun. Nimittäin ihan mahdotonta saada Powerin kautta mitään takuun alaista vikaa korjattua.
Kommentit (17)
Tuotetakuun osalta yhdyn keskustelun aloittajaan. 22 kuukautta sitten ostamani 450 e maksanut tulostin lakkasi toimimasta. Vein sen ostopaikkaan Power Ideaparkkiin, mutta siellä kerrottiin takuuajan olevan 12 kk vaikka kuitissa takuuajaksi on merkitty 24 kk. EU- lain mukainen kuluttajaa koskeva vähimmäistakuuaika on 24 kk, jota Suomessa EU- valtiona pitäisi noudattaa.
Takuusta ei saa vaikka olisi 2 vuotta ha alke vuodessa mennyt rikki. Tv joka meni rikki alle vuodessa oli kuulemma saanut kolhun ja takuu ei korvaa. Rupesivat sen sijaan kaupittelemaan toista tv:tä tilalle!! Huonoa asiakaspalvelua ja vieläbä huonompaa ihmistuntemusta. Kuka ostaa samasta puljusta uuden tv:n kun entinen hajosi takuuajan puitteissa ja takuu ei pidä. Rikkoontuminen käännetään asiakkaan syyksi. Toisaalta kun takuu on voimassa niin tuollaisissa epäselvissä tapauksissa takuun tulisi korvata. PS
Mitään kolhua ei ollut tapahtunut kuin asiakaspalvelijoiden mielikuvituksessa.
Joo lappeenrannan powerissa palvelu on kuin hautaus maalla myyjät juoksevat karkuun ja ammatti osaaminen on perseestä älä osta mitään powereista.
Huonoa on takuuseen saada puhelin , edes lähtemään . Joensuun povwerissa tyyli se, että sinähän olet tätä käyttänyt ,huollosta näissä tapauksissa yleensä asiakkaalta peritään n60e+ postikulut . Onneks on muitakin kauppoja .
Me ostettiin upo liesi marraskuun lopussa ja vastukset syttyivät tuleen heti. Luvattiin uusi vastus, huoltoluxin kautta, mutta mitään ei kuulu eikä näy. Taitaa tulla kinkuton joulu. Älkää ostako powerista hellaa joulun alla ainakaan. Jos liesi maksaa alle 300euroa, ehkei se sitten aina toimikkaan. Kyllä ketuttaa. Tällästa palvelua saa Lielahden Powerin kautta, Huoltoluxilta.
LG-merkkinen televisiomme meni rikki joulukuun lopussa, kun menin Rovaniemen Power myyntipisteeseen , myyjä on vastaanottanut minut erittäin nopea ja vältti vastuuta, kertoi minulle, että "minä en ole se joka joutuu soita LG:lle tv-asiantuntemuksen vuoksi , asiakas itse soita "
kun soitin LG:lle, kerrottiin, että Rovaniemen agentti LG:stä tulee katsomaan television kotiin, viikon kuluttua soitin Lg:lle selvittääkseni onko kukaan tulossa katsomaan televisiota? Koska ei tullut ketään,he sanoivat, että mahdollisimman pian lähettäisivät jonkun, mutta muutaman päivän kuluttua soittivat minulle Yväskylän tv tekniikasta että heillä ei ole yhtään LG agentti Rovaniemellä ja minun piti lähettää itse televisioon, mutta koska minulla ei ollut pakkausta, odotin taas kaksi päivää, että saan pakkauksen. ja lähetän television itse.
Minun piti yksinkertaisesti palauttaa televisio LG Rovaniemelle ja he joutuivat lähettämään television korjaamoon. .
Lopulta lapseni viettivät Joululoman ilman televisiota😡. Sain viestin 12.1.24, että tv on korjattu ja jo lähetetty.... mutta.. Odotan edelleen!!! LG tv oli viimeinen osto Powerilta.
Vierailija kirjoitti:
Gigantissa taas takuukorjaukset toimineet erittäin sujuvasti. Palvelu saanut heti ja eivät heittäydy hanakalaksi vaan korjaavat vian jos tuotteessa takuu.
ap
minulla taas gigantissa taas ollut todella huonoa palvelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantissa taas takuukorjaukset toimineet erittäin sujuvasti. Palvelu saanut heti ja eivät heittäydy hanakalaksi vaan korjaavat vian jos tuotteessa takuu.
ap
minulla taas gigantissa taas ollut todella huonoa palvelua
kuten monella muullakin, vastenmielinen paikka kaikkiaan.Pakkomyynnin tuntu kokoajan.
Powerissa kävimme kysymässä neuvoa tietsikka ongelmassa joka loppujenlopuksi oli vain DNAn suurempi häikkä paikkakunnalla. Ihan upeaa palvelua ja neuvomista miten menetellä. Aiemmin ostimme kajarit ja samalla kerralla lisää aikaa F-Secureen tietsikoihin ja puhelimiin. Asennukset sisältyi hintaan. Sitä ennen kävimme aina paikallisessa kivijalassa, mutta omistajan vaihdoksen jälkeen erittäin hyvä palvelu on muuttunut erittäin huonoksi. Siitä lähtien Poweriin.
