Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia maaseutukuntien välinen bussiliikenne on tuhottu?

Vierailija
28.04.2020 |

Viitasaarelta kyllä pääsee Jyväskylään mutta Savon puolelta ei mene YHTÄÄN vuoroa Viitasaarelle. Eikö muka oikeesti kukaan kulje enää busseilla? Olis luonnollekin hyväksi massakuljetukset verrattuna yksityisautoiluun, jota saa kokoajan korjata.

Nyt jumalauta sähköbussit kulkemaan maaseuduille päivittäin...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se tule halvemmaksi ostaa auto ja ajella sillä?

Vierailija
2/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se tule halvemmaksi ostaa auto ja ajella sillä?

No ei tule kun ei mua kiinnosta joka päivä kaupungiss aravata. Jos bussilippu kaipunkiin ja takaisin maksaa 60€ ja käyn tyyliin 4-5 kertaa vuodessa, niin kyllä se halvemmaksi tulee kuin mikä tahansa "halpa" auto, bensoineen ja vakuutuksineen ja renkaineen ja öljyineen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne linjat ole aikanaan lakkautettu juuri siksi että käyttäjiä on ihan liian vähän. Pari mummoa päivässä ei kata sähköbussin (tai tavallisen) kustannuksia.

Vierailija
4/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on tuhottu kun kaikilla maaseudulla on se auto, ja se on pakko olla muuten ei pääse töihin kun kaikilla se työpaikka ei ole läppärillä tai kilometrin päässä. Eli tyhjien bussien ajaminen ei ole kannattavaa.

Vierailija
5/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiset käyvät Kuopiosssa jos käyvät. Sieltä saa ihan samat asiat kuin Jyväskylästä eikä savolaiset ole sellaisia jääkylmiä tuppisuita kuin Jyväskylän juntit.

Vierailija
6/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole joukkoliikennettä kun ei ole joukkoa.  Jos onkin yksi vuoro kylältä lähikaupunkiin, paluuvuoroa ei samanpäivän aikana ole.  Oma auto pakollinen jokaisella täysi-ikäisellä valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savolaiset käyvät Kuopiosssa jos käyvät. Sieltä saa ihan samat asiat kuin Jyväskylästä eikä savolaiset ole sellaisia jääkylmiä tuppisuita kuin Jyväskylän juntit.

Ei kuule pääse täältä maaseuduilta edes sinne Kuopioon...

Vierailija
8/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumaista on ymmärrän, mutta ainut vaihtoehto on käyttää autoa tai nettikauppoja, joiden toimitus kyllä pelaa ihan minne peräkylälle asti tahansa. Vituttaahan se jos pitää hotellimajoitus ottaa kaupungista muutaman tunnin shoppailun takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorot ovat loppuneet kun matkujistajia ei enää ole.

Tottahan se on, ettei maaseudulla pysty asumaan ja elämään ilman omaa autoa.

Vierailija
10/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan koulubussit kulkee. Jos tulee sairaskohtaus niin ambulanssi hakee, jos sattuu ehtimään. Maaseudun ihmiset on unohdettu. Erittäin surullista. Ostovoimaa olisi jos olisi toivimia massakuljetuksia kaupunkiin ja takaisin saman päivän aikana. Kuntien pitää suunnitella linja-autoretkiä. Ainut keino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton pitäminen on kallista. Just kuulin että eräs sukulainen joutuu laittaan 500 euroa korjaukseen.

Vierailija
12/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin politiikka tämän on aikaansaanut. Kaikkien pitäis tunkea sinne mielisairastelemaan. Ei kiinnosta tuijotella asfalttia ja vieraita turhia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton pitäminen on kallista. Just kuulin että eräs sukulainen joutuu laittaan 500 euroa korjaukseen.

Näinpä juuri. Minä käyn tuolla summalla 3 vuotena kaupungissa muutamia kertoja.

Vierailija
14/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niin, että jos bussilinjan kulut ylittävät tulot, niin sellaista linjaa ei kauan pidetä hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroja ei ole, kun ei ole matkustajia. Jos uskotkyseessä olevan kannattavan liiketoiminnan, niin yritys vain pystyyn.

Vierailija
16/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä just on älytöntä, samaan aikaan ajetaan julkinen liikenne alas kun kehotetaan käyttämään julkista liikennettä, only in finland :D huomaa että keskusta ollut vallan kahvassa, tämäkin vain yksi konsti pehmeästi pakottaa kansa hajoamaan päästään kaupunkeihin.

Vierailija
17/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen liikenteen tuki on ohjattu pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
18/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä just on älytöntä, samaan aikaan ajetaan julkinen liikenne alas kun kehotetaan käyttämään julkista liikennettä, only in finland :D huomaa että keskusta ollut vallan kahvassa, tämäkin vain yksi konsti pehmeästi pakottaa kansa hajoamaan päästään kaupunkeihin.

Tätä minä juuri en ymmärrää. Ja mitäs se Timo-Heikki Varis puhui siitä että julkisia liikenteitä parantamalla myös maaseudun ostovoima nousee. Niin että missä ne saatanan bussit on?

Vierailija
19/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ely keskus aloitti ja Onni bussi viimeisteli pikkupaikkakuntien liikennetuhon.

Vierailija
20/42 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen liikenteen tuki on ohjattu pääkaupunkiseudulle.

Jaetaan tuki tyyliin 5 euroa per matkustaja, niin tasapuolista kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä