Peter Vesterbacka esiintyy jonain koulutuksen asiantuntijana, itse ei ole saanut kasaan edes kandin tutkintoa?
Kommentit (27)
Vesterbacka haluaa esiintyä monena muunakin.
Mm. suurena taloudellisesti kannattavan tunnelin rakentajana.
Tunnelin, joka on paljon pidempi kuin Kanaalin tunneli, rakennetaan paljon kovempaan kallioon, yhdistää 7 miljoonaa ihmistä 130 miljoonan sijaan, ja silti kannattaa vaikka Kanaalin tunneli ei kannata.
On se kova pisnesmies! Ja tunnelimies!
Linda Liukkaalla ei myöskään mitään oikeaa tutkintoa, jotain hajanaisia opintoja kyllä.
Ja aina se sama punainen huppari päällä.
Kateelliset liikeenteessä.
Miksihän nuo ihmiset ovat kuitenkin pärjänneet hyvin elämässään ja saaneet paljon aikaan? Kertokaahan se.
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset liikeenteessä.
Miksihän nuo ihmiset ovat kuitenkin pärjänneet hyvin elämässään ja saaneet paljon aikaan? Kertokaahan se.
On se Vesterbacka varmaan pärjännyt moottoriturpansa ansiosta, mutta mikä ihmeen koulutuksen asiantuntija se on olevinaan?
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset liikeenteessä.
Miksihän nuo ihmiset ovat kuitenkin pärjänneet hyvin elämässään ja saaneet paljon aikaan? Kertokaahan se.
Mitä se on saanut aikaan? Ratsasti toisten tekemällä hyvällä tuotteella Rovion aikana. Roviolla menee nykyään paskasti. Teki itsensä naurettavaksi Tallinna-tunneli höpinöillä. Eli missä ne näytöt ovat?
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset liikeenteessä.
Miksihän nuo ihmiset ovat kuitenkin pärjänneet hyvin elämässään ja saaneet paljon aikaan? Kertokaahan se.
Tuosta voit lukea ketkä kehittivät Angry Birdsin:
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/tasta-alkoi-rovion-menestys-na…
Ei ollut Peter.
Oli vain hyvä ottamaan kunnian toisten tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset liikeenteessä.
Miksihän nuo ihmiset ovat kuitenkin pärjänneet hyvin elämässään ja saaneet paljon aikaan? Kertokaahan se.
Mitä se on saanut aikaan? Ratsasti toisten tekemällä hyvällä tuotteella Rovion aikana. Roviolla menee nykyään paskasti. Teki itsensä naurettavaksi Tallinna-tunneli höpinöillä. Eli missä ne näytöt ovat?
Omien sanojensa mukaan on "sellainen säätäjä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset liikeenteessä.
Miksihän nuo ihmiset ovat kuitenkin pärjänneet hyvin elämässään ja saaneet paljon aikaan? Kertokaahan se.
On se Vesterbacka varmaan pärjännyt moottoriturpansa ansiosta, mutta mikä ihmeen koulutuksen asiantuntija se on olevinaan?
Eihän se tiedä koulutuksesta hevonpaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset liikeenteessä.
Miksihän nuo ihmiset ovat kuitenkin pärjänneet hyvin elämässään ja saaneet paljon aikaan? Kertokaahan se.
Mitä se on saanut aikaan? Ratsasti toisten tekemällä hyvällä tuotteella Rovion aikana. Roviolla menee nykyään paskasti. Teki itsensä naurettavaksi Tallinna-tunneli höpinöillä. Eli missä ne näytöt ovat?
Omien sanojensa mukaan on "sellainen säätäjä".
Niinhän sitä sanotaan, että toiset tekevät, toiset vain puhuvat. Älykkäämmät ymmärtävät olla puhumatta asioita, mistä eivät mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Linda Liukkaalla ei myöskään mitään oikeaa tutkintoa, jotain hajanaisia opintoja kyllä.
Mutta Linda on söpö ja hänellä on niin ihku pornonäyttelijänimi :-9
Täällä taas koulutususkovaisten kokoontumisajot. Juuh, kandin papereilla ihminen automaagisesti pärjää paremmin kuin kaikki, joilla ei ole kandin papereita. Kaikkien kandien pitäisi saada ainakin 90 miljoonaa euroa tilille, kun Westerbackakin on saanut ilman papereita, nih.
Vierailija kirjoitti:
Vesterbacka haluaa esiintyä monena muunakin.
Mm. suurena taloudellisesti kannattavan tunnelin rakentajana.
Tunnelin, joka on paljon pidempi kuin Kanaalin tunneli, rakennetaan paljon kovempaan kallioon, yhdistää 7 miljoonaa ihmistä 130 miljoonan sijaan, ja silti kannattaa vaikka Kanaalin tunneli ei kannata.
On se kova pisnesmies! Ja tunnelimies!
Tunneli on kiinalaisten toive, haluavat jäämeren kautta junayhteyden Eurooppaan. Matkustajaliikenne ei ole sen tunnelin ydinbisnes.
Kyllä jonkun pitäisi tehdä kansalaisaloite, jonka mukaan tällasilta ei-kandeilta pitäisi tyhjentää pankkitilit ja jakaa ne kaikkien kilttien ja köyhien kandien kesken.
Tämä on hauska artikkeli:
https://www.apu.fi/artikkelit/kaikki-on-mahdollista-eli-maailma-peter-v…
Yksi ote siitä:
51-vuotias Vesterbacka nousi maailmanlaajuiseen kuuluisuuteen 2010-luvun alussa peliyhtiö Rovion markkinointijohtajana. Hän painatti käyntikorttiinsa tittelin ”Mighty Eagle” ja kulki punainen huppari päällään julistamassa vihaisten lintujen ilosanomaa. Hän siivitti Angry Birdsin jättimenestykseen ympäri maailmaa, poseerasi julkkisten ja vaikutusvaltaisten poliitikkojen kanssa valokuvissa ja nousi Time-lehden listalla sadan vaikutusvaltaisimman ihmisen joukkoon maailmassa. Angry Birds henkilöityi Vesterbackaan niin vahvasti, että jopa Time-lehti tituleerasi Vesterbackaa pelin kehittäjäksi. Todellisuudessa Vesterbacka tuli Roviolle vasta sen jälkeen, kun Angry Birds oli jo julkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesterbacka haluaa esiintyä monena muunakin.
Mm. suurena taloudellisesti kannattavan tunnelin rakentajana.
Tunnelin, joka on paljon pidempi kuin Kanaalin tunneli, rakennetaan paljon kovempaan kallioon, yhdistää 7 miljoonaa ihmistä 130 miljoonan sijaan, ja silti kannattaa vaikka Kanaalin tunneli ei kannata.
On se kova pisnesmies! Ja tunnelimies!
Tunneli on kiinalaisten toive, haluavat jäämeren kautta junayhteyden Eurooppaan. Matkustajaliikenne ei ole sen tunnelin ydinbisnes.
Jos/kun Jäämeren kautta alkaa puksutella enemmänkin konttilaivoja kaukoidästä ei ole mitään järkeä nystävä niitä jossain Kirkkoniemessä raiteille, vaan puksuttaa sillä konttilaivalla Rotterdamiin asti. Tulee aina halvemmaksi.
Vesterbacka itse on julkisuudessa kertonut tarinaa, jonka mukaan Slush on syntynyt hänen ideastaan.
Tuomas Vimman kirjoittamassa Enkeleitä ja yksisarvisia – Startup-Suomen tarina -kirjassa Slushin syntytarinaa kuvataan joka tapauksessa eri tavalla.
Kirjan mukaan Vesterbacka ja Airisto perustivat Slushin rahaliikenteen pyörittämistä varten osakeyhtiön muilta mukana olleilta salaa. Tämä puolestaan ”tulehdutti perustajien välit ja aiheutti Auramon, Vesterisen ja Lemmetyn vetäytymisen hankkeesta heti ensimmäisen Slushin jälkeen. He eivät halunneet silloin pestä likapyykkiä julkisesti, koska he pelkäsivät vahingoittavansa koko startup-alalle tärkeää tapahtumaa, jonka eteen he olivat tehneet kovasti töitä.”
Kai Lemmetty kuitenkin toteaa Tuomas Vimman kirjassa esitetyn kuvauksen tapahtumien kulusta pitävän suunnilleen paikkansa. Hän itse tosin oli mukana vielä toisenkin Slushin järjestelyissä.
Vesterbackan mukaan hän heitti saman tien pöytään jo pitkään suunnittelemansa brändin ja nimen Slush, joka viittaa Suomen marraskuiseen synkkyyteen ja loskaan.
Tätäkään Lemmetty ei suoraan allekirjoita. Hän muistelee, että nimen on saattanut keksiä myös hänen silloinen yhtiökumppaninsa – tai sitten joku muu.
https://www.apu.fi/artikkelit/kaikki-on-mahdollista-eli-maailma-peter-v…
Kova heppu varastamaan kunnia muiden tekemisistä. Tehnyt saman tempun sekä Slushin että Angry Birdsien kanssa. Muut ideoivat, tekivät hommat, Peter ilmestyi paikalle myöhemmin varastamaan kunnian muiden tekemisistä itselleen.
Samoin Sarasvuo.