Gigantissa jotenkin vaikea tunnelma myyjien kesken ja pakkomyynnin tuntu asiakkaana.
Huomattu on tämä surkea toiminta...
Ostin puhelimen marraskuu 2023. Noin kuukauden käytön jälkeen laitteessa alkoi ilmetä ongelma, puhelun toinen osapuoli ei saanut mitään selvää/kuullut mitä sanoin. No, laitteessahan on takuu voimassa eli vein sen takaisin myyjäliikkeeseen Järvenpäähän. Uutta laitetta en tietenkään saanut eikä kauppaa voinut purkaa. Luuri lähetettiin siis huoltoon. Mainittakoon että ennen tätä olin resetoinut laitteen, asentanut uusimman softan etc. mikä ei ollut auttanut. Siis laite huoltoon ja viikon päästä sain ilmoituksen että nyt on kunnossa. No, huollossa olivat vaan asentaneet saman softan koneeseen millä se ei aiemminkaan toiminut!!
Otettuani laitteen käyttöön sama vika ilmeni miltei heti. Vein sen takaisin ja kerroin että vika on edelleen sama. Luuri takaisin huoltoon ja muutaman päivän päästä ilmoitus että kunnossa on ja voi noutaa.
Yllätys oli suuri kun minulta vaadittiinkin 49e maksua laitteen "tarkastuksesta" kun ei taaskaan huolto mitään vikaa löytänyt! Tämä siitäkin huolimatta että myönsivät tietävänsä tämän ongelman!
Tässä vaiheessa alkoi jo hieman keittää... Pitäisi maksaa valohoidosta! Ei kuulemma "testiohjelma" vikoja löytänyt. Kaikki varmaan tietävätkin että näillä ohjelmilla jää yli puolet vioista havaitsematta. Enää kun eivät viitsi laitetta oikeasti testata sitä käyttämällä.
Ja kassalla vaan sanottiin että ei voi mitään ja maksettava on muuten en saa puhelinta ja blaablaa...
No, tästä kokemuksesta viisastuneena tiedän ainakin mistä EN enää aio ostaa mitään vaikka kuin halvalla saisi.
Kun takuuhuolto toimii näin hyvin ja on näin halpaa niin pelottaa ajatella että mitähän maksaa jos oikeasti jotain kuntoon saisivat?
Ai niin, toimiko luuri sitten tämän toisen "huollon" jälkeen? Juu, ei...
Ostin iphonen torstaina joka ei edes mennyt päälle vaan ylikuumeni sekä sammui itsekseen. No vein seuraavana päivänä järvenpään poweriin, en saanut uutta puhelinta enkä rahoja takaisin. Myyjän piti ensin kysyä esimieheltä sekä joltain asentajalta ja lupasi soittaa minulle takaisin samana päivänä. No ei ole kuulunut mitään! Jos olisin halunnut rikkinäisen luurin olisin voinut ostaa käytetyn! Ottaa niin paljon päähän että ostin sieltä mitään! Tämä oli kaiken lisäksi tyttäreni joululahja!
Powerista sai juuri parhaan sähkösopparin :) Haluavat kasvattaa toimintaansa ja nyt oli otollinen aika ottaa soppari bläkkärin aikaan heiltä.
Toivottavasti sulla palaa valo jos sammuu niin voi voi 🤷
Kysyn nyt tälttä kun ei ole ketän suomen kielttä osava hoitaja tällä paikalla eli tällainen viesti tuli Power asiakaspalvelusta?
Hei **,
Tilauksesi numero ** on tällä hetkellä tilassa "Lähetystiedot on vastaanotettu kokonaisuudessaan ja tilauksesi lähetetään pian."
Tilauksesi sisältää:
- Lenovo IdeaPad Slim 3 15IAN8 (N/4/128 Gt) 15.6" kannettava tietokone, Abyss blue
- Postin automaatti -toimitus
Tilauksesi käsitellään Nordic Central Warehouse -varastossamme ja se toimitetaan Postin automaattiin osoitteessa **. Lastaus on suunniteltu tänään 17. marraskuuta kello 13:00, ja arvioitu toimitusaika on 18. marraskuuta.
Saat seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilaus on lähtenyt matkaan varastostamme.
Ystävällisin terveisin,
Erik - Powerin Virtuaaliasiantuntija
POWER Asiakaspalvelu
https://www.power.fi/asiakaspalvelu/
Tämä sähköposti on palvelu kohteesta POWER.fi. [**]
Eli sis nyt on 17.11.2025 ja klo on 14:55 mutta mitän viestiä ei ole tullut power niin kun ne tuossa lupa?
Pitäpä mainita vielä tämä että sunnuntaina 16.11.2025 tilasin Kiinasta bass traps ja Power läppärin ja nyt on maanantai 17.11.2025 ja kiinasta ne lähetti tänän klo 12:35 bass traps ja nyt on maanantai 17.11.2025 klo 22:06 ja vielä ne ei ole lähettänyt sittä läppäriä Power.
Gigantissa taas takuukorjaukset toimineet erittäin sujuvasti. Palvelu saanut heti ja eivät heittäydy hanakalaksi vaan korjaavat vian jos tuotteessa takuu.
ap