Haluaisin opiskella papiksi, vaikken uskokaan Jumalaan
Tullaanko tämä uskomattomuuteni huomaamaan? Papin työ kiinnostaa muuten, ja uskon että olisin hyvä työssäni. Olen hyvä kuuntelemaan ja lohduttamaan ihmisiä, olen erittäin empaattinen ja välitän ihmisistä aidosti. Raamatun kertomukset kiinnostavat myös, vaikka ei uskonnollisesta näkökulmasta.
Kommentit (16)
Leipäpapiksi vaan. Niitähän nuo monet taitavat olla
Jos lauot vaan "jumalan siunausta" ja pyörit piireissä niin tuskin huomataan.
Jos palkka on hyvä niin mikä ettei 😄
No valehteletko jos sulta kysytään suoraan minkä ikäisenä tulit uskoon? Milloin täytyit Pyhällä Henegellä? Ja millä tavalla Jumala on sua johdattanut ja vastannut rukouksiin?
Sitä omasta kokemuksesta usein nousevat saarnojen rikastuttavat esimerkit. Kyllä p*skanpuhujan pian tunnistaa.
Miten pystyt tukemaan ihmistä hengellisessä kasvussa ja kristillisessä kilvoituksessa, jos nämä asiat eivät ole omakohtaisesti tärkeitä?
Töitä riittää, kuten myös kanttoreille.
Miksi haluat perustaa työsi valheelle? Ihmisiä voi auttaa ja kuunnella muissakin töissä.
Kyllä seurakunnassa huomataan kuka on vain leipäpappi. Eikä sellaisesta papista ole tositilanteessa ihmisen sielunhädässä mitään apua.
Älä odota väen tungosta saarnojasi kuulemaan. Tyhjästä on paha nyhjästä hengellisesti hyvää ja ravitsevaa saarnaa, ja hedelmistään puu tunnetaan.
Tai voithan sä sitten ruveta sateenkaaripapiksi kumartelemaan ihmisten saastaisuuksille, se ei vaadi mitään uskoa. Niille menee varmasti läpi vaikka itse piru omissa vaatteissaan saarnaisi, pääasia, että on heidän korvasyyhynsä mukaista roskaa.
Ap oletko tosissasi!? Naurettava kysymys, pahoittelen jos loukkaannut, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä näin kristityn näkökulmasta. Älä tee sitä. Ihal vain muitten takia.
Leipäpappeja on kautta ajan ollut. Sinne vaan jos teologia kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä odota väen tungosta saarnojasi kuulemaan. Tyhjästä on paha nyhjästä hengellisesti hyvää ja ravitsevaa saarnaa, ja hedelmistään puu tunnetaan.
Tai voithan sä sitten ruveta sateenkaaripapiksi kumartelemaan ihmisten saastaisuuksille, se ei vaadi mitään uskoa. Niille menee varmasti läpi vaikka itse piru omissa vaatteissaan saarnaisi, pääasia, että on heidän korvasyyhynsä mukaista roskaa.
En ole ikinä kuullut hyvää, enkä koskettavaa saarnaa, joten tuskin on kovin vaativaa puuhaa.
Ja se tosiaan on totta, että hedelmistään puu tunnetaan.
Et tule saamaan suurtakaan suosiota kirkkokansan parissa.
Ap miksi haluat käydä koko teologisen läpi? Jos haluat auttaa ihmisiä, miksi et opiskele sosiaalityöntekijäksi tai terapeutiksi? Meinaan pappina sinun tehtäväsi olisi auttamisessa myös pystyä samastumaan ihmisten hengellisiin ongelmiin, ja jos et ole itse hengellinen niin miten samastut. Älä mene pilaamaan sitä lammikkoa, opiskele jotain sosiaalialan juttua ja mene sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut hyvää, enkä koskettavaa saarnaa, joten tuskin on kovin vaativaa puuhaa.
Eipä niitä leipäpapeilta kuulekaan. Ja valitettavasti suurin osa evlut kirkon papeista taitaa nykyään olla näitä leipäpappeja.
Heiltä kun ei vaadita minkäänlaista henk. kohtaista uskoa ja sen myös kuulee.
Ryhdy samantien evankelistaksi, ison virtuaalisen lahjoitus-kolehtihaavin kanssa.
Aika monet papit ei usko. Mutta pitää olla hyvä feikkaamaan. Ja voi myös miettiä haluaako perustaa koko työuransa valheelle. Työ on 33 prosenttia elämästä.