Kadonneesta lentokoneesta
Onko sellainen mahdollista, että joku on saanut vietyä koneeseen niin vahvaa räjähdettä, että kone on räjähtäny atomeiksi. Se selittäisi sen, miksei osia löydetä ja myös valoilmiön (=räjähdys) taivaalla.
Kommentit (21)
....merestä ei löytynytkään lentokerosiinia vaan meressä ollut polttoaine oli peräisin laivasta.
Ei onnettomuuspaikka ole onnistuttu löytämään. Yhtään koneen osaa ei ole löytynyt, ei vedessä lilluvaa polttoainetta, ei mitään. Eilen niin kuviteltiin, mutta on selvinnyt, että osat/polttoaine ei ollut peräisin turmakoneesta.
Kone on kadonnut kuin tuhka tuuleen tai atomit taivaalle.
Rion turvatarkastukset nyt on mitä on, joten kaikki on mahdollista.
eli mitään koneeseen viittaavaa ei ole vielä löytynyt
ap
Ihmiset räjähtäneet pieniksi, helposti syötäviksi makupaloiksi.
painaa mieltäni koko tapaus. Kamalaa ajatellakin omaisten tuskaa ja epätietoisuutta. Miten ihmeessä voi kone tuolla lailla hävitä?? Ja mistäpä tutkijat voivat sitä mustaa laatikkoa etsiä, kun ne merestä löytyneet palaset ei edes ole siitä lentokoneesta!
merestä löytyneet osat varmasti kyseisen lentokoneen ja että lentokoneen istuinkin löydettiin. Nyt ne sitten olikin yhtäkkiä jonkin laivan osia? Onkos joku laiva sitten hajonnut tuolla paikalla häh? Jotain hämärää salailua tässä nyt on!
lennolla ei ollut. Myöskään öljy, jota merestä löydettiin ei ollut samaa, jota koneessa oli käytössä.
Mielestäni myös hiukan kummallista, että eilen uutisoitiin sukeltajien olevan jo vedessä etsimässä ruumiita ja tänään näytetään yhtä puulavaa, joka nyt tietenkin voi olla peräisin ihan mistä tahansa. Mihin puhe lentokoneen istuimesta hävisi?
Että kone kuuluu niihin atlantilla jäljettömiin kadonneisiin
Niin miten on mahdollista, että sen yhden koneessa olleen miehen kännykkä hälyttää tai ainakin hälytti yhä monta päivää onnetomuuden jälkeen ? Hälyttääkö atomeiksi räjähtänyt kännykkä yhä ? Tosin eihän koneessa saisi edes pitää kännykkää auki eli voisi jopa olla laittanut sen päälle onneetomuuden satuttua tai sattuessa.
lähettää signaalia kuukauden? Jos se lähettää signaalia, eikö sen pitäisi löytyä menemällä kohti signaalia?
normaali ääntä vaikka olisi pois käytöstä. ainakin mun puhelin tuuttaa vaikka on kiinni, samoin tyttäreni. ei tule enää viestiä että numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä. se on mennyttä aikaa se.
oliko kilometrin. Eli on oltava vedessä kutakuinkin hylyn kohdalla että sen löytää.
onko yksikään pudonnut lentokone jäänyt kokonaan löytämättä? Ilmatila alkaa olla jo aika hyvin kansoitettu satelliiteillä ja lentokoneilla ja silti yksi iso nykyteknologialla varustettu matkustajakone katoaa kokonaan, vaikka lähistöllä oli ollut muutakin lentoliikennettä samaan aikaan. Edes mayday-viestiä ei ehtinyt lähteä.
on räjähdys tai jotain TOSI outoa kuten ufot napannu tms. kone on atlantilla TODELLA korkealla, matka alas kestää tosi kauan vaikkei yksikään moottori toimisi, eli kone olisi ehtinyt ilmoitella viasta sekä liitää vaikka nätisti mereen. ainut järkevä selitys on siis räjähdys, mistä johtuva, ken tietää?
Finnair on saanut viestejä lentokonevalmistaja Airbusilta lennon 447 onnettomuuden jälkeen. Eilen ranskalaislehti Le Monde kertoi Airbusin laativan uutta ohjetta koskien turmakonetyypin A330 lentonopeutta.
Finnairin Airbus-laivaston ryhmäpäällikkö Pekka Peräkylä myöntää, että viestejä valmistajalta on tullut mutta kiistää jyrkästi, että ne olisivat olleet muutosohjeita tai -käskyjä.
- Ensimmäinen viesti Airbusilta tuli kuusi tuntia Air Francen onnettomuuden jälkeen. Siinä kuitenkin vain todettiin, että kyseinen kone on tuhoutunut, Peräkylä kertoo Uudelle Suomelle.
Hän pitää harmillisena, että kansainvälisessä lehdistössä Airbusin lähettämät viestit on tulkittu negatiivisina.
- Ne liittyvät normaaliin viestiliikenteeseen, mitä Airbus pitää operoijiensa kanssa. He ilmoittavat aina kaikkein pienimmistäkin ongelmista itse. Esimerkiksi siitä, jos jostakin lentokoneesta on puhjennut rengas, Peräkylä toteaa.
Pitotissa kolminkertainen turvajärjestely
Nimettömänä pysyttelevät tutkijat kertoivat aiemmin tänään uutistoimisto AP:lle selvittävänsä, olisiko koneen nopeutta ja korkeutta mittaava laite eli Pitot-putki voinut jäätyä. Tämä olisi puolestaan vaikuttanut lento- ja nopeusdataa vastaanottaviin ADIRU-järjestelmiin, vaikka ADIRU olisikin toiminut normaalisti. Se taas olisi vaikuttanut lentonopeuteen, jonka puutteen uskotaan johtaneen koneen tuhoon.
Peräkylä selventää, että ADIRU-järjestelmään syöttää dataa ADR-mittauslaitteisto, joka on kolminkertainen. Jos yksi niistä kaatuu, jäljellä olevat kaksi ilmoittavat viallisen syöttävän virheellistä dataa ja kolmas suljetaan.
ADR-mittaulaitteisto koostuu jo itsessään kolmesta eri laitteesta, joista yksi on juuri Pitot-putki. Näin lentokoneen ulkopuoliseen runkoon on kiinnitetty kaikkiaan yhdeksän eri mittauslaitetta, joista aina kolme käy läpi samoja tietoja.
Peräkylä ei itse halua ottaa kantaa siihen, voisiko turma johtua juuri Pitot-putken jäätymisestä.
saa koneen koordinaatteja kartalle?? Luulisi nykytekniikan pystyvän siihen. Nytkin kun kapteeni oli ensin ilmoittanut jostain viasta, ja sitten kone lähetti vielä automaattisesti vikailmoituksen niin jos samalla olisi välittynyt koordinaatit niin olisi aika hyvät tiedot koneen katoamispaikasta.
miksi viestit matkustajilta omaisille, mutta ei mitään lennojohtoon piloteilta? Pakko olla joku totaalinen sähköjärjestelmien tiltti mutta ei kuitenkaan räjähdys ainakaan heti.
käännyit juuri asiantuntevan yleisön puoleen...
Ei ole mahdollista. Polttoaine olisi palanut pois räjähdyksessä, tässä tapauksessa sitä paloi meressä.