En ymmärrä työkaveria. Ajelee 20v vanhalla autolla ja edelleen työntää rahaa korjaukseen.
Kertoi juuri 500e määräaikaishuoltolaskusta ja jotain tukivarsia pitäisi vielä vaihtaa. Auton arvo varmasti hyvä jos kahta tonniakaan. En ymmärrä mikä logiikka tuossa on?? Olen hänelle vihjaillut, että eikö kannattaisi vaihtaa mutta sanoo vain "että siitä ei saa paljoakaan vaihdossa".
Tyhmä mikä tyhmä.
Kommentit (71)
Auto kannattaa ajaa ihan loppuun.
Sitäpaitsi uutta autoa ei kannata enää ostaa vaan leasata pari vuotta jos on pakko, koska robottiautot tulevat ja ne vain napataan lennosta kuin taksit.
Ai 20 v vanhassa autossa on vielä määräaikaishuollot :))
Auto varmaan maksoi paljon silloin ja hän pitää siitä. Miksi vaihtaisi?
No mä oon juuri noin tyhmä. Auto on minulle vempain jolla halua päästä varmasti paikasta a paikkaan b. Mulla on vanha auto jonka olen huollattanut säännöllisesti ja hyvin. Kun se pelaa hyvin, mun ei tarvitse ostaa uudempaa ja kalliimpaa. Samasta hintaluokasta jos ostan auton, se on aika suuri riski saada auto, joka on romu. Jos huoltoon menee 500 euroa vuodessa se tekee 10 0000 kahdessakymmenessä vuodessa. Paljon halvemmaksi se tulee kuin vaihtaa uudempaan.
Uuden auton arvo tippuu tuhansia euroja vuodessa. Ja eipä ne uusuenkaan autojen huollot mitään ilmaisia ole.
Mulla on lähes 20 vuotta vahna auto ja rakastan sitä. Korjautan sen niin kauan kuin vain mahdollista. En halua ikinä luopua siitä.
Ei välttämättä ole yksinkertaisesti varaa uuteen (edes käytettyyn) autoon, joka varmasti maksaa kerralla huomattavasti enemmän kuin vanhan korjaukset.
Ainoa pysyvä asia elämän arvaamattomuudessa useammalle miehelle on se - - - kotoinen vanha auto.
Varsin hyvä logiikka, ei halua paasata rahaa autoon.
Vierailija kirjoitti:
Ai 20 v vanhassa autossa on vielä määräaikaishuollot :))
Miksei olisi? Toki moni tekee tuon ikäiseen huollot itse, mutta ihan samalla tahdilla nekin pitäisi tehdä.
Tiedätkö ap. sitäkään, mitä maksaa uuden auton määräaikaishuolto, jotta takuu säilyisi, vaikka olisi tuliterä auto?
Tuo 500€ ei määräaik.huollossa ole kovin paljon.
Juuri laitoin iskarit, jouset ja yläpään laakerit ja 15v on kuin uusi ajettavuudelta.
Vielä puslat apurunkoon niin on passeli.
Vuodessa tulee niin vähän kilsoja että ei kannata vaihtaa.
Ja menee harrastuksena samalla.
Kävikö ollenkaan mielessä, että jos hän HALUAA ajaa sillä vanhalla autolla? Jos hän PITÄÄ siitä, se on hänelle TÄRKEÄ? :D Ajan itse yli 20 vuotta vanhalla Volvolla ja kyllä tili antaisi siirtyä 2000-luvulle. Mutta niissä ole sama tunnelma enää... Siis kyllä joku uudempi Volvo mulle menis, en sitä kiellä.
Pointtihan oli, että aina se ei ole RAHASTA kiinni vaan FIILIKSESTÄ.
Samalla tavalla suodattimet ja muut huollot joutuu tekemään määrävälein, on auton ikä 20 v. tai 2v. Uuteen autoon ne huollot vaan on usein kalliimpia.
Vähemmän pelottaa ajaa vanhalla kunnossa pidetyllä autolla kuin uudella jossa juuri takuu loppuu.
Näissä uudemmissa mm. jakopään jako hyppää ja muuta halpaa.
Minä haluaisin mielelläni uuden auton, mutta vähävaraisuus ja luottotiedon menetys tietenkin estää sen kuten pitääkin Joten korjaan vanhaa, että pystyn käymään töissä. Työni vaatii oman auton.
Vierailija kirjoitti:
Ai 20 v vanhassa autossa on vielä määräaikaishuollot :))
Kyllä on. Minäkin vein tuon ikäisenä vielä määräaikaishuoltoon.
Nyt auto on 29-vuotias. En vie määräaikaishuoltoon varsinaisesti, vaan halvemmissa korjaamoissa huoltelen. Juuri vaihdettiin etulasi ja korjattiin ruostereikä. (katsastuksen määrääminä)
Vierailija kirjoitti:
Auto kannattaa ajaa ihan loppuun.
Sitäpaitsi uutta autoa ei kannata enää ostaa vaan leasata pari vuotta jos on pakko, koska robottiautot tulevat ja ne vain napataan lennosta kuin taksit.
No ei varmasti tule ikinä robottiautoja.
Millaisen auton saisi sillä huollon hinnalla ja auton arvolla? Eiköhän halvemmat kilsat saa vanhalla autollaan, jos satasilla saa kerran huollot.