Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos rv 14 tulee tuhruvuotoa, mitä pitäisi tehdä? Vai voiko tehdä mitään?

Vierailija
09.02.2009 |

.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katsoa mihin tilanne kehittyy..tietenkin voit yrittää päästä ultraan ja käydä kuuntelemassa sydänäänet neuvolassa. Itsellä tuli ed. raskaudessa vk. 7 aivan silkkaa verta, mutta ultrassa kaikki ok. Tuhruvuoto kesti monta viikkoa sen jälkeen, mutta raskaus jatkui kuitenkin ihan normaalisti. Soittelehan neuvolaan, niin saat varmistuksen asiasta.

Vierailija
2/7 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto tilanteesta helpottaa epätietoisuutta. Jos kyse on alkavasta keskenmenosta, sitä ei voi ehkäistä. Mutta pienelle vuodolle voi olla muitakin syitä, mitkä eivät uhkaa raskautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se tarkoita välttämättä mitään vakavaa. Noita vuotoja joskus joillakin on, joillakin jopa aika rajuja, jos vaikka istukka nousee kohdunsuulta ylöspäin tai jotain vastaavaa, ja vauva voi hyvin ja kasvaa.



Itsekin varmaan varaisin ajan ultraan, niin että voisi katsoa, onko kaikki kunnossa. Jos on, saa hyvän mielen, ja jos ei ole, niin saa sen välttämättömän pahan sitten hoidettua mahdollisimman nopeasti.



Mutta voimia sinulle, ja toivotaan, että kaikki on kunnossa. Yllättävän monella oikeasti on.

Vierailija
4/7 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli samoilla viikoilla ihan kirkastaverta holisemalla. Meinin gynen polille ultrattavaksi, vuodon syytä ei löytynyt. Noilla viikoilla vuoto voi tulla hematoomasta, kohdunsuulta, istukasta... Sain 2vkoa sairauslomaa ja lepokäskyn. Mitään muuta ei tosiaan voida tehdä, kuin tarkistaa tilanne.

Vierailija
5/7 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luojan kiitos vuoto näyttää loppuneen.



t: rv 15+

Vierailija
6/7 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi vuotamaan vähän kirkasta punaista ja sitten ruskeaa menkkamaista vuotoa, jota tuli n. viikon. Kävin ekalla kerralla ultrassa päivystyksessä ja sen mukaan kaikki ok. Toisen kerran viikolla 16 ja tällä kertaa n. 10 päivää ruskeaa tuhrua. Neuvola sattui olemaan samaan aikaan ja siellä ainakin sydänäänet hyvin kuului ja laittoivat lähetteen äitiyspolille, mutta siellä lääkärin mielestä ei ollut tarvetta kutsua, kun ei kipuja ja vuoto vähäistä. (sanoivat, että tulla sitten heti jos vuoto kovenee)Kyllähän tuo vuoto hieman stressaa, mutta helpottaa kun nyt jo liikkeet tuntee(rv 18+4). parin vkon päästä rakenneultra, joten sitä odotellessa.