Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaalasta tuli myös toisen potilaan tietoja, mihin otan yhteyttä?

Vierailija
27.01.2009 |

Hei,

Luin muistaakseni viime viikolla jostain samanlaisesta asiasta. Eli sain ajan eräälle poliklinikalle, oman hlötietokaavakkeen alla oli myös erään toisen potilaan henkilötietokaavake, eli siinä oli nimen ja osoitteen lisäksi hlötunnus, lähimpien omaisten tiedot etc. Mitä teen vai teenkö mitään? Lähinnä arsyttää sairaalan huolimattomuus asiassa...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit hyötyväsi AV-palstalla inisemisestä?

Vierailija
2/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitta kys. polille ja antaa palautetta asiasta. Myös minulle on käynyt vähän vastaava juttu, mutta asteen pahempana koska kyseessä oli epikriisi -paperi eli lääkärin sanelua täynnä oleva paperi. Kauhistuin huolimattomuutta (toki kyseessä inhimillinen virhe) mutta olisi "kivaa" jos joku lukisi omaa epikriisiäni missä nimi henkilötunnuksineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea henkilö tietysti pitäisi löytää eli joku joka on esimiehenä siellä tai tietosuoja vastaavana, jotta asiaa tulee paikallisesti käsiteltyä.

Vierailija
4/11 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin rahat pois ja toki ilmoittaisin siitä suoraan sairaalan tietoturvavastaavallekin.



Osasto joka mokasi ei välttämättä kirjaa sitä mihinkään suojellakseen työntekijäänsä.

Vierailija
5/11 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitta kys. polille ja antaa palautetta asiasta. Myös minulle on käynyt vähän vastaava juttu, mutta asteen pahempana koska kyseessä oli epikriisi -paperi eli lääkärin sanelua täynnä oleva paperi. Kauhistuin huolimattomuutta (toki kyseessä inhimillinen virhe) mutta olisi "kivaa" jos joku lukisi omaa epikriisiäni missä nimi henkilötunnuksineen.

Vierailija
6/11 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki varmasta koittavat olla huolellisia, mutta inhimillisiä virheitäkin sattuu. Eli hieman armoa. Omalle kohdalle ei ole onneksi osunut. Toki voi asiasta soittaa paperit lähettäneeseen yksikköön ja antaa palautetta. eiköhän siellä asiaan jatkossa kiinnitetä enemmän huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalitapaus-perheen paperit.. siinä kerrottiin tarkkaan ko. perheen ongelmat ja hoitosuunnitelmat. :D



sain samassa kirjeessä lapseni allergia-testien tulokset.



heitin roskiin sen sosiaalitapausperheen paperit.

Vierailija
8/11 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä asia otetaan vakavasti aivan varmasti, ja kyseinen shp/sairaala/th saa palautteen.



Ei siinä yksittäistä hoitajaa pidä syyttää, se laitoshan nämä paperit lähettää. Voi olla jokin tietokoneajo, jolloin vika voi olla postitusjutuissa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on kerran tullut Mehiläisestä meille tarkoitetun postin lisäksi toisen potilaan tietoja. Soitin ao. lääkärikeskukseen ja toimitin väärät paperit takaisin. Ei siitä nyt sen suurempaa haloota tarvitse tehdä. Inhimillinen erehdys.

Vierailija
10/11 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun lapsen hoitosuunnitelmasta. Mulle on muutenkin tullut sähköpostia milloin mistäkin, ihmiset eivät osaa kirjoittaa osoitteitaan oikein tai tarpeeksi selvästi kun niitä ilmoittelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen lapsen epikriisi:( Luin tuon paperin ja ihmettelin kun yhtäkkiä puhuttiinkin aivanmuista asioista kuin kahdella ensimmäisellä sivulla ja kun asiaa tarkemmin aloin katsomaan niin tuo viimeinen sivu olikin jonkun toisen lapsen!?:O



Lähetin paperin takaisin sairaalaan ja pistin saatekirjeen mukaan...ja ajattelin samalla, että kuinkahan moni muu on saanut meidän lapsen epikriisin?:/



Kyllä noita siis sattuu, mutta tuskin nyt kukaan tuollaista tahallaan tekee...vahinkoja sattuu ja niistä voi nätistä informoida, mutta ihan hullua alkaa paisuttelemaan asiaa sen enempää!