Minkäs takia terapeutit kirjaa asiakkaan kertomukset yksityiskohtaisesti sähköiseen muotoon?
Kommentit (45)
Miksei? Minne ne pitäisi kirjata, hieroglyfein seinään?
Eihä ne niitä muista, pitää kirjottaa muistiin.
Onko pakko kirjoittaa muistiin kaikki serkun kummin kaimat, joille asiakkaalla on kaunaa?
Kai riittäisi että asiakas "kertoo äitinsä tms tekemisiä". "Lertoo lapsuudestaan "jne.
Vai onko nämä asiakkaat niin sekaisin että tarina niin rönsyilee että pakko kirjata tai ei pysy mukana.
Kaikki kirjataan jonnekin pilveen ja sieltä esim. THL saa tiedot käyttöönsä. Jos terapeutti ei tähän suostu, ei potilaansa saa Kelan korvauksia.
Sit ne kirjoittaa vielä omiaan. Monesti lukenut jälkikäteen ja täynnä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Eihä ne niitä muista, pitää kirjottaa muistiin.
Minkä takia terapeutin pitää muistaa asiakkaan ongelmat?
Kyllä ne voi kirjata koneelle, jota ei ole yhdistetty nettiin.
Ei ne oikeasti kauhean yksityiskohtaisesti kirjaakaan. Esim mitään suoria transkriptejä ei ole. Sinne kirjataan oikeasti vain sen verran punaista lankaa, että terapeutti pysyy asiakkaan tarinassa kärryllä tapaamisesta toiseen.
Ne kirjataan sinne sähköiseen systeemiin sen takia, että normaalioloissa, silloin kun potilastietokantw on kunnolla hoidettu, se on turvallisempaa Ja siihen on ulkopuolisten vaikeampi päästä käsiksi kuin paperilla arkistossa olevaan tietoon. Ja kaksinkertaisen rekisterin pito on tietysti kielletty, Joten terapiafirmalla tai lääkärikeskuksella ei voi olla sekä tietokantaa että paperista potilaspäiväkirjaa/muistiinpanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihä ne niitä muista, pitää kirjottaa muistiin.
Minkä takia terapeutin pitää muistaa asiakkaan ongelmat?
Heillä ois vastuu ottaa selville, miksi potilas oireilee.
Antaako terapeutti jonkun loppulausunnon asiakkaan tarinan perusteella tyyliin: Katkaise välit äitiin ja sen puoleiseen sukuun. Myy talo ja muuta Espanjaan.
Vai miksi pitää olla yksityiskohtaisesti tarina talletettuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihä ne niitä muista, pitää kirjottaa muistiin.
Minkä takia terapeutin pitää muistaa asiakkaan ongelmat?
Jos joutuisin joka kerta terapeutille mennessä kertomaan uudestaan, miksi terapiaan hakeuduin, niin en kyllä siitä maksaisi.
Kyllähän kaikki tietää ettei ne sähköisessä muodossa salassa pysy, jopa terapeutit. Kaikki järjestelmät on murrettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kirjataan jonnekin pilveen ja sieltä esim. THL saa tiedot käyttöönsä. Jos terapeutti ei tähän suostu, ei potilaansa saa Kelan korvauksia.
Onko totta?!
Vierailija kirjoitti:
Ei ne oikeasti kauhean yksityiskohtaisesti kirjaakaan. Esim mitään suoria transkriptejä ei ole. Sinne kirjataan oikeasti vain sen verran punaista lankaa, että terapeutti pysyy asiakkaan tarinassa kärryllä tapaamisesta toiseen.
Ne kirjataan sinne sähköiseen systeemiin sen takia, että normaalioloissa, silloin kun potilastietokantw on kunnolla hoidettu, se on turvallisempaa Ja siihen on ulkopuolisten vaikeampi päästä käsiksi kuin paperilla arkistossa olevaan tietoon. Ja kaksinkertaisen rekisterin pito on tietysti kielletty, Joten terapiafirmalla tai lääkärikeskuksella ei voi olla sekä tietokantaa että paperista potilaspäiväkirjaa/muistiinpanoa.
Jos potilaiden tietoja on koneilla, joilla pääsee myös nettiin, se on ahneutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihä ne niitä muista, pitää kirjottaa muistiin.
Minkä takia terapeutin pitää muistaa asiakkaan ongelmat?
Koska terapia on prosessi, joka etenee jostain jonnekin. Potilaalle on hyötyä siitä, että ei tarvitse selittää samoja asioita uudestaan ja uudestaan. Pääsee nopeammin eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihä ne niitä muista, pitää kirjottaa muistiin.
Minkä takia terapeutin pitää muistaa asiakkaan ongelmat?
Heillä ois vastuu ottaa selville, miksi potilas oireilee.
Mikä merkitys on sillä että kuka ketäkin on lyönyt? Eihän sillä ole mitään merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne oikeasti kauhean yksityiskohtaisesti kirjaakaan. Esim mitään suoria transkriptejä ei ole. Sinne kirjataan oikeasti vain sen verran punaista lankaa, että terapeutti pysyy asiakkaan tarinassa kärryllä tapaamisesta toiseen.
Ne kirjataan sinne sähköiseen systeemiin sen takia, että normaalioloissa, silloin kun potilastietokantw on kunnolla hoidettu, se on turvallisempaa Ja siihen on ulkopuolisten vaikeampi päästä käsiksi kuin paperilla arkistossa olevaan tietoon. Ja kaksinkertaisen rekisterin pito on tietysti kielletty, Joten terapiafirmalla tai lääkärikeskuksella ei voi olla sekä tietokantaa että paperista potilaspäiväkirjaa/muistiinpanoa.
Jos terapeutti kirjoittaa kynällä ruutuvihkoon jota säilyttää työhuoneessaan lukollisessa kaapissa, en todellakaan voi ymmärtää miten siihen voisi helpommin päästä sivullinen käsiksi kuin sähköiseen tiedostoon, hakkereita on niin monenlaisia ja roinen toistaan taitavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihä ne niitä muista, pitää kirjottaa muistiin.
Minkä takia terapeutin pitää muistaa asiakkaan ongelmat?
Jos joutuisin joka kerta terapeutille mennessä kertomaan uudestaan, miksi terapiaan hakeuduin, niin en kyllä siitä maksaisi.
Eikö tämä ole säälin hakemista pikemminkin että vaatii terapeuttia muistamaan kaikki yksityiskohdat? Joku mättää?
Mikä merkitys sillä on sinulle että onko kuvio kristallin kirkkaana terapeutin mielessä? Odotatko että terapeutti asettuu puolellesi? Eihän terapeutti edes tiedä, että onko sinun kertomuksesi totuus, kuinka hän voi asettua puolelles, tai sanoa, että oireesi johtuvat tapahtumista joita kerrot?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kirjataan jonnekin pilveen ja sieltä esim. THL saa tiedot käyttöönsä. Jos terapeutti ei tähän suostu, ei potilaansa saa Kelan korvauksia.
Tämä on sitten ihan höpö juttu, ei pidä paikkaansa
Heidän oikeusturvan vuoksi, potilaat valittavat niin paljon