Matkatoimistolla kestänyt lähes 2kk rahojen palautus
Onko näissä olemassa joku lakisääteinen aika minkä puitteissa rahat pitää palauttaa?
Kommentit (8)
Oletko lukenut ko. toimiston general terms and conditions? Tai jos on spesifia ehtoa nimenomaan palautuksiin? Eiko niista selvia?
Peruutettu (paketti)matka (lentoajat muuttuivat). Firma lupasi palauttaa koko summan takaisin ja nyt tässä on palautusta odoteltu...
Vierailija kirjoitti:
Peruutettu (paketti)matka (lentoajat muuttuivat). Firma lupasi palauttaa koko summan takaisin ja nyt tässä on palautusta odoteltu...
Joo ei ole mitään lakisääteistä aikaa, että esim. 60 vrk sisällä pitäisi palauttaa. Tulee sitten kun tulee, jos tulee... Jos ei kesään mennessä oo tullut, niin sitten kyselemään.
Todennäköisesti matkanjärjestäjä odottaa lentoyhtiöltä ja maapalvelut järjestäneeltä taholta hyvitykset, ennenkuin maksavat asiakkaalle. Jos maksavat, riippuu miten paljon matkapäivät muuttuivat ja kuka tähän syyllinen.
Muistaakseni lakipykälät sanoo jotain tyyliin kohtuullisen ajan kuluessa. Mikä jättää luonnollisesti aika paljon tilaa tulkinnalle. Mikä nyt sitten on kohtuullinen aika asiakkaan joutua odottamaan. Riippuu niin olosuhteista. Pari kuukautta kuitenkin on vielä melko lyhyt aika.
Siis odotat rahoja joita ei vaan kuulu. On kaksi vaihtoehtoa, joko ottaa yhteyttä kyseiseen matkatoimistoon, tai tulla tänne palstoille. Valitsit jälkimmäisen, miksi?
No jos vähän voisit valottaa mikä palautus on kyseessä ja millä perusteilla